PDA

View Full Version : Delay...



SBe
19 juli 2012, 21:02
Binnenkort verjaardag dus mijn vrouwtje komt met de vraag: wat wil je dat ik u koop?
Altijd leuk en natuurlijk is die vraag niet zo moeilijk te beantwoorden.
Zit al een tijdje met een carbon copy die ik niet zo veel gebruik daar ik hem nogal beprekt vind.
Dus een nieuwe delay, liefst met de volgende specs:

Tap delay
Loopstation (liefst, dan kan mijn boss plaats maken voor iets anders)
Tape delay functie- of toch iets wat er voor door gaat
Digitaal of analoog maakt me niet zo veel uit, de digitale zijn van zodanig goede kwaliteit dat het verschil in een mix nog moeilijk merkbaar is.

Budget is ergens rond de 400€, hiervoor moet ik toch al iets kunnen hebben denk ik.

De delays die mij reeds opvielen maar nog niet kunnen testen daar deze niet zo snel ergens op stock te vinden zijn.
Empress super delay
Strymon timeline
....

Mijn vraag: iemand ervaring met bovenstaande?
Of tips van wat zeker te testen?

Thanks.

bass blom
19 juli 2012, 22:31
zeggen alle vrouwtjes in belgoland u tegen hun mannetjes? :crazyhappy:

SBe
19 juli 2012, 23:05
zeggen alle vrouwtjes in belgoland u tegen hun mannetjes? :crazyhappy:

Natuurlijk :soinnocent:

HaroldA
19 juli 2012, 23:09
Boss DD-7? Lees ik goede dingen over ...

Henri H
19 juli 2012, 23:25
Tja, de Timeline heb ik sinds een maand of 2, en ben er erg blij mee.
Er zitten veel verschillende soorten delay op, waaronder de ICE setting, welke ik erg mooi vind, maar ook de trem- en filter-settings zijn lekker freaky.
Ik moet wel zeggen dat ik geen vergelijking heb gedaan met Eventide, Empress of Diamond, dus ik weet niet welke "beter" is.
Voor mij was het feit dat de Timeline op "maar" 9VDC en 300mA werkt ook een doorslaggevende factor, omdat ik geen zin had in een peperdure voeding. Ik gebruik een Voodoo Lab Pedal Power ISO-5, welke een (geïsoleerde) 300mA output heeft.
Een aparte voeding was trouwens wel noodzakelijk, want als ik hem samen met mijn andere pedalen via een daisy chain op een Godlyke 2A adapter aansloot, had ik last van een vervelende brom. Met de meegeleverde adapter apart op de Timeline was er geen brom, dus een geïsoleerde voeding lijkt me wel wenselijk.
Ik overweeg nog steeds om er een Musicomlab MKIII+ bij aan te schaffen zodat ik meer settings direct onder de knop heb zitten.
Het schakelen tussen banks tijdens een nummer is niet bevorderlijk voor je spel nl. :)

Oh ja, de TC Flashback is ook erg goed, maar ik had wel 's dat de knoppen verdraaiden tijdens het schakelen, en je hebt natuurlijk maar één setting onder de knop.

Thiez
19 juli 2012, 23:28
T-rex replica vind ik ook een fantastisch klinkend delay pedaal voor het budget wat jij ter beschikking hebt. Zou hem zelf graag willen hebben ook maar ik vind het te duur voor een pedaal wat ik zelf relatief weinig gebruik.

Verder hoor ik veel goeds over de TC electronica Nova Delay.

Edit: de timeline is natuurlijk wel veel meer dan alleen een delay pedaal.

peter_heijnen
20 juli 2012, 08:59
TC flashback, zitten idd alle wensen van ts op, wel alleen goed kijken naar de werking van de taptempo.

Je moet daarvoor de switch ingetrapt houden tot ie 'werkzaam wordt als tap', je hebt dan geen geluid en kunt het tempo 'tappen' dmv aanslaan van je snaren. Maw, dat kan dus niet zomaar midden in het nummer tijdens het spelen.

lennytien
20 juli 2012, 09:42
Ga voor de timeline, krijg je geen spijt van!

lespaulnmarshall
20 juli 2012, 10:22
Timeline is zeker een aanrader, net als de el cap ook van strymon. Mijn dd-3 is ook een hele goede vind ik zelf, maar ben niet zo weg van de dd-7. Maar als je echt de mooiste delays zoekt en bereid bent daarvoor die idioot lange delay tijden en andere luxe functies van de timeline op te geven, doe jezelf dan een plezier koop een 70's memory man.

