PDA

View Full Version : Spam!!!!!



peter_heijnen
19 juli 2012, 15:22
Ik ga spammen voor onze GN effecten mod: DIRK_HENDRIK!!!

Vanochtend was ik dus bij D_H om mijn pedalen op te halen. Naast wat gerepareerde pedalen was ik erg benieuwd naar mijn xotic bb+ en tc flashback die ik in één behuizing wilde hebben gepropt, maar ook moest daar ergens nog een tb loop tussen: 'zou dat kunnen ?' 'Tuurlijk, doen we.'

Het resultaat is om te zien alleen al mooier dan ik had kunnen hopen: bb+ > TBloop > flashback
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/BLF.jpg


Daarnaast had ik nog zo'n zelfde behuizing waar ik zelf al eens een byoc trem, phaser, en een zelfgebakken tb loop in had geprutst. 'Kun jij die loop eruit halen, sowieso mijn gepruts vervangen door vakwerk, en mijn coolcat chorus er nog bij zetten'?

'Zeker wel': trem > phaser > chor
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/flextime.jpg


Na thuiskomst natuurlijk meteen aangesloten en het resultaat is wat ik gehoopt had. Het modulatie pedaal gaat in de tb loop van het andere pedaal en op die manier heb ik de benodigde ruimte én de nodige hoeveelheid patchkabels geminimaliseerd. Het zal dan ongeveer zo op mijn plankje komen:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/BLF_flextime.jpg


Dit is het plankje dat net achter in mijn combootje past, de tuner, voeding, en een mini wah gaan er ook nog op:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/opzijnkop.jpg


Maar nu dus, het mooiste zag ik toen ik het 'bb+tc' pedaal nieuwsgierig open draaide:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/BLFguts.jpg


Wat SCHIT-TE-REND, wat ben jij een absolute vakman D_H!! Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!! :)


En voor ik het vergeet, terloops mocht ik het prototype van de nieuw ontworpen Dirk_Hendrik digitale delay horen. Eerlijk gezegd vond ik er niets digitaals aan... ;)

Dirk_Hendrik
19 juli 2012, 16:41
Zooooo. effe me stoel naar beneden tot de verhoging door de ingebrachtte veren gecompenseert is.

Graag gedaan Peter.

Wat opmerkingen bij dit klusje.
Ten eerste kost recasen altijd meer tijd dan je verwacht. Recasen betekent namelijk altijd daardjes trekken en draadjes trekken en strippen is een tijdrovende bezigheid. Juist om die reden probeer ik, als ik effecten op print ontwerp, zo min mogelijk bedrading te gebruiken. Dat betekent dus printgemonteerde jacks, switches en pots. Volgens vele (TGP-ers) een doodzonde maar het scheelt een zee van tijd.

Daarnaast is het "linke" aan recasen dat je moet roeien met de riemen die je voorganger (de OEM van het effect) je heeft gegeven. In bovenstaand geval betekent dat dus de BB en de flashback zo in de behuizing passen en meten dat je ook nog ruimte overhoudt voor de nieuw in de behuizing aan te brengen delen. De jacks voor de TB loop die er bij moest bijvoorbeeld. Niks zo klote als al je gaten hebben geboord en ontdekken dat je jacks vastlopen (of sluiting maken) tegen de print de er achter zit.

Verder wou ik zo werken dat, mocht er een moment in de toekomst zijn dat Peter toch weer terug wil de pedalen weer volledig in de originele behuizing teruggeplaats kunnen worden. Om die reden heb ik de input jacks van de flashback dus ook laten zitten. Ze doen alleen niets.

En wat betreft die delay. Da's een spinoff van het project wat ik eerder instuurde voor de Freestompboxes.org ontwerpwedstrijd (prijs: de eer). Binnen de "analog voiced" delays heb je vrij veel keuze en ook echt goeie apparaten. Heel veel van de "boetiek" varianten iervan zijn gebaseerd op een PT2399 chip die je al voor een dollar of 2 kan krijgen. Ideaal goedkoop dus. De meeste van de verkrijgbare ontwerpen hiervan gebruiken daarna netjes de Application Note van de fabrikant waarin ook de filtering (en dus klank) voor en achter de vertragingslijn min of meer is vastgelegd. M'n opzet met het ding waar jij mee speelde was om eerst al die filtering te elimineren en vervolgens de filtering los toe te voegen, gebruik makend van de filtersecties en dimensionering van klassieke analoge delays. Waar jij vanochtend mee speelde was een (iets aangepaste, anders klinkt het echt heel ruk) filtercurve van een EHX DMM. Vorige week zat op hetzelfde printje nog de dimensionering van een Boss DM2. Jouw vraag of hij analoog of digitaal was rijmt met m'n eigen bevindingen dat de klankinvloed van een analoge (BBD) vertragingslijn heel weinig is. Wat je alleen wel mist is de toegevoegde ruis en vervorming van BBD-gebaseerde delays. Sommigen zijn daar gek op. Ik persoonlijk niet zo.

Erikt
19 juli 2012, 17:18
DH is een baas!

Dat wist ik al en is nu dubbel bevestigd!

driftkop
19 juli 2012, 22:16
Wat een hoop knoppen zeg; doet me hier aan denken:

http://1.bp.blogspot.com/_Rhd8rXCVX9Q/S3H7huXz-kI/AAAAAAAADBE/V5aabFzJCFs/s400/men_women_buttons-798506.jpg

(hiermee is dus bewezen dat gitaarpedalen vrouwelijk zijn...)

Henri H
19 juli 2012, 22:52
Dat heeft D_H idd netjes gedaan. :ok:

Gaat het trouwens passen op dat kleine plankje?
Welke phaser is dat, MXR Phase 90 neem ik aan, maar welke versie?

Edit: Heb je die combo op z'n kop gekanteld?

tnijland
19 juli 2012, 23:02
Gefeliciteerd Peter!

Mooie set en het past ook precies bij jouw minimalistische benadering van het bereiken van een pure en toch o zo belangrijke 'no compromised" sound in combinatie met een kleine footprint.

Die GT blijft natuurlijk waanzinnig ;-)

The Lo Lands
19 juli 2012, 23:57
Dat ziet er kunstig en vernuftig uit! Het enige wat ik mis is enige decoratie op de behuizing!? Ga je hier nog wat mee doen zodat je uiteindelijk een 'one of a kind' product hebt, of vind je deze industriële look fraai genoeg? Ik ben designer dus vandaar mijn vraag. In iedergeval heel veel plezier met deze fraaie uitwerking :-) Gaaf hoor!

peter_heijnen
20 juli 2012, 09:41
D_H is idd baas Erik, en toch heeft ie me weer verbaasd. ;)

Valt toch wel mee met die knoppen driftkop? Is gewoon http://www.musik-produktiv.de/pic-010059318xl/xotic-bb-plus.jpg PLUS http://cdn.mos.musicradar.com/images/Guitarist/338/tc-flashback-main-460-80.jpg

Gaat met het gebruikelijke gepiel wel passen Henri:

http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/opzetje.jpg

Phaser is idd 90 scriptlogo clone van byoc, en de combo is idd op zijn kop. Zorgt voor betere warmte afvoer als ie hele dagen aanstaat.

Thx Theo maar no compromised sound is het natuurlijk niet, dat weet jij echt wel beter. ;)

Nee TLL ik ga niet schilderen, wel nog een paar functies stiften. Heb je mss nog een goed advies kwa veegvaste stift op metaal? Van mijn flowerbooster had de crew ooit voor de grap mijn zonnetje+bloemetjes eraf geveegd. Mijn artwork werd niet zo gewaardeerd. ;)

iWishmaster
20 juli 2012, 10:21
Ik gebruik zelf altijd een CD marker. Of anders een ouderwetse lettertang.

Ziet er netjes uit trouwens, maar wat is er 'mis' met losse pedaaltjes?

zoon van Piet
20 juli 2012, 10:50
Prachtig werk!
en niks mis met de naked/industrial look. stel je voor dat je zo'n speciaal op maat custom pedaal laat maken en bij levering te horen krijgt dat de maker al zijn creaties in dunnepoepfinish aflevert?
Ik denk dat de klant koning is bij DH en dat het pedaal er zo uit mag zien..

peter_heijnen
20 juli 2012, 11:57
Helemaal mee eens ZvP, en dank namens D_H!
Maar ik moet bekennen, onlangs stootte ik op een site van een -ik meen italiaanse- pedalen maker die dit soort multi's maakt in lsd fantasie finishes, zag er wel mooi uit.

Cd markers zijn helaas niet veegvast iWishmaster, getuige mijn prachtige vergane flowerbooster bloemetjes.
Er is verder niets mis met losse pedalen, maar ik wil graag een plankje waar ik geen extra tas voor nodig heb en zo achter in mijn combo schuif, en dan toch meer dan 4 effecten (ex tuner). Onderstaand heb ik geprobeerd, maar dan miste ik steeds wel iets:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/bordje-1.jpg

Verder ben ik van mening dat iedere patchkabel er een te veel is, dat is op deze manier ook gedeeltelijk opgelost.

iWishmaster
20 juli 2012, 12:21
Cd markers zijn helaas niet veegvast iWishmaster, getuige mijn prachtige vergane flowerbooster bloemetjes.
Er is verder niets mis met losse pedalen, maar ik wil graag een plankje waar ik geen extra tas voor nodig heb en zo achter in mijn combo schuif, en dan toch meer dan 4 effecten (ex tuner). Onderstaand heb ik geprobeerd, maar dan miste ik steeds wel iets:

Verder ben ik van mening dat iedere patchkabel er een te veel is, dat is op deze manier ook gedeeltelijk opgelost.

Ow, mijn cd marker zit al meer als een jaar op zo'n zelfde doosje en gaat er echt niet af met een beetje wrijven. Weet niet of je veel geduld hebt, maar dit geeft wel een mooi effect en is lekker low budget:
http://www.kreidler.nl/techniek/6-bak-revisie/revisie-6bak-133-spuitbus-motipp-matzwart.jpg
http://www.harolds.nl/images/producten/groot/1229607264-FC-Tekafine-550.jpg

En die patchkabels zitten nu gewoon aan de binnenkant he, alleen natuurlijk nu rechtstreeks in plaats van via jacks ;).

peter_heijnen
20 juli 2012, 12:26
Ik heb hema cd markers, wellicht zit daar het probleem. Met die liniaal gaat het niet worden vrees ik. ;)

En de kabels zitten nu idd binnen, scheelt idd twee jacks per verbinding. ;)

Comfortably Daniel
20 juli 2012, 13:41
Netjes zeg! Echt goed werk.

Wat betreft lakken. Motip werkt inderdaad makkelijk. Eerst kleurtje erop...drogen, lettertjes erop en dan blanke lak eroverheen.

iWishmaster
20 juli 2012, 14:07
Netjes zeg! Echt goed werk.

Wat betreft lakken. Motip werkt inderdaad makkelijk. Eerst kleurtje erop...drogen, lettertjes erop en dan blanke lak eroverheen.

Hoe maak jij de lettertjes er dan op?

Rinze
20 juli 2012, 15:42
Ziet er goed uit Peter, scheelt een hoop gedonder met brakke patchkabel/adapter-verbindingen ook, lijkt mij. Een vraagje: volgens mij zie ik een Chi Wah? Bevalt die? Met name wat betreft bediening, maar ook qua sound?

peter_heijnen
20 juli 2012, 17:29
Thx Rinze.

De chiwahwah bevalt goed zowel wat omgekeerde bediening als sound betreft, al moet ik eerlijk bekennen dat ie waarschijnlijk toch gaat verdwijnen. Het formaat was de hoofdreden tot aanschaf maar sound was ook voorwaarde.

Het andersom wah'en valt reuze mee. De gewenning zit hem vooral in het vinden van de juiste positie van je voet tov het scharnierpunt van de wah. Hoe verder naar voren des te secuurder je kunt doseren, maar als het snel moet -funky- moet je weer naar achteren. Met een gewone maat wah is het hup voet neerzetten en klaar. De activering van de wah vind ik goed gelukt: voet erop en hij werkt. Als je je voet eraf haalt, gaat de wah vloeiend terug in bypass. Werkt heel intuitief en fijn. Had morley niet ook dat systeem?

