PDA

View Full Version : Blues drive vs TS808



Strat91
19 juli 2012, 14:54
De boss Blues driver en de Ibanes TS-808 zijn die een beetje gelijk aan elkaar of zit er wel degelijk verschil in?

lespaulnmarshall
19 juli 2012, 16:53
Zit zeker verschil in. Stock vind ik de bluesdriver rotzooi, en de 808 een mooi, bruikbaar pedaal. Gemod (keeley) zijn beide pedalen gewoon heel erg goed. Gelijkwaardig, maar zeker niet gelijk.

HaroldA
19 juli 2012, 17:00
Zit zeker verschil in. Stock vind ik de bluesdriver rotzooi, en de 808 een mooi, bruikbaar pedaal.

Zit zeker verschil in. Stock vind ik de 808 rotzooi, en de 808 ook rotzooi, onbruikbaar pedaal. ;)

808: Flink irritante mid-boost, verlies van laag
BD-2: saai ...

lespaulnmarshall
19 juli 2012, 17:29
Sorry hoor, maar wat is dat nou voor een onzin. Jouw mening misschien, maar de 808 heeft zich al zo vaak, keer op keer weer bewezen. Heel erg veel pros gebruiken de 808 of ts-9. Misschien is de 808 of ts-9 thuis niet zo goed maar wel in een bandsituatie. Die midboost is prefect als je mooi door de mix wilt komen, je kunt nooit teveel mids hebben in je geluid. Mids are where the music (of iig de gitaar) is. voor dat verlies van laag heb je een bassist zeg ik dan altijd maar zo. LET OP: Ik heb het nu over het gebruik als booster en niet als overdrive.
Daarnaast gaat er niets boven een flink open gedraaide plexi achtige geboost met een 808 of ts-9. Voor het boosten van een non master volume marshall is er naar mijn mening echt nog geen een boost of overdrive die beter klinkt. En ik denk dat ik het wel kan het weten, ik heb er twee en gebruik ze behoorlijk vaak. (bluesbreaker en 1987x) en heb ook aardig wat boosts en od's in mijn bezit (gehad).

HaroldA
19 juli 2012, 17:31
Sorry hoor, maar wat is dat nou voor een onzin. Jouw mening misschien, maar de 808 heeft zich al zo vaak bewezen. Heel erg veel pros gebruiken de 808 of ts-9. Misschien is de 808 of ts-9 thuis niet zo perfect maar wel in een bandsituatie. Die midboost is prefect als je mooi door de mix wilt komen, voor dat verlies van laag heb je een bassist denk ik dan altijd maar zo. Ik heb jphet nu ver het gebruik als booster en iet als overdrive btw. Daarnaast gaat er niets boven een flink open gedraaide plexi ahtige beboost met een tubescreamer. Voor het boosten van een non master volume marshall is er naar mijn mening echt nog geen een boost of overdrive die beter klinkt. En ik denk dat ik het wel kan het weten, ik heb er twee en gebruik ze behoorlijk vaak. (bluesbreaker en 1987x)

Daar ga je al ... :stop:

Ik heb trouwens geen idee wat Strat91 voor spullen heeft, maar ik pen mijn mening hier maar neer, net als jij.

lespaulnmarshall
19 juli 2012, 17:34
Ja daar ging jij ook al met jouw mening haha. Heb m'n post trouwens net even geupdate.

Little Jay
19 juli 2012, 17:58
Afhankelijk van wat je er mee wil en mee doet zijn beide goed te gebruiken, als je van de sounds houdt. Ik vind ze wel van elkaar verschillen (heb ze allebei). Probeer ze eens naast elkaar uit zou ik zeggen.

zoon van Piet
20 juli 2012, 10:54
Ze zijn zeker niet hetzelfde.

De discussie over sound en bruikbaarheid van de 808 is tamelijk zinloos, miljoenen gitaristen doen het ermee. De blues driver is redelijk nieuw ( na.. jaartje of tien?) en moet zich nog bewijzen, al voorzie ik niet dat gitaargekken over dertig jaar gaan kwijlen bij het zien van een ouwe BD..
wel bij een 808... :)

Kim Wilson
20 juli 2012, 11:00
Ik heb de Blues Driver, al jaren. Ik geloof dat het mijn eerste pedaal is. En ik heb ooit ook een poosje een Tubescreamer (zelfbouw 808 ) gehad, want dat moest wel haast overdrive heaven zijn. De BD-2 heb ik nog steeds, de TS kon ik niks mee. Het klopt dat de BD-2 wat vlak en saai is, maar voor een blues overdrive doet ie precies wat ie moet doen. En hij reageert wel lekker op je aanslag.

Ze zijn iig totaal niet met elkaar te vergelijken, het zijn echt twee verschillende beestjes.