PDA

View Full Version : ibanez atk400



djeb
12 juni 2003, 19:22
Graag had ik wat meer geweten over de ibanez ATK400 (4string) ik kan een tweedehands kopen voor 250euro, zijn dit goede gitaren?

greetz

wm

Clunk
12 juni 2003, 20:59
ik heb er helaas nog neit op gespeeld..
maarah, het schijnt dat dat die triple coil elementjes jummie zijn, en dat ze een hoog "stingray gehalte' hebben, naja, test em uit :D
250 is te doen...

en ibanez is wel mijn merk :P maar oke, aangezien ik de atk serie nog niet gechecked heb :P

AllodoX
12 juni 2003, 22:42
Ik heb een ATK305 gehad, dat is het oude 5-snarige model; en ik kan je vertellen dat de ATK een - HELE - goede bass is. Hij doet wat de Stingray doet, en meer.

De ATK heeft een hele hoge " attack " in het geluid, waardoor hij perfect is voor percursief spelen ( funk, slappen, etc ). Door de string-thru ( the body ) heb je een hele vaste en constante sustain, en is ie dus ook meteen geschikt voor ballades, etc.

't enige mogelijke nadeel is de omvang van de body. 't is nogal een moederschip..

de 400-serie heeft als bonus ook nog een jazz-pickup bij de nek.

250 euro ? go for it !

bassopotmus
13 juni 2003, 07:50
ik kan weinig toevoegen aan het bovende, indd het is een HEEL goede ibi, een van de weinige die mij kan bekoren. En als je niet op merken en klassieke modellen let kan het best een Sting ray vervangen (ik wil wel die oude klassieke modellen..)
De pu's doen me aan een Lak-land denken, als je er een vette pre indoet kan het met de meeste hogere segment bassen mee doen.

Ik vond alleen de hals net wat minder verfijnd dan die van een stingray, maar ik ben wat mieren neukerig op dat gebied,.....man go for it!!

late edit - sorry als het lijkt dat we hier Ibi's of andere bassen volledig aanprijzen (Olp gekte :razz: ) Maar ik kan gewoon een "cheap-ass bass" met goede klank eigenschappen waarderen, zelf wat verbeteren en een eigen signature killer maken. Het Olp project start binnenkort..woei! info volgt en van het hele proses worden foto's gemaakt...ik start een topic tegen die tijd...

GSumner
13 juni 2003, 10:24
Ha

Ik ben de gelukkige eigenaar van een Ibanez ATK400 SB,
Heb hem als eerste bas gekocht. Prijs/kwaliteit is erg goed.

Na er 2 jaar op gespeeld te hebben merk ik wel dat de bas net wat minder geschikt is voor de stijl die ik speel (classic)Rock.
De bas is op zijn best in de funk/punk muziek. Vanwege zijn actief element heeft de bas een best felle attack(aanslag).

Nieuwprijs is 550 euro dus als deze nog in goede staat is een mooie prijs.
Mocht het jouw eerste bas zijn een erg goede beginnen waar je zeker een aantal jaar mee vooruit kan zonder erop uitgekeken te zijn.

Aantal + kenmerken van de bas:
-Erg helder geluid
-Speel licht
-Uiterlijk
-Veel instellingen mogelijk vanwege 5-weg schakelaar

Kijk eens op:
http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_netherlands.html

SUCCES

De Teng
13 juni 2003, 11:45
En als je niet op merken en klassieke modellen let kan het best een Stingray vervangen (ik wil wel die oude klassieke modellen..)
De pu's doen me aan een Lak-land denken, als je er een vette pre indoet kan het met de meeste hogere segment bassen mee doen.


Nou Basso... overdrijven is een kunst hoor. Je tipt niet zo gauw aan een Lakland kerel. Een cheap-ass bas opwaarderen kan niet tegen een hoge kwaliteits bas op hoor. Leuk dat je trouwens van OLP wat leuks gaat maken, maar volgens mij kun je beter een second hand Stingray kopen, maar das mijn mening. Zo'n goeroe ben je nou ook weer niet ;)

bassopotmus
13 juni 2003, 11:49
de pick -up configuratie..een lak land iets?????
Sorry als je het idee kreeg dat ik een lak land uit een cheapo kan maken...