De reden dat de chiwah wellicht het veld gaat ruimen, is dat ie gebufferd is. Ik wil bij grote voorkeur geen buffers voor mijn gainpedalen. De chiwah was destijds de enige optie voor mijn mini board, maar nu is er dus een mini wah van AMT die wel TB is. Ik zag helaas dat ie momenteel uitverkocht is bij de grote duitse T dus dat wordt even wachten.

Rinze
21 juli 2012, 00:26
Thx Rinze.

De chiwahwah bevalt goed zowel wat omgekeerde bediening als sound betreft, al moet ik eerlijk bekennen dat ie waarschijnlijk toch gaat verdwijnen. Het formaat was de hoofdreden tot aanschaf maar sound was ook voorwaarde.

Het andersom wah'en valt reuze mee. De gewenning zit hem vooral in het vinden van de juiste positie van je voet tov het scharnierpunt van de wah. Hoe verder naar voren des te secuurder je kunt doseren, maar als het snel moet -funky- moet je weer naar achteren. Met een gewone maat wah is het hup voet neerzetten en klaar. De activering van de wah vind ik goed gelukt: voet erop en hij werkt. Als je je voet eraf haalt, gaat de wah vloeiend terug in bypass. Werkt heel intuitief en fijn. Had morley niet ook dat systeem?

De reden dat de chiwah wellicht het veld gaat ruimen, is dat ie gebufferd is. Ik wil bij grote voorkeur geen buffers voor mijn gainpedalen. De chiwah was destijds de enige optie voor mijn mini board, maar nu is er dus een mini wah van AMT die wel TB is. Ik zag helaas dat ie momenteel uitverkocht is bij de grote duitse T dus dat wordt even wachten.

Ah. Vroeg me met name af hoe de bediening beviel. Vooral omdat ik vaak op klompen speel :supercool: wat de subtiliteit niet ten goede komt.

Henri H
21 juli 2012, 00:30
....dat kun je op je klompen aanvoelen. :seriousf:

peter_heijnen
21 juli 2012, 09:31
Haha LOL! Nee op de klompen gaat echt niet lukken! :)

Rinze
21 juli 2012, 09:38
Mwah, ik loop altijd op klompen, rij er ook auto mee. Het contact is heel direct omdat ze niet meeveren zoals een schoenzool. Trap op klompen minder vaak mis op mijn midipedaal dan met schoenen aan. Barbaren :sneaky:

peter_heijnen
21 juli 2012, 09:46
En zie wederom mijn grote onwetendheid, hierbij mijn nederige stedelijke excuses! :)

Zijn er foto's van de klompen in actie op het midipedaal?

Nielsje
21 juli 2012, 16:56
Ziet er goed uit! Compact, I like!

peter_heijnen
21 juli 2012, 17:21
Thx Nielsje!

Zo, ik heb vanmiddag wat cd's van rush meegespeeld -veel switchen dus- en ik vind het dus heerlijk om die 4 onderste switches zo dicht bij elkaar te hebben. Die bovenste rij op het modulatiepedaal heb je tijdens het spelen nauwelijks nodig, eigenlijk alleen tussen nummers door.

De soundwinst btw is in mijn oren ook signifikant.

Me happy! :)

Henri H
21 juli 2012, 19:50
Wat leuk dat je als professioneel gitarist af en toe gewoon met wat Rush albums meespeelt. :gitarist:
En wat goed voor je dat de pedalen zo goed bevallen. :ok:

almarvk
21 juli 2012, 20:03
Altijd gezellig bij D_H thuis :)

peter_heijnen
21 juli 2012, 22:25
Wat leuk dat je als professioneel gitarist af en toe gewoon met wat Rush albums meespeelt. :gitarist:
Nog niet zo heel lang geleden deed ik dat nog bijna iedere dag. Nu idd wel wat minder... :)

peter_heijnen
21 juli 2012, 22:36
Ik heb ook weer die multipedalen bouwer met de creatieve finishes gevonden, is geen italiaan maar een griek. Ziet er toch wel erg mooi uit allemaal en is blijkbaar ook goed genoeg voor oa lukather en dweezil.

http://www.jampedals.com/custom-multi-pedals/

Henri H
22 juli 2012, 00:40
Zitten die onderste 4 switches niet wat te dicht op elkaar trouwens?

