PDA

View Full Version : Virtuoso Polish & Cleaner, goed voor een Studio Faded?



Methoxy7
18 juli 2012, 10:43
Hoi, ik