PDA

View Full Version : Rock a la EOFDM! Nieuw lied!



titzenpitzer
18 juli 2012, 21:50
Ik wou nog eens testen of mijn roots ondertussen al waren vervaagd of niet. Ik blijf dit toch de leukste muziek vinden om te spelen / op te nemen. Hoge stemmetjes en idiote teksten, haaa.

http://soundcloud.com/emian-alder/megablaster-ponytail

Omdat we allemaal gearnerds zijn:

Gitaar is mijn tele thinline door de Vox AC4C1bl, alles open, geen effecten (zelfs niet tijdens het mixen, rrr)
Het solootje is mijn experience fuzz, boss ce3 en malekko chicklet.
Bas is een mustang door mijn sunfacebc182/183 en eveneens door de Vox. Volgende maand nieuw speakertje kopen.
Drum is een ableton preset met de Kombinat VST van euh, vergeten.
En de zang boeit niet!

Duhsjaak
19 juli 2012, 12:40
Hi
Ik heb met plezier naar je post geluisterd.

Ik ben zeker gearnut, omdat ik geloof dat het leuk is te weten hoe een ander tot een bepaald geluid komt.
Dus ik ben blij met die toevoeging.

Minder blij ben ik met je kreet: De zang boeit niet.
Nou effe link uit de hoek komend: Als iets niet boeit waarom heb je het dan gezongen en gepost?

Ik ben maar even zo vrij te vinden dat het heel erg boeit. Ik heb niet zo lang geleden nog met een vriendelijke GN'er een uitwisseling/discussie gehad over Curt Boetcher (of Boettcher - afhankelijk van welke periode uit zijn enorm fraaie carrière). Je kunt geen retro programma's aanzetten of er staan nummers van The Association in geprogrammeerd. Op de 4CD doos 'Nuggets' staan ook diverse acts met hoge meerstemmige vokalen.

In een ander kader heb ik de 'gaylist' op GN gezet. De op biochemische (zeer exacte wetenschap) principes uitgedokterde lijst. Waarom ie gay is weet ik ook niet, maar ik ben vast besloten hem als geuzennaam te gebruiken.

Die lijst opent met de vraag:
- Wat zijn mijn talenten

Dus waar onderscheid ik mij van de rest. Ik vind dat je backing goed in elkaar zit en dat je je juist op vocaal gebied van de rest onderscheidt.

Daar zitten je sterke punten. Mijn theorie is dan ook dat je daarover niet hahaha moet doen, maar dat je je zou moeten toeleggen op het verbeteren van je sterke punten. En het liefst zó, dat je er lol in blijft houden. Slaat de verveling toe dan zijn er easy 100 redenen te vinden om er mee te stoppen.

Kijk maar eens bij Cubone's post hier in 'sounds'. Daar staat die lijst. Het is een beetje lang verhaal, maar 10 minuten op je gemak lezen, levert je zeker wat op. En, in NL niet onbelangrijk, je mag er gratis gebruik van maken. Nooit weg hè?

Ga een setlist voor gigs of een repertoire voor home/bedroom recording samenstellen. Als je je eigen dingen schrijft doorgaans, sta dan stil bij vraag en antwoord constructies, want daar in kun je heel veel gelaagde stemmetjes kwijt.

Ik verwacht dat het uitbuiten van je sterke punten in no time tot een volstrekt eigen hoek in de muziek kan leiden. Marc Bolan is al lang geleden omgekomen bij een auto ongeluk, en zijn plaats is tot dusver niet echt opgeëist.

Ik vind het alvast de moeite waard.
Succes!
Vriendelijek groet, Gus