PDA

View Full Version : Een Gibson LPC van maar $ 500.000.



Hotpepper01
19 juli 2012, 07:34
http://www.ebay.com/itm/LES-PAULS-PERSONAL-GIBSON-WHITE-CUSTOM-COVER-HIS-AUTOBIOGRAPHY-/221055142325?_trksid=p5197.m1998&_trkparms=aid%3D555001%26algo%3DPW.CURRENT%26ao%3D 1%26asc%3D18%26meid%3D709814726279599193%26pid%3D1 00017%26prg%3D1006%26rk%3D1%26

http://www.msdesignfactory.net/2002LP/AutoBio-Cover1.jpg

http://whitecustom.com/guitar.htm

Ik heb getwijfeld of ik deze onder de bizarre berichten moest plaatsen of hier. In de veilig wordt er een Gibson Les Paul Custom aangeboden. Een witte. Okay, deze is dan vlgs de historie wel van de grote man Les Paul himself geweest, maar het is en blijft een LPC. Wat een bedrag vragen ze ervoor zeg: USD 500.000,- Een aanbod doen mag ook, hoor. Dus als je niet helemaal die 500 grand USD gespaard hebt, zie je kans schoon

zjanke
19 juli 2012, 08:03
Een vraagprijs.... Absurd? Ik vind van wel, maar als een of andere idioot het wil betalen :ok: Vragen staat vrij, maar dat wil niet zeggen dat de vraagprijs reeel is.

Rinze
19 juli 2012, 08:07
Er is vast wel een of andere Japanner met teveel geld en een kluis die nog niet helemaal vol zit met oude dure gitaren.

yanto
19 juli 2012, 10:16
Belachelijk, gewoon een van de vele gitaren uit de collectie van Les Paul. Hier staat dat deze voor 7040 dollar is weggegaan. http://www.juliensauctions.com/auctions/2012/les-paul/results.html
Ok iets meer met veilingkosten etc. Wel sneu dat ze er op deze manier een belachelijke winstmarge uit proberen te slepen.
Vraag me af of iemand dat zal betalen. Denk dat alle rijke verzamelaars al het een en ander zelf tijdens de veiling hebben aangeschaft.

stijnkenens
19 juli 2012, 11:33
Fuck man, een 51 fender nocaster verkocht voor 216.000 dollar.
Voor een gitaar ! Welke gek heeft dat neergeteld ...



s.

Oranjeaap
19 juli 2012, 11:42
Fuck man, een 51 fender nocaster verkocht voor 216.000 dollar.
Voor een gitaar ! Welke gek heeft dat neergeteld ...



s.

Omdat het een ultieme collectors gitaar is?

Mr.Fingers
19 juli 2012, 11:50
De "ultieme" van die reeks is de BROADKASTER, zeker als daar nog de originele "thermometer-case" en alle prullaria bijzitten.

stijnkenens
19 juli 2012, 12:26
Omdat het een ultieme collectors gitaar is?

Het blijft een neven product van de Fender Factory: zo goedkoop en snel mogelijk iets in elkaar steken dat op een gitaar lijkt, zodat Leo het kon verkopen om zijn versterkers te laten testen !

Ik vind het belachelijk om zoveel geld neer te tellen voor een houten plank met een steel op, wat volledig machinaal geconstrueerd werd ...

Het blijft een sterk ontwerp, en het 'form-follows-function' no nonsens idee is geweldig, maar om daarvoor het bedrag waarmee je een huis mee kan kopen voor neer te tellen ...

Ik ga dat nooit begrijpen, waarschijnlijk omdat ik zelf gitaren in elkaar knutsel ...


s.

arjanb01
19 juli 2012, 12:28
Er zullen altijd rijke sjeijks of Aziaten zijn met teveel geld die zulke mooie instrumenten kopen, crisis of niet. Nergens om je druk over te maken en als het ook nog gitaren van een beroemdheid zijn schieten ze helemaal de lucht in qua prijs.
Mijn droomgitaren:
- Een 1959 Les Paul (het liefst die Peter Green versie)
- Een 1969 strat (die witte die Jimi gebruikte)
- The Robot Valley Arts van Lukather uit 1978 (Steve schijnt op ebay een bod van 250000 dollar geweigerd te hebben dus kan je nagaan wat die moet opbrengen).