HaroldA
20 juli 2012, 10:54
Maar als je echt de mooiste delays zoekt en bereid bent daarvoor die idioot lange delay tijden en andere luxe functies van de timeline op te geven, doe jezelf dan een plezier koop een 70's memory man.

De eerste 2 eisen van de TS: "Tap delay" en "Loopstation-functionaliteit". Kan dat met een 70's MM?

SBe
20 juli 2012, 22:36
Tja, de Timeline heb ik sinds een maand of 2, en ben er erg blij mee.
Er zitten veel verschillende soorten delay op, waaronder de ICE setting, welke ik erg mooi vind, maar ook de trem- en filter-settings zijn lekker freaky.
Ik moet wel zeggen dat ik geen vergelijking heb gedaan met Eventide, Empress of Diamond, dus ik weet niet welke "beter" is.
Voor mij was het feit dat de Timeline op "maar" 9VDC en 300mA werkt ook een doorslaggevende factor, omdat ik geen zin had in een peperdure voeding. Ik gebruik een Voodoo Lab Pedal Power ISO-5, welke een (geïsoleerde) 300mA output heeft.
Een aparte voeding was trouwens wel noodzakelijk, want als ik hem samen met mijn andere pedalen via een daisy chain op een Godlyke 2A adapter aansloot, had ik last van een vervelende brom. Met de meegeleverde adapter apart op de Timeline was er geen brom, dus een geïsoleerde voeding lijkt me wel wenselijk.
Ik overweeg nog steeds om er een Musicomlab MKIII+ bij aan te schaffen zodat ik meer settings direct onder de knop heb zitten.
Het schakelen tussen banks tijdens een nummer is niet bevorderlijk voor je spel nl. :)

Oh ja, de TC Flashback is ook erg goed, maar ik had wel 's dat de knoppen verdraaiden tijdens het schakelen, en je hebt natuurlijk maar één setting onder de knop.

'beter' is denk ik eerder een kwestie van smaak in die prijklasse, die TC Flashback lijkt me niet zo praktisch, wil juist een zeer toegankelijke tap-delay zonder door te moeten bukken om settings te switchen en die tap knop lijkt me ook niet zo interessant.
Ik heb dezelfde voodoo labs dus een apparte output is geen probleem.
Zal deze timeline eens moeten testen, lees er eigenlijk alleen maar goede reviews over, nu nog een shop vinden waar ze deze in stock hebben.
Bedankt voor de reacties!

SBe
20 juli 2012, 22:54
Iemand enig idee waar ik de Empress super delay en de strymon timeline in stock kan vinden? In België of Nederland?

Henri H
20 juli 2012, 23:54
Rockpalace in Den Haag heeft de Vintage Modified versie op voorraad, en ik denk dat als je ze een mailtje stuurt dat je graag de Timeline en de Empress wilt testen, ze ervoor zorgen dat ze die op voorraad hebben als je langskomt. Gewoon even een mailtje sturen denk ik. Ik heb goede ervaringen met Rockpalace.

Liquid_Metal
21 juli 2012, 09:51
zeggen alle vrouwtjes in belgoland u tegen hun mannetjes? :crazyhappy:

Belgen gebruiken u en je te pas en te onpas en altijd door elkaar (laatst een bericht: "dan wens ik u veel succes met je verdere zoektocht". Ik kom het vaker voor).

Anyway, ontopic. Neem haar op je verjaardag mee naar een zeer toffe muziekwinkel en ga lekker testen. Neem een stad die niet in de buurt is en plak er iets leuks aan vast.

Je hebt overigens een verjaardagsbudget van 400 euro? Dat vind ik ziek :P.

peter_heijnen
21 juli 2012, 10:03
Belgen gebruiken u en je te pas en te onpas en altijd door elkaar.
Zoals de openingspost bewijst:

wat wil je dat ik u koop?

lespaulnmarshall
21 juli 2012, 10:59
De eerste 2 eisen van de TS: "Tap delay" en "Loopstation-functionaliteit". Kan dat met een 70's MM?

Nee, ik maar ik zei dat als hij bereid was dat soort luxe functies op te geven, hij de beste delay die hij zich maar kan wensen eraan over zou houden.

lespaulnmarshall
21 juli 2012, 11:01
Iemand enig idee waar ik de Empress super delay en de strymon timeline in stock kan vinden? In België of Nederland?

Crush de button dealt en heeft toch zo'n beetje alles op voorraad? :cooler:

SBe
21 juli 2012, 13:05
Crush de button dealt en heeft toch zo'n beetje alles op voorraad? :cooler:

Meestal wel maar nu hebben ze geen enkel van deze in voorraad...