Ik moest ook even aan Rinze denken met z'n klompen, gaat niet werken ben ik bang. :)

Rinze
22 juli 2012, 09:43
Zitten die onderste 4 switches niet wat te dicht op elkaar trouwens?

Ik moest ook even aan Rinze denken met z'n klompen, gaat niet werken ben ik bang. :)
Mijn schoenen zijn minstens even breed als de klompen, ook door de overstekende zool. Heb er trouwens geen foto's van Peter, wel wat filmpjes maar niet echt in close up.

Goed idee ook omdat tweede pedaal in een schakelbare loop van het eerste te hangen. Kwam er laatst bij het nakijken van een Marshall Guvnor versie 1 achter dat die dat ook had, delaytje in de loop en je hebt een instant sologeluid met delay.

Pepe
22 juli 2012, 11:01
Ik heb ook weer die multipedalen bouwer met de creatieve finishes gevonden, is geen italiaan maar een griek. Ziet er toch wel erg mooi uit allemaal en is blijkbaar ook goed genoeg voor oa lukather en dweezil.

http://www.jampedals.com/custom-multi-pedals/

Ja leuk, komt een beetje in de buurt van de iLectribe styling waar ik een zwak voor heb

http://www.sonicftp.com/news/images/korg_ielectribe_gorillaz.jpg

peter_heijnen
22 juli 2012, 11:56
Mijn schoenen zijn minstens even breed als de klompen, ook door de overstekende zool. Heb er trouwens geen foto's van Peter, wel wat filmpjes maar niet echt in close up.

Goed idee ook omdat tweede pedaal in een schakelbare loop van het eerste te hangen. Kwam er laatst bij het nakijken van een Marshall Guvnor versie 1 achter dat die dat ook had, delaytje in de loop en je hebt een instant sologeluid met delay.
Wat geen foto's? Pics or...! ;)
Heb je mss heel brede schoenen? Anders moet er mss maar een klompen topic komen om ons barbaren wat te cultuur bij te brengen. :)
Nooit geweten dat er op die guvnor een loop zat maar het is idd handig. Het idee van de loop was uit nood, ik wilde graag een tb loop om de 'leidingen' per situatie zo kort mogelijk te kunnen houden maar een apart loop pedaal zat er kwa ruimte niet in.

Henri het is juist te gek om die switches zo dicht op elkaar te hebben. Met een trap kan ik ze allemaal bedienen zou ik dat willen, maar twee tegelijk is al verdomd handig.

Lijkt er idd op Pepe, mooie styling. Had nog nooit van ielectribe gehoord maar ik zie dat het een app is. Die past vast niet op mijn oude nokia. :)

Henri H
22 juli 2012, 12:12
...
Henri het is juist te gek om die switches zo dicht op elkaar te hebben. Met een trap kan ik ze allemaal bedienen zou ik dat willen, maar twee tegelijk is al verdomd handig.
...Maar als je er één aan/uit wilt trappen wordt het wel lastig lijkt me?
Ik heb mijn chorus en flanger vlak naast elkaar staan, en dat is soms ook wel handig, met één trap de flanger aan/uit en de chorus aan/uit. Ik wissel die effecten regelmatig af met mijn metalband.
Bij de Timeline zitten de knoppen eigenlijk net iets te ver uit elkaar, misschien de klompen van Rinze maar 's lenen. ;)

https://lh6.googleusercontent.com/-mJgy5yGgz0c/T-M8YqLc-RI/AAAAAAAAA2c/HKK3j7uwGEo/s640/2012-06-21%2017.14.53.jpg

peter_heijnen
22 juli 2012, 12:21
Ja eigenlijk heel logisch, of grote boards met klompen of mini boards met schoenen :). Ik heb dus geen last van de kleine ruimte met maat 41, gaat prima.

Henri H
22 juli 2012, 12:28
Ah ja, ik heb 45, dat scheelt....

tnijland
22 juli 2012, 12:37
Ik pad tegenwoordig alleen nog maar ;-)

peter_heijnen
22 juli 2012, 12:48
45, dat kan ook helemaal niet! :)

Tot welke maat kun je eigenlijk padden Theo?