PDA

View Full Version : Wat voor agregaat om een band van stroom te voorzien...



Metoshade
12 juni 2003, 19:15
Ik gooi dit maar hier neer, aangezien ik anders ook niet weet waar je het neer kunt zetten... We gaan optreden binnenkort optreden op een plek waar geen krachtstroom of gewone huis/tuin/keuken stroom is. Met behulp van een agregaat wordt er dan stroom geleverd. Wat voor specificaties moet een agregaat hebben om een band (incl. licht) van stroom te voorzien?

PA = 1500 Watt,
2 buizen gitaarversterkers 50W,
1 basversterker 300W
En natuurlijk het licht a 3000 Watt

Kjiratsiekoedel
12 juni 2003, 19:16
weet ik veel, huur er eentje, vraag het daar.

Metoshade
12 juni 2003, 19:21
De organisatie gaat een agregaat huren, maar ik wil er graag zeker van zijn dat de boel netjes blijft werken en geen schade aan ons zuurverdiende materiaal gaat aanbrengen. Misschien iemand ervaring met optredens met agregaatjes?

bas vincent
12 juni 2003, 21:17
Je zal een aggregaat nodig hebben van minimaal 5000W. Zorg er wel voor dat ie gestabiliseerd is! dat wil zeggen dat je 50Hz blijft houden en de spanning niet zo schommelt. Dit voorkom je mede door te zorgen dat de aggregaat voldoende vermogen levert.

Metoshade
12 juni 2003, 21:23
Is een agregaat dan niet gelijkspanning...? Of zijn daar ook nog verschillen in?

bas vincent
12 juni 2003, 21:51
In alle gevallen is een aggregaat wisselspanning tenzij je er specifiek om vraagt, maar ik denk dat die heel moeilijk te vinden zijn, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Ik zou in jou geval gewoon na bo-rent gaan of AA verhuur of zo.

Bates15
12 juni 2003, 22:03
5Kw is idd wel standaard. Een beetje gedempt zou ook leuk zijn, hoef je niet tegen de dieselmotor op te spelen.

willem1940
13 juni 2003, 00:11
Raar, ik had een bericht gemaakt maar zie het niet (meer).

5000 Watt is NIET genoeg.

Die versterkers en vooral die buizen-versterker gebruiken VEEL meer dan hun uitgangsvermogen (waar bovendien verschillende, moeilijk vergelijkbare specificaties voor bestaan).

Vooral in pieken, vol geweld en met oversturing/vervorming en/of concentratie op 1 toon kunnen er gekke dingen gebeuren.

Een techneut kan werkelijk te verwachten max.-verbruiken berekenen aan de hand van fabrieks-schema's, per iedere versterker apart.

Denk ook om effecten bij KNIPPERENDE lampen: rare piekstromen door de teruglopende koud-weerstand in gloeilampen.