Belgen gebruiken u en je te pas en te onpas en altijd door elkaar (laatst een bericht: "dan wens ik u veel succes met je verdere zoektocht". Ik kom het vaker voor).

Anyway, ontopic. Neem haar op je verjaardag mee naar een zeer toffe muziekwinkel en ga lekker testen. Neem een stad die niet in de buurt is en plak er iets leuks aan vast.

Je hebt overigens een verjaardagsbudget van 400 euro? Dat vind ik ziek :P.

Budget is +/- hé, als het te veel wordt leg ik zelf wel wat bij.
Dat uitstapje ben ik wel van plan, maar tot hier toe zal het Keulen moeten worden want Musicstore is zowat de enige winkel waar ze de timeline in stock hebben.

Over het gebruik van "u" en "je".... We gebruiken het inderdaad nogal door elkaar, het is wat het is, klinkt voor ons nogal normaal.

lennytien
21 juli 2012, 13:58
2 Webshops hebben in ieder geval de Timeline in stock, Thomann en http://www.maxmicrowebstore.nl. Bij Thomann kun je je spullies nog 30 dagen omruilen.

The Lo Lands
21 juli 2012, 15:44
T-rex replica vind ik ook een fantastisch klinkend delay pedaal voor het budget wat jij ter beschikking hebt. Zou hem zelf graag willen hebben ook maar ik vind het te duur voor een pedaal wat ik zelf relatief weinig gebruik.

Ik heb de replica en staat bijna altijd aan zonder te domineren. Zeer warme en organisch klinkende delay die van mijn board niet meer weg te denken is! Veel digitale delays vind ik 'te aanwezig' wat soms uiteraard ook je bedoeling kan zijn maar ik vind een delay die zich in je muziek nesteld en daardoor voor meer ambiance, dan zeg maar alleen 'echo - echo', geeft een verademing. Over smaak valt niet te twisten :-)

DemolitionColorScheme
22 juli 2012, 11:44
Feedback is ook nogsteeds een dealer van Strymon, toch?

SBe
22 juli 2012, 18:52
Feedback is ook nogsteeds een dealer van Strymon, toch?

Inderdaad, maar ze hebben niets binnen van strymon delaypedalen.

Gibsonman
25 juli 2012, 07:54
De El Capistan van Strymon is idd erg goed. Dealers http://www.strymon.net/dealers/

DemolitionColorScheme
25 juli 2012, 10:38
Inderdaad, maar ze hebben niets binnen van strymon delaypedalen.
Nee?
- http://www.feedbackmusic.com/advancedSearchResults.aspx?q=strymon&x=0&y=0
(http://www.feedbackmusic.com/advancedSearchResults.aspx?q=strymon&x=0&y=0)

Ze staan hier nog op vooraad, zie ik.

toddzilla
25 juli 2012, 10:57
Nee?
- http://www.feedbackmusic.com/advancedSearchResults.aspx?q=strymon&x=0&y=0
(http://www.feedbackmusic.com/advancedSearchResults.aspx?q=strymon&x=0&y=0)

Ze staan hier nog op vooraad, zie ik.

Ik geloof dat de webshopvoorraad iets anders is dan de voorraad in de winkels zelf. Op de productpagina's kun je zien of, en in welke vestigingen, het product op voorraad is. Aangezien TS aangeeft eerst pedalen te willen testen denk ik dat hij het over de winkelvoorraad heeft. Timeline en El Capistan zijn in geen van de vestigingen op voorraad, Brigadier wel.

FruscianteFan
25 juli 2012, 11:42
Mijn ervaring is dat die voorraadweergave ook niet helemaal up to date is. Voor zekerheid kun je beter even bellen denk ik.

Overigens, ik zie de DD-7 nu een paar keer genoemd en ik betwijfel of dat is wat je zoekt. Ok, met een Tap Tempo pedaal erbij zit je nog steeds ruim binnen je budget, looper werkt prima en hij simuleert analoge delays, maar er zijn tegenwoordig veel delaypedalen die dat allemaal beter doen, volgens mij.

Vooral die analoge simulatie: die klinkt wat donkerder dan de normale, maar in vergelijking met mijn Memory Boy is het nog steeds erg steriel. In de band merk ik ook dat de analoge setting van de DD7 en de Memory Boy totaal iets anders doen met je geluid...

...rock...
25 juli 2012, 12:02
of een tweedehands t rex replica (of providence chrono delay) + tweedehands el capistan van strymon... best of both worlds

DemolitionColorScheme
25 juli 2012, 13:11
Bel anders even, inderdaad. Zijn ze niet testbaar in een van de winkels, dan zou ik gewoon de TimeLine bestellen (want daar zit in feite alles al in) - bevalt hij niet, dan kun je hem volgens mij gewoon terugsturen.

