PDA

View Full Version : RG270 EX?



Bombadil
12 juni 2003, 20:27
Ik had een vraagje: ik heb een aanbod van iemand gehad om een Ibanez 270EX te kopen. Dit zou een verbeterde versie van de DX zijn. Het punt is alleen dat ik de hele gitaar met dit nummer niet op internet kan vinden, ook niet op de Ibanez site.
Hoe zit dit?

Timmer
12 juni 2003, 22:44
Ik heb effe op de Ibanez site gekeken, die 270EX staat er inderdaad niet bij.


Er staat wèl een RG570/RG570EX op, het enige verschil tussen die twee lijkt mij de inlays op het fretboard (de EX heeft sharkfins(?) terwijl de normale gewone 'dots' heeft)


Oftewel: dat die EX verbeterd is lijkt me sterk overdreven. Hoogstens is het een nieuwer model.

Ibanerds: correct me if I'm wrong :)

Bombadil
14 juni 2003, 00:28
Iemand?

Anders Destium
14 juni 2003, 00:42
Het enige verschil met een standaard 270 is de reversed headstock die de andere kant op wijst en misschien de sharkfins (volgens mij heeft een normale 270 deze ook). Een RG270 is een prima beginnersgitaar maar niet meer dan dat. Voor iets meer geld kun je een 2ehands RG570 op de kop tikken die in alle facetten beter is (bij Ibanez is het : hoe hoger het getal, hoe beter hij is).

Het kan zijn dat er een keer iets raars is gedaan met een RG270-serie (daar staat de EX aanduiding voor). je kunt dus het beste kijken naar de verschillen met een standaard RG270 serie. Wees alleen alert op het volgende: De eigenaar heeft er nooit meer dan een paar 100 euro voor betaald....