PDA

View Full Version : HNGD - Eastman E20D



Baker
18 juli 2012, 17:20
Man man, wat ben ik blij, sinds vandaag de trotse eigenaar van een Eastman E20D.
in dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?152288-Nieuwe-akoestische-gitaar)draadje zie je mijn overwegingen. Typisch geval van "als je je zinnen er eenmaal op gezet hebt valt al het andere in het niet". Ben wel blij dat ik even doorgespaard heb. Ik kon er nu via via via met wat korting aan komen, waardoor ik nu "maar" 150 over mijn budget gegaan ben.

Maar goed, die looks, die feel, die bespeelbaarheid, die klank, die helderheid, dat laag... echt een gitaar voor het leven. Denk ik, hoop ik. Weet ik veel, ben er nu in ieder geval heel erg blij mee.

https://dl.dropbox.com/u/4766418/2012-07-18 17.11.21.jpg


https://dl.dropbox.com/u/4766418/2012-07-18 17.10.45.jpg

Ernest01
18 juli 2012, 17:24
Gefeliciteerd !

Zijn hele mooie gitaren die de laatste tijd bijzonder aan populariteit winnen.
De prijs/kwaliteit verhouding is dan ook prima.

Het geluid wordt alleen maar mooier....

Rizz
18 juli 2012, 18:25
leuk hoor, zit ik hier weer te eten met een H**** Pl*****.. :D En bedankt!!!!

Gefeliciteerd.. Een hele mooie!

Veel speelplezier!

Eric van Esch
18 juli 2012, 19:56
Mooi hoor, gefeliciteerd. Veel plezier met spelen, dat zal vast goed komen.

Robert&Co
18 juli 2012, 20:11
Mooie gitaar, gefeliciteerd! Veel plezier ermee!

--=HANS=--
18 juli 2012, 21:53
Mooie gitaar man, gefeliciteerd!!
Top is nog mooi blank, zal er over een paar jaar heel anders uit zien, dwz als je hem niet na iedere keer spelen terug in de koffer doet ;)

vederlicht
18 juli 2012, 22:19
Gefeliciteerd! Leuk om te lezen dat je zo enthousiast en gelukkig bent met je nieuwe bezit. Het spat in ieder geval van het scherm af. Het inspelen zal niet bescheiden zijn, schat ik in.
Vederlicht♫

Baker
18 juli 2012, 23:11
Bedankt allemaal voor de felicitaties. Ik heb er vandaag veel op gespeeld, en hij speelt en klinkt zoveel fijner en mooier dan mijn oude Yamaha Cpx, terwijl dat ook geen slechte gitaar is. Maar dit is gewoon een compleet andere categorie. Heerlijk.

Baker
15 september 2012, 11:35
Even een update. Ik heb er nu een paar maanden op gespeeld, en ik ben nog steeds heel erg blij. Dit gitaar speel echt heel lekker, en klinkt ook heerlijk. Wat opvallend is dat ik dat ik de kast heel erg voel resoneren tijdens het spelen. Er is me verteld dat dat een goed teken is.

Mijn collega-muzikanten zijn ook onverdeeld positief. In de band wordt de gitaar als "Zeer aanwezig, mooi, helder, open en transparant" ervaren. Ik heb wat opnames terug gehoord, en ik ben het daar mee eens. Ik heb het gevoel dat ik nu eindelijk een akoestische gitaar heb, die in de band ook als een akoestische gitaar klinkt.

Zelf was ik in eerste instantie een beetje huiverig voor feedback. Het is toch een dreadnought, en het is een relatief grote kast. De gitaar is daardoor erg luid, en feedback ligt dan op de loer, maar niks van dat alles.

Ik moest wel een beetje wennen aan de afstelling, hij lijkt te zijn afgesteld voor fingerpicking. Als ik hard strum, (wat ik vaak en veel doe) lopen de snaren iets aan. Maar dat is een kwestie van afstellen. Voorlopig doe ik daar niks aan, misschien later.

Verder kwam ik er achter dat ik geen gitaarband aan de voorkant van de kast kan vastmaken. Er zit niet zo'n ding. Voorlopig heb ik dat opgelost met een touwtje aan het uiteinde van de nek van de gitaar. Ik vind dit echter niet fijn, en het ziet er ook niet uit vind ik. Dus hier ga ik iets aan doen.

Verder helemaal niks negatiefs te melden?
Ja toch: de koffer. Want daar komt toch de chinese goedkoopheid om de hoek kijken. De tolex beschadigt heel makkelijk, de sluitingen zijn erg goedkoop (1-tje sluit nu al niet helemaal goed meer) en de koffer ziet er gewoon niet zo mooi uit aan de buitenkant.
Maar goed, dit alles heeft geen betrekking op de gitaar, dus dat vind ik niet zo erg.

guitarrr879
15 september 2012, 12:24
Een super mooie gitaar! Gefeliciteerd ermee!!!

synapse
16 september 2012, 20:14
Ik heb de mijne wegens geldgebrek moeten verkopen. Ik mis hem nog steeds.
Speelt heel fijn en klinkt geweldig!

Baker
15 april 2015, 23:00
Ik ben nog steeds elke dag blij met mijn Eastman E20D. Wát een geweldige gitaar is het toch. Ziet er mooi uit, is gemaakt van de allermooiste houtsoorten (vind ik), speelt heerlijk en klinkt als een klok. Dat bedacht ik me toen ik vandaag deze review las.
http://everythingguitarnetwork.blogspot.nl/2015/01/acoustic-guitar-review-eastman-e20d.html

Zo. Dat moest ik even kwijt.