PDA

View Full Version : Welke pickups voor mijn tele (MIM)?



kenx
19 juli 2012, 21:40
Hallo iedereen,

Ik ga alvast starten met te zeggen dat ik op gebied van pickups een volledige n00b ben. Bijgevolg zoek ik dus hier informatie over de voor mij geschikte set voor mijn telecaster.

In 2007 heb ik deze made in mexico telecaster gekocht, en ben er tot nu toe eigenlijk zeer tevreden van. Enkel de sound begint me te storen, en wil deze bijgevolg dus upgraden. Nu is de vraag; welke set? Ik hou echt van het twangy, trebly telecaster geluid, en dat kom ik jammergenoeg niet tegen in de sound van mijn telecaster, hoe raar ook. Het benadert wel 'de telecaster sound', maar toch net niet goed genoeg...

De laatste tijd speel ik vaak CCR, en ik hou echt wel van het telecaster, country geluid. Momenteel heb ik de volgende set voor ogen:

http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Guitar-parts/Fender-Texas-Special-Tele-Set-Custom-Shop-Pickups/art-GIT0001354-003

Gebruikerservaringen? Is het verwisselen van de pickups in mijn geval een goede upgrade? Ik heb een beetje bang dat er niet veel aan de sound gaat veranderen... Ook voorstellen voor andere sets zijn steeds welkom! :)

Alvast bedankt!

Kenny

Matthijs24
19 juli 2012, 21:57
Als je voor het echte oude typische Tele-geluid wilt gaan zou ik niet voor texas specials gaan, die zijn wat hotter. Ik heb hier ongelofelijk goede dingen over gehoord:
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Fender-Custom-Shop-51-Nocaster-Set-Pickups/art-GIT0001347-001

MjS
19 juli 2012, 22:03
Geen Texas Specials doen, eerder die Nocaster set idd.

Maar hou er rekening mee dat 'twang' niet alleen met pickups te maken heeft. Het schijnt dat de brug ook veel invloed heeft; je zou kunnen kijken naar een vervangen bij Callaham, Gotoh, Glendale of Rutters. Kijk ook eens rond op TDPRI.com, zijn zat malloten die het allemaal al geprobeerd hebben.

joris5
1 augustus 2012, 20:05
Ikzelf heb ook een Mex. Ik gebruik de LACE sensor set. Iets duurder, dat klinkt echt heel erg goed.

gr J.