SBe
25 juli 2012, 23:36
Bel anders even, inderdaad. Zijn ze niet testbaar in een van de winkels, dan zou ik gewoon de TimeLine bestellen (want daar zit in feite alles al in) - bevalt hij niet, dan kun je hem volgens mij gewoon terugsturen.

Heb ik vandaag ook gedaan bij Keymusic, levertijd staat rond 15/08 dus dat wordt nog even wachten.
Bij Keymusic heb je ook 2weken de kans om in te ruilen en weet uit andere aankopen dat dit nooit een probleem is, al twijfel ik dat het zal nodig zijn - hier zit inderdaad zowat alles in.
Ben benieuwd, bedankt voor de reacties.

groovieguitarguus
26 juli 2012, 00:51
Heb ik vandaag ook gedaan bij Keymusic, levertijd staat rond 15/08 dus dat wordt nog even wachten.
Bij Keymusic heb je ook 2weken de kans om in te ruilen en weet uit andere aankopen dat dit nooit een probleem is, al twijfel ik dat het zal nodig zijn - hier zit inderdaad zowat alles in.
Ben benieuwd, bedankt voor de reacties.

Mijn Timeline (waar ik heel happy mee ben) heb ik bij Max Guitars in Den Haag gekocht (425,-... dus 25,- bijbetalen ;-)
Guitarking in Boekel is ook Dealer!

Succes... gr. Guus

onrust nv
26 juli 2012, 11:27
Hoe is die T-rex reptile delay(mkI of II)?

Kim Wilson
26 juli 2012, 11:32
Die heb ik (mkI), en ondanks dat ik eigenlijk nooit zo kapot ben van delay's, staat deze toch al bijna een jaar op mijn board. Alleen geen taptempo. Wel modulatie, da's wel geinig.

Al heb je hier natuurlijk helemaal niks aan, dit is de eerste delay die ik serieus gebruik. Ik vind hem wel lekker, maar heb nul referentiemateriaal (behalve dan een blauwe maandag een Boss DD-6).

onrust nv
26 juli 2012, 12:23
Ik heb zelf de MMD, MMBdlx, boss DM-3, tokai TDL-1, Guyatone PS-109, yamaha E1005, maxon AD-999, (2)bahringer VD400, ibanez de-7, danelectro reelecho(mwa...wat teleurslellend), biyang AD-8, TC flashback, bahringer EM600. Dus je zou wel kunnen stellen dat ik delay wel grappig vind. Ik weet dat de T-rex digitaal is, maar vraag me af of hij voor mij nog meerwaarde heeft en dan met name het modulatie deel van dit effect. De prijs is vriendelijk te noemen in vergelijking met de replica.

lennytien
26 juli 2012, 18:12
Ik heb zelf de buzz nooit begrepen rond de trex replica. Heb em dan ook maar 1x getest in een muziekzaak long long time ago. Ga gewoon voor de timeline. Het ding is niet alleen vreselijk goed qua geluid, het is ook een erg compleet pakket. Volgens mij heeft musik produktiv er nog wat op voorraad.

Cheers

Exile
31 juli 2012, 13:33
Persoonlijk ben ik een ENORME fan van de Carbon Copy van MXR! 2dehands gekocht voor 2x niks en klinkt ronduit super =) Beetje testen is de beste manier om erachter komen wat jij goed vind of voor het beste vind.

Verder raad ik aan om combo's als delay en loop apart te houden. Neem dan beter het beste van elks dan dat je compromi's gaat sluiten om toch 'iets' van beide in één pedaaltje te hebben.

Elektrische gitaar en akoestische in één zou ook niet het beste zijn wat je hebt gehoord ^^

caliban
31 juli 2012, 17:08
Belgen gebruiken u en je te pas en te onpas en altijd door elkaar (laatst een bericht: "dan wens ik u veel succes met je verdere zoektocht". Ik kom het vaker voor).



In spreektaal gebruiken we zelden 'je', maar 'ge' en 'u' behoorlijk veel, in feite beide beleefdheidsvormen. De zin in de openingspost zou ik waarschijnlijk ongeveer zo formuleren: 'wat wilt ge dat ik voor uwe verjaardag koop'.
Ik volg zangles bij een Nederlandse leerkracht en ze vindt het lastig dat we hier voor bijna alle bezittelijke voornaamwoorden 'u' gebruiken'.
Excuses voor le offtopic