PDA

View Full Version : Dunlop DC brick vs onespot



roy6644
19 juli 2012, 16:06
Welke van deze 2 voedingen is eigenlijk beter? Als je kijkt naar kwaliteit van het geluid en ruis en brommen

MjS
19 juli 2012, 16:29
Ik kan er niks zinnigs over zeggen, behalve dat ik veel zie dat mensen beweren dat de DC Brick niets meer is dan een veredelde OneSpot met daisy chain in een doosje. Heb je last van ruis/brom? Dan kan een voeding met geisoleerde outputs verschil maken (Bijv. T-Rex Fuel Tank Jr, Burkey SIX of goedkoper: Harley Benton PowerPlant Jr.)

Bernardduur
20 juli 2012, 10:53
Van die 2 is de DC brick een stuk beter.

Ik krijg voor mn hobby veel mensen langs met kapotte pedalen; of mensen die denken dat ze kapotte pedalen hebben. Het is al een aantal keren gebeurd dat het pedaal niet kapot was maar gewoon irritatie kreeg van de One Spot (dit waren mn delay, chorus en flanger pedalen btw). Die kregen rare tikken, ruis, hummmm, of gewoon oscillaties in het hoorbare gebied. Met mijn DC brick waren ze dan muisstil........... (en ja, getest met de door hun meegenomen onespot).

Zelfs mn CIOKS baby, de voeding die ik thuis gewoon voor alles gebruik was hierbij beter dan de OneSpot

lespaulnmarshall
20 juli 2012, 11:11
De dc brick is een soort 1 spot deluxe. Ik zou hem zelf nooit kopen voor zo'n prijs.doe jezelf een plezier koop een echte voeding of in het ergste geval een grote stekkerdoos met 5 gewone adapters (niet die veel te dure 1 spots) erin.

Bernardduur
20 juli 2012, 11:35
Hoe bedoel je one spot deluxe?

De DC wordt gevoed met 18V DC maar maakt er via een mooie filter sectie 9V van; er gebeurd een stuk meer in een DC dan een One spot!

lespaulnmarshall
20 juli 2012, 13:26
Hoe bedoel je one spot deluxe?

De DC wordt gevoed met 18V DC maar maakt er via een mooie filter sectie 9V van; er gebeurd een stuk meer in een DC dan een One spot!

Precies hoe ik het zeg. Qua ruis enz.. Is het net een 1 spot, maar dan wat functioneler.

HaroldA
20 juli 2012, 13:31
Precies hoe ik het zeg. Qua ruis enz.. Is het net een 1 spot, maar dan wat functioneler.

... en met minder ruis omdat de boel netjes gefilterd wordt?

lespaulnmarshall
20 juli 2012, 14:03
Ik weet niet precies hoe de 1spot in elkaar zit dus daar ga ik niet verder op in, maar die daisy chains maken groundloops die goed luidruchtig zijn. Weet ook niet hoe de dc precies in elkaar zit, maar die is ook behoorlijk luidruchtig vooral als je zowel effecten in de loop als voor de amp ermee voed. (geen geisoleerde uitgangen). Dat probleem van de niet geisoleerde uitgangen heeft ook de 1 spot natuurlijk.

HaroldA
20 juli 2012, 14:32
Ik weet niet precies hoe de 1spot in elkaar zit dus daar ga ik niet verder op in, maar die daisy chains maken groundloops die goed luidruchtig zijn. Weet ook niet hoe de dc precies in elkaar zit, maar die is ook behoorlijk luidruchtig vooral als je zowel effecten in de loop als voor de amp ermee voed. (geen geisoleerde uitgangen). Dat probleem van de niet geisoleerde uitgangen heeft ook de 1 spot natuurlijk.

Waar lees je dat de TS een FX-loop gebruikt? En ligt dat dan niet aan de loop zelf ipv de DC-brick?

Ik heb met mijn huidige 10 pedalen geen problemen met de 1-spot en de DC-brick zal alleen maar beter zijn.

lespaulnmarshall
20 juli 2012, 15:03
Waar lees je dat de TS een FX-loop gebruikt? En ligt dat dan niet aan de loop zelf ipv de DC-brick?

Ik heb met mijn huidige 10 pedalen geen problemen met de 1-spot en de DC-brick zal alleen maar beter zijn.

Dat lees ik nergens, maar die extra brom/ruis kan een fx loop vaak nog eens verergeren. Heeft niks met de loop zelf te maken. Niet alle outputs zijn geisoleerd, dus je creert met zowel de dc brick als de 1 spot een groundloop. Maar er zijn nog meer manieren om een ground loop te creeren, niet alleen maar met de loop. Maar die 1 spots en dc brick zijn sowisow al luidruchtig. Een pp2+ blijft gewoon een fantastisch apparaat, eats 1 spots for breakfast. Pp2 blijft toch De beste effecten voeding die er is samen met een hand vol andere. (die zo'n beetje gelijkwaardig zijn)

Gearjunkie
20 juli 2012, 18:07
Dat lees ik nergens, maar die extra brom/ruis kan een fx loop vaak nog eens verergeren. Heeft niks met de loop zelf te maken. Niet alle outputs zijn geisoleerd, dus je creert met zowel de dc brick als de 1 spot een groundloop. Maar er zijn nog meer manieren om een ground loop te creeren, niet alleen maar met de loop. Maar die 1 spots en dc brick zijn sowisow al luidruchtig. Een pp2+ blijft gewoon een fantastisch apparaat, eats 1 spots for breakfast. Pp2 blijft toch De beste effecten voeding die er is samen met een hand vol andere. (die zo'n beetje gelijkwaardig zijn)

Heb je überhaupt zelf wel eens een dc brick geprobeerd? Ik gebruik hem al jaren. Stil en probleemloos. Enige nadeel van de brick vind ik het ielige snoer tussen brick en adapter.

dml
22 juli 2012, 12:00
Mooi om te zien dat al dit soort discussies eindigen in een PP2+ versus One Spot-discussie.

