PDA

View Full Version : Gitaar voor op vakantie



StormCrow
12 juni 2003, 18:23
hallo,

ik speel al een tijdje electrisch gitaar en wil nu ook een acoustische kopen voor op vakantie(maar ook voor 's avonds thuis)

nu ben ik langs de muziekhandel geweest en heb 2 gitaren bekeken die binnen mijn budget vallen: Een aria elecort en een crafter(type weet ik niet)
die elecort heeft een preamp, cutaway, en is van triplex, de crafter heeft geen cutaway, geen preamp en heeft een solid top. aria kost 245 euro en de crafter kost 270 euro(dacht ik zo uit m'n hoofd)

ik vind de crafter een stuk beter klinken, maar is deze ook geschikt voor op vakantie(frankrijk). want ik neem hem waarschijnlijk mee naar het strand, kampvuur mischien ook nog wel. en die hitte van dat vuur is niet al te goed voor de top toch?

wat vinden jullie ervan?

Marshallover
12 juni 2003, 19:44
Neem van mij aan: DE CRAFTER

Betere gitaren van dit soort zijn er haast niet, supergeluid en het blijft ook gewoon mooi....

Als je ver genoeg van het vuur af gaat zitten is er niks aan de hand....

Elke gitaar gaat de fik in als je te dicht bij komt... :razz:

En een preamp heb je toch niet nodig, als je toch op vakantie bent, mooie unplugged live sessie :D :-D 8-) :lol:


Crafter = Echt heeeeel Mooi 8-)

Crutch
12 juni 2003, 19:46
Koop gewoon een goedkoper gitaartje die ook goed klinkt, ik weet hoe het gaat met een gitaar meenemen op vakantie.

Kjiratsiekoedel
12 juni 2003, 23:13
als je hem niet morgen nodig hebt en voornamelijk gebruikt voor vakantie: koop 2e hands. Misschien kan je er zelfs wel een met massief bovenblad vinden. Maar triplex is ook wel zo stevig op vakantie. Ik gebruik een oud barrel met versleten fretten, maar ik durf hem overal naartoe mee te nemen en hemuithet oog te verliezen. Kortom Dé vakantiegitaar (het is een EKO ranger 6 :D)

angorawol
12 juni 2003, 23:18
als je hem niet morgen nodig hebt en voornamelijk gebruikt voor vakantie: koop 2e hands. Misschien kan je er zelfs wel een met massief bovenblad vinden. Maar triplex is ook wel zo stevig op vakantie. Ik gebruik een oud barrel met versleten fretten, maar ik durf hem overal naartoe mee te nemen en hemuithet oog te verliezen. Kortom Dé vakantiegitaar (het is een EKO ranger 6 :D)

Juist de Eko ranger, mijn eerste gitaar (mijn gemoed schiet vol). En als je een rivier moest oversteken kon je hem nog steeds als vlot gebruiken (errrg sterrrk dus).
De Eko van vandaag is de Stagg geworden blijkbaar (100 euro)

Kjiratsiekoedel
12 juni 2003, 23:26
Keuze zat:
Dit heb ik 5 minuten bij elkaar geschraapt. Van het geld dat je overhoud ene koffer kopen of snaren om mee te nemen op vakantie (of ijsjes)



Koffer=handig:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=10323

Het vakantiekoopje:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=9385

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/akoestgitaren/4777.htm

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/akoestgitaren/4770.htm

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/akoestgitaren/4752.htm?oudei=15

StormCrow
13 juni 2003, 12:39
ik denk toch dat ik voor de crafter ga...
ik gebruik hem nml niet alleen voor op vakantie, ook voor thuis('s avonds, kmag na 8 uur nie meer versterkt spelen)
ik gebruik hem thuis dus ook vaak, vandaar

en trouwens... tweedehands kun je er niet eerst op spelen

sickpunk
13 juni 2003, 14:24
ik denk toch dat ik voor de crafter ga...
ik gebruik hem nml niet alleen voor op vakantie, ook voor thuis('s avonds, kmag na 8 uur nie meer versterkt spelen)
ik gebruik hem thuis dus ook vaak, vandaar

en trouwens... tweedehands kun je er niet eerst op spelen

uhm.... akoestisch spelen maakt ook ardig wat geluid hoor, als je na 8en nie meer versterkt mag spelen, lijkt het me vaag als je wel akoestisch mag spelen..... :-? kan je beter gewoon je plug uit je gitaar halen en zonder versterker spelen, want akoestisch speel je ook nog met (te)veel geluid

rsvarthur
13 juni 2003, 14:50
Of koop een Vanderson. Ik heb een nieuwe gekocht voor 135 euro. Klinkt allezins acceptabel, zeker voor die prijs, en ziet er ook nog eens heel aardig uit. Als deze gitaar wat beschadigd raakt (wat bij mij inmiddels het geval is) hoef je iig geen tranen met tuiten te huilen.

StormCrow
13 juni 2003, 15:34
dat zullen ze niet horen denk ik...
het verschil is ook dat zon versterker op de grond staat, en dus de trillingen ook via de grond door de muren gaan

anyway, ik ben net naar de muziekzaak geweest en heb wat op de crafter gespeeld. toen dacht ik 'nu speel ik nog op de aria en dan maak ik mijn keuze'. ik speel een akkoord op de aria, nou wat een verschil zeg. heb hem meteen teruggehangen en de crafter gereserveerd.

over een maand ga ik hem ophalen :)

en jah, beschadigd raakt ie toch wel, en dat maakt me toch niet zo uit, als het het geluid maar niet beinvloed

sickpunk
13 juni 2003, 15:54
dat zullen ze niet horen denk ik...
het verschil is ook dat zon versterker op de grond staat, en dus de trillingen ook via de grond door de muren gaan
bij mij horen ze dat zekerz wel... binnen een minuut staan ze aan de trap "nokken nou, denk nu ff aan je buren" maarja, je zal het snel genoeg merken...

Kjiratsiekoedel
13 juni 2003, 16:07
uhm, 's avonds speel ik met koptelefoon of onversterkt elektrisch gitaar

akoestisch gaat nogsteeds door heel mijn huis

sickpunk
13 juni 2003, 16:53
uhm, 's avonds speel ik met koptelefoon of onversterkt elektrisch gitaar

akoestisch gaat nogsteeds door heel mijn huis

bij mij ook..... :-? en ik zit op zolder, en nog horen ze het.... maarja... maybe is z'n huis heeeeeeeeeeel goed geisoleerd(hoe schrijf je dat.. :-? )

Kjiratsiekoedel
13 juni 2003, 16:59
mijn huis niet, =van hout

sickpunk
13 juni 2003, 17:14
mijn huis niet, =van hout

mijne van beton en bakstenen.. maar gaat overal dwars doorheen geloof ik

Marshallover
14 juni 2003, 17:02
Ik heb ook een Vanderson, omdat ik voornamelijk Electrisch speel, de semi-acoustische is er gewoon bij, ik heb geen Crafter nodig..

Maar als je dan toch echt iets goed wil hebben zou ik voor de Crafter gaan... :P