Als ik die 3 gitaren heb, dan ben ik een blij man. Enige nadeel is dat ik dan samen met mijn gezin in een kartonnen doos moet gaan wonen, dus helaas.... -:) Geen vintage stuff voor mij !

snaarplukker
19 juli 2012, 16:40
Ik koop er wel een bij Thomann ofzo als ik er een wil hebben. Deze kost ook nog eens een ton aan invoer en BTW.:soinnocent:

groovieguitarguus
19 juli 2012, 20:00
Er zullen altijd rijke sjeijks of Aziaten zijn met teveel geld die zulke mooie instrumenten kopen, crisis of niet. Nergens om je druk over te maken en als het ook nog gitaren van een beroemdheid zijn schieten ze helemaal de lucht in qua prijs.
Mijn droomgitaren:
- Een 1959 Les Paul (het liefst die Peter Green versie)
- Een 1969 strat (die witte die Jimi gebruikte)
- The Robot Valley Arts van Lukather uit 1978 (Steve schijnt op ebay een bod van 250000 dollar geweigerd te hebben dus kan je nagaan wat die moet opbrengen).

Als ik die 3 gitaren heb, dan ben ik een blij man. Enige nadeel is dat ik dan samen met mijn gezin in een kartonnen doos moet gaan wonen, dus helaas.... -:) Geen vintage stuff voor mij !


Heeft die Robot van Steve te koop gestaan???

E-J
19 juli 2012, 21:33
- Een 1959 Les Paul (het liefst die Peter Green versie)

Naar verluidt verkocht Gary Moored die gitaar voor 1,2 miljoen dollar om de onkosten van een wegens gezondheidsredenen gecancelde tour te kunnen betalen. Naar mijn weten de duurste Les Paul tot nu toe.


http://www.youtube.com/watch?v=ElaEytDfgek

Een vraagprijs van 500.000 voor een Les Paul van 10 jaar oud, welk model dan ook, is natuurlijk wel wat te veel. Maarja... veel dikbuikige Amerikaanse verzamelaars houden ervan voor veel geld een Gibson e.d. te kopen als 'investering'. Je ziet hetzelfde nu gebeuren bij de Japanse Gibson kopien van de begin jaren '80 (Greco, Tokai et cetera). Erg jammer maar er valt niet veel tegen te doen vrees ik.

arjanb01
19 juli 2012, 21:40
Heeft die Robot van Steve te koop gestaan???
Yep, die heeft een jaartje of 3 geleden te koop gestaan op ebay en Luke heeft een bod van een kwart miljoen dollar geweigerd! Als ik rijk was wist ik het wel....... Dat van Gary Moore is wel sad idd, dan moet hij goed ziek zijn geweest om zoveel medische kosten te maken. Die LP heeft ie idd gekregen van Peter Greene, waanzinnig verhaal!

mesaman
20 juli 2012, 00:38
sneu gedoe zeg, waar hebben ze het over? damn.....

BamBuFan1
20 juli 2012, 01:07
Ik ben alleen geinteresseerd indien ik er Les Paul zelf (opgezet) bijkrijg.

Gearjunkie
20 juli 2012, 08:58
Yep, die heeft een jaartje of 3 geleden te koop gestaan op ebay en Luke heeft een bod van een kwart miljoen dollar geweigerd! Als ik rijk was wist ik het wel....... Dat van Gary Moore is wel sad idd, dan moet hij goed ziek zijn geweest om zoveel medische kosten te maken. Die LP heeft ie idd gekregen van Peter Greene, waanzinnig verhaal!

Het waren de kosten van een gecancelde tour die opgehoest moesten worden, Gary mankeerde wat aan zijn pols of zo...
Overigens heeft hij de gitaar van Peter Green gekocht en niet gekregen.

marienusje
21 juli 2012, 11:51
doe mij maar de 3 string van seasick steve :P nee -.-

Jimmy's double neck :crazyhappy: