PDA

View Full Version : site besmet?



schwalbe
18 juli 2012, 17:26
Ik krijg vreemde meldingen als ik op gitaarnet kom, en vervolgens vind de virusscanner wat zaken.
kan nu niet checken wat precies, maar het lijkt op Zeus.

schwalbe
18 juli 2012, 17:38
zeus inderdaad; lijkt via acrobat reader iets te doen. Gebeurt alleen als ik op gitaarnet kom.

HaroldA
18 juli 2012, 17:39
Geen last, geen meldingen ...

Fiendish
18 juli 2012, 18:35
Hier ook niks, maar het zou me niks verbazen.
Zal wel weer een foute banner ad zijn ofzo.

freddy
18 juli 2012, 19:00
Zo juist bij het openen van gitaarnet een melding gekregen van mijn virusscanner, er werd iets kwaadaardig geblokkeerd.Raar is dit.

gitaarnet
19 juli 2012, 12:29
vreemd, heb je die melding bij het openen van de voorpagina? Het gebeurt weleens dat in bepaalde topics een link naar een plaatje wordt gezet die afkomstig is van een malafide website, maar dan zou de melding moeten komen bij het openen van die topic

wanneer je een site niet vertrouwt kun je hier checken of deze geinfecteerd is met malware of virussen : https://www.virustotal.com/#url

denis.hermans
20 juli 2012, 17:41
Ik kreeg deze ochtend ook een melding van mijn virusscanner (Kaspersky) toen ik op gitaarnet aan het surfen was.

De antivirus meldde dat er een worm gedetecteerd werd. De precieze melding is mij ontgaan maar er was wel een verwijzing nr. java (redelijk vaag ik weet het :makeup:)

Ik weet niet of dit echt iets met gitaarnet te maken heeft of gewoon toeval is....


Toen ik zonet opnieuw hierheen surfte kreeg ik evenwel geen foutmedling meer.


Mvg,

Denis

bass blom
3 augustus 2012, 07:52
http://cat.gitaarnet.nl.meowbify.com/

:crazyhappy:

vpilot
7 augustus 2012, 09:04
Ik heb van Chrome de onderstaande melding gekregen, hopelijk werpt dit wat meer licht op de zaak:

www.gitaarnet.nl bevat inhoud van planetsmilies.net, een site waarvan bekend is dat deze malware distribueert. Als u deze site bezoekt, kan uw computer worden geïnfecteerd.
Google heeft vastgesteld dat er misschien schadelijke software op uw computer wordt geïnstalleerd wanneer u doorgaat. Als u deze site in het verleden heeft bezocht of de site vertrouwt, is het mogelijk dat de site onlangs door een hacker is geïnfecteerd. Ga niet verder. U kunt het morgen opnieuw proberen of ergens anders naartoe gaan.
We hebben planetsmilies.net al gemeld dat we malware op de site hebben aangetroffen.

HaroldA
7 augustus 2012, 09:51
Ik heb van Chrome de onderstaande melding gekregen, hopelijk werpt dit wat meer licht op de zaak:

www.gitaarnet.nl bevat inhoud van planetsmilies.net, een site waarvan bekend is dat deze malware distribueert. Als u deze site bezoekt, kan uw computer worden geïnfecteerd.
Google heeft vastgesteld dat er misschien schadelijke software op uw computer wordt geïnstalleerd wanneer u doorgaat. Als u deze site in het verleden heeft bezocht of de site vertrouwt, is het mogelijk dat de site onlangs door een hacker is geïnfecteerd. Ga niet verder. U kunt het morgen opnieuw proberen of ergens anders naartoe gaan.
We hebben planetsmilies.net al gemeld dat we malware op de site hebben aangetroffen.

Ik heb dat uitgezet in Chrome, vond ik maar irritant.

Buzzel
7 augustus 2012, 17:41
nah firefox zegt niks....

gitaarnet
9 augustus 2012, 10:01
Dank voor het speurwerk! Een extern plaatje dat iemand in zijn post heeft gezet wordt gehost op planetsmilies.net, je krijgt die melding dan ook alleen als je desbetreffende posts opent

Door dit in te typen in google kun je precies zien in welke posts:

387