Phyrexian
16 juni 2003, 14:23
Hey,

ik kan een ATK300 kopen voor 350 euro:
is dat een goeie prijs?
ik ze willen als backup voor m'n Warwick Corvette. wat denken jullie daarvan?

ibanez atk300 basgitaar: 350 euro
in uitstekende staat met stevige hoes. dit is de veelgeroemde japanse versie, niet de nieuwere kwalitatief minderwaardige koreaanse versie. wordt onder ander gebruikt door offspring en pennywise ('bro hymn' ooit gehoord? wel dat is 'm!). Bass Player Magazine zette hem onder meer in zijn eindejaarslijstjes van 1997.
voor één van de vele recensies: http://www.harmony-central.com/Bass/Data4/Ibanez/ATK300-01.html[/i]

Clunk
16 juni 2003, 14:39
ik ken em nieuw voor 399 krijgen.. bij peter johanzen in alkmaar... in de aanbieding.. staan nog meer ibanezjes tegen super zachte prijzen.. nieuwe!... checK: http://www.peterjohanzen.nl/
bij home-page naar aanbiedingen

Basgitaar € €
BTB400QM op=op van 699,00 voor 459,00 Aanbieding
BTB405QM op=op van 760,00 voor 498,00 Aanbieding
BTB700 OL op=op van 1380,00 voor 995,00 Aanbieding
SR640 cb op=op van 767,00 voor 485,00 Aanbieding
SR645 bk op=op van 893,00 voor 585,00 Aanbieding
SR645Left gp op=op van 813,00 voor 630,00 Aanbieding
SR700 op=op van 783,00 voor 540,00 Aanbieding
SR705 5snTBop=op van 900,00 voor 630,00 Aanbieding
TR500 op=op van 542,00 voor 375,00 Aanbieding
ATK300 op=op van 599,00 voor 399,00 Aanbieding
EDA900-jbf op=op van 939,00 voor 649,00 Aanbieding
EDC700 op=op van 825,00 voor 599,00 Aanbieding

Phyrexian
16 juni 2003, 14:52
cool, maar ik woon in belgië ;)

anyway, die atk blijkt al verkocht te zijn... thanks.

Clunk
16 juni 2003, 15:05
ok... dom :P dat was waar ook.. hmmz belgie.. tja., een heel end tuffen..

naja, in iedergeval, ik heb ook wel interesse in die atk's ... maar heb helaas geen geld, want ik koop liever eerst ff een (half) stack, dan komt we warwickje :P en dan me ibanez... hmmz ik denk helaas dat dit een lange termijn gaat worden :'(

naja, nu het vakantie is, ken ik lekker gaan werken :) jippie.. dik veel geld gaan verdienen, en dan staat me stack er eind dit jaar.. en in de loop volgend jaar misschien die warwick??? :P:P:P

gheheh,, ik ziet wel :P
DAMN!... heb geld nodig... :'(...

kennook eeen illegale handel beginnen, maar ok, das weer link, hmmz...

Phyrexian
16 juni 2003, 15:12
maar heb helaas geen geld, want ik koop liever eerst ff een (half) stack, dan komt we warwickje :P en dan me ibanez... hmmz ik denk helaas dat dit een lange termijn gaat worden :'(

:razz: :razz:

ik heb m'n warwick en half-stack al moeaahahahahaha

Clunk
16 juni 2003, 15:26
pestkop.. je had cker ook al een fortess??? :'(>. niet eerlijk...:(

naja.. ik heb lekker een ibanes sr 705 en een kustom basscombo :P:P:P

naja, men moet klein beginnen he?

Phyrexian
16 juni 2003, 15:58
True,
klein beginnen hoort er bij...

ik heb een corvette, geen fortress... da's allodox dacht 'k ;)

bassopotmus
16 juni 2003, 16:09
vraag ik me sterk af..de gear van Allo verschilt per week...

Phyrexian
16 juni 2003, 16:43
bwah hij had ooit een tweedehands warwick die hij ging opknappen...
Tim, heb je die nog? :-D

Clunk
16 juni 2003, 17:27
fortess vind ik egt de mooiste warwicks.. en dan bartolini soapbars erop, een ibanez mono rail brug :D en mooi in hout gewoon oil finish natuurlijk.. jum jum.. jah, dat gaat egt van mij worden :D jippie.. wat heb ik er een zin in.. alleen dat moneyyyyyyy.. duurt zolang om te bemachtigen :D

JoVe
16 juni 2003, 17:45
Ik heb ook altijd al heel graag een ATK willen hebben. Nu ik zo een beetje zie dat die dingen tweedehands helemaal niet zo duur zijn, begin ik er toch serieus over na te denken er een te gaan kopen.

Maar ik vind die nieuwe 400-serie nou niet echt een verbetering op de 300-serie, qua uiterlijk dan. Ik denk dat ik liever een 300 heb, of is die 400 op andere punten duidelijk beter?

Clunk
16 juni 2003, 17:49
slagplaat is eraf :D:D:D

JoVe
16 juni 2003, 18:08
Ja en dat maakt hem een stuk minder mooi.
Die nieuwe kleuren zuigen ook, en dan heb ik het nog niet over die stemmechanieken en dat nieuwe logo, bjeg. Sorry voor dit verwijfde gezeik, maar een bas die goed klinkt heb ik al.

euhm Clunk welke kleur is die ATK van die van jou.

Clunk
16 juni 2003, 19:10
heb nog geen atk :)
maar zou zelf voor natural gaan.. dat heeft nr young van (hed) pe ook
en zonder slagplaat is koeler, en owja, hals is nu tot 2 de octaaf gefret. ander neit..

bassopotmus
16 juni 2003, 20:58
heb nooit voordeel in die 24 frets gezien..

Clunk
16 juni 2003, 21:33
ik heb er ook geen nadeel van :D
maarreh, tja, je noten klinken toch niet zo super als ze zo hoog zijn, enneh, ach, staat leuk..; met me v-amp kennik nu gitarist uithangen, met die lange hals.. en oeh, je ken wel een harmonic, op die heeeeeeele hoge g maken.. niet dat je daar zoveel aan heb, maar ok...

bassopotmus
16 juni 2003, 22:37
Zover ik weet ben ik bassist gewordene om LAAG(?) te spelen! Maar zon nootje maken kan indd leuk zijn

Clunk
17 juni 2003, 11:11
ik ben bassist te worden om vol en laag te spelen :)
naja, en eigenlijk door de gestoordheid van fieldy en flea, ik denk, ga ik ook doen :) :P

maar ok, nadeel aan gitaar is eig dat ze zo schel zijn... te licht. bah.. :P
enneh, nouja, die 2 extra fretjes zitten niet in de weg.. maakt me eig allemaal geen ruk uit, zolang het klinkt :)

ik gebruik het eig ook niet vaak :S... damn...
ik ken dr niet eens zo goed bij eigenlijk...
naja, wtf

Semafoor
17 juni 2003, 12:28
ik heb er ook geen nadeel van :D
maarreh, tja, je noten klinken toch niet zo super als ze zo hoog zijn, enneh, ach, staat leuk..; met me v-amp kennik nu gitarist uithangen, met die lange hals.. en oeh, je ken wel een harmonic, op die heeeeeeele hoge g maken.. niet dat je daar zoveel aan heb, maar ok...

Het aantal fretten dat je hebt heeft niets te maken met hoeveel flageoletten je kan spelen.
Voor de rest ben ik zelf teruggestapt van 24 fretten naar 20 fretten, in het begin was dat wel wat wennen, maar nu hoef ik niet meer terug.
Het voordeel van 24 fretten is wel dat je makkelijker bij fret 20 kan bijvoorbeeld, op een bas met 20 fretten pakt die 20e fret toch vrij lastig.

bassopotmus
17 juni 2003, 12:33
right, je kan die flageo ook gewoon op een 21 fretter pakken. Ik ga ook niet van de 21 meer af. Naja me '64 heeft er slechts 20, haha

Clunk
17 juni 2003, 14:21
ok?

he , nu we het erover hebben, wat vinden jullie eig de voordelen van een kortere hals dan?

Dogma
17 juni 2003, 22:53
Voordeel van een kortere hals is dat je hand minder ver hoeft te reiken om de eerste frets te spelen........het voelt compacter aan zeg maar.

AllodoX
17 juni 2003, 23:46
Basso : ik knap ook bassjes op die ik daarna weer verkoop eh.. niet te vergeten ;)

maar idd.. veel van gear gewisseld, omdat het na een tijdje toch weer niet beviel.. nu wel zeer tevreden met de uitrusting.. die blijft wel een tijdje :)

Phyrexian
18 juni 2003, 09:50
Basso : ik knap ook bassjes op die ik daarna weer verkoop eh.. niet te vergeten ;)


same here: buy - sell - buy - sell - buy - sell

maar da's dan voornamelijk met gitaargear (tweedehands kopen en af en toe met winst verder verkopen :) )

Clunk
18 juni 2003, 14:31
Voordeel van een kortere hals is dat je hand minder ver hoeft te reiken om de eerste frets te spelen........het voelt compacter aan zeg maar.

mwah, ik vind het wel meevallen, heb toch niet de kleinste handjes en armpjes :P

maar ok, daar heb je een punt.. bij zon ibanez uhhh roadster ofzo merk je dat helemaal.. wow, wat een kort ding :D.. maar ok...

bassopotmus
18 juni 2003, 14:58
ibi's zijn zozo wat gedrongen en klein van stuk (is dit tautologie ofzo??)
Als ik van die 5 snaren in me handen houd is het net of ze een 4 snaar hebben gepakt en een snaar erbij hebben gefrommeld.

Clunk
18 juni 2003, 17:58
niet als je een btb in je handen heb gehad.. jij praat over de soundgear lijn :D

bassopotmus
18 juni 2003, 20:26
jah klopt, maar dacht dat spreekt voor zich, een btb is weer een strijkplank..

Clunk
18 juni 2003, 21:20
idd. die dingen vallen tegen....

Fred at the Bass
18 juni 2003, 21:32
ik speel met een btb, in het begin lijkt hij nogal groot maar word je rap gewoon

Clunk
19 juni 2003, 12:55
mjah, beetje net een 5 snaar als een fender 5 ofzo.. alleen toen ik em teste vond ik hem cker heel erg wennen, en die electronica vond ik ook niet zo.. weet niet, hij klonk licht.. ofzo...
zien er wel koel uit btw :D:D:D ghehe