The Lo Lands
24 juli 2012, 11:05
Mooi om te zien dat al dit soort discussies eindigen in een PP2+ versus One Spot-discussie. Ik heb me er laatst ook nog aan gewaagd maar het is hardnekkig inderdaad :) Uiteindelijk heb ik me er bij neergelegd en vind het prima als mensen meer dan happy zijn met een One Spot. Mijn mening blijft, alles naar ratio. Oeps, daar gaan we weer :soinnocent:

HaroldA
24 juli 2012, 11:07
Gisteren een EH Octave Multiplexer aangesloten op een 1-spot. Da ga nie. ;)

Bijl
24 juli 2012, 11:21
Ik heb me er laatst ook nog aan gewaagd maar het is hardnekkig inderdaad :) Uiteindelijk heb ik me er bij neergelegd en vind het prima als mensen meer dan happy zijn met een One Spot. Mijn mening blijft, alles naar ratio. Oeps, daar gaan we weer :soinnocent:

Als je een beetje ruis of bijgeluiden niet erg vind en gewoon een berg pedalen wil voeden voor minder dan 20 euro dan is een 1-Spot prima, helemaal mee eens. En een gewone adapter vergelijken met een voeding met gestabiliseerde groepen die 160 euro kost is inderdaad grote nonsens.

Toch ben ik niet zo blij meer met 1-spot. Ik heb een paar keer een opdonder gekregen toen ik 'm uit het stopcontact haalde en is ook 1 keer kapot gegaan. Ik lees wel vaker zulke verhalen op dit forum.

Ik zie hier nooit iemand een Boss PSA adapter aanraden, maar er klaagt ook niemand over. Ik heb al 10 jaar dezelfde PSA en dat ding is veel stiller dan een 1-spot en faalt nooit. Alleen jammer dat het ding maar 200 mA geeft, beetje lastig vanwege mijn hongerige Morley wah. Echter, voor het gemiddelde chorus/delay/overdrive/crybaby verhaal moet het meer dan genoeg zijn.

Als je een groot pedalboard hebt en een PSA is niet genoeg dan... Oeps, daar gaan we weer :soinnocent:

Rutger Molenberghs
24 juli 2012, 11:44
Ik zou voor dat geld de gok wagen met de Harley Benton Powerplant junior (http://www.thomann.de/be/harley_benton_powerplant_junior.htm). Die heeft gescheiden uitgangen en komt met een kabelsetje voor €29.

Nils47
25 juli 2012, 17:09
Knal gewoon wat stroom in die pedalen en knappen met die zooi!

Midwolda
25 juli 2012, 20:28
Knal gewoon wat stroom in die pedalen en knappen met die zooi!

Psies.
Heb hier ook een hele zooi adapters liggen, er blijft wel eens wat troep over op m'n werk en zolang er OUTPUT DC op staat gaat alles tussen de 3V en de 24V mee naar huis. Polariteit kun je aanpassen, er moet meestal toch een ander stekkertje aan. Beetje de mA's in de gaten houden en hupla, plug & play, daisychain maar een end weg en als het bromt of ruist of knettert of niets doet of te warm wordt, tsja dan moet het anders.
Alleen voor m'n permanente boardjes wil ik nog wel een FuelTank ofzo installeren.

Rooker
25 juli 2012, 22:55
Weet niet of het wat toevoegt. Ik heb net een Palmer V5 besteld. Is ook een voeding met geïssoleerde 9volt uitgangen van 125 ampere per uitgang. Alle benodigte snoertjes zitten er bij. Zit qua prijs overal tussenin. Wat duurder als de power plant en goedkoper als voodoolab. 70 euro. Volgens mij is Palmer wel redelijk high end spul.
Wat ik het nadeel vind van lange daisychain is al dat onnodige kabel. Het staat slordig en het blijft in me gitaarkabels en muziekmap hangen die ik in dezelfde tas bewaar. Ook het stopcontact op mijn bord vertrouw ik niet op de lange duur. De adapters wrikken er in en er gaat ooit is wat los schieten. Dus helpt het niet tegen de ruis (wat ik wel denk) dan ruimt het in ieder geval op en is het veiliger.

Midwolda
25 juli 2012, 23:03
...
Is ook een voeding met geïsoleerde 9volt uitgangen van 125 ampere per uitgang.
...

:crazyhappy:




flauw, ja ik weet het...
;)

Rooker
25 juli 2012, 23:11
Had ik moeten zeggen mili ampère of gaat het weer over mijn spelling:chicken:

Midwolda
25 juli 2012, 23:15
Nee 't ging over die amperes. Beutje heul errug veul... :D

lespaulnmarshall
27 juli 2012, 16:34
Absoluut. Heb hem zelf meerdere malen geprobeerd (verschillende bricks, dus er was geen sprake van een defect), bij mij was ie altijd behoorlijk luidruchtig, en hij is lang niet zo betrouwbaar als een pp2+. Mijn pp2+ en flatliner doen het gewoon altijd perfect, nog nooit wat mee gehad. en ze zijn en blijven gewoon helemaal stil avond na avond. Zo stil dat ik er zelf van sta te kijken. Met een behoorlijk overstuurde amp is er geen spoortje van ruis of brom te bekennen. Zonder noise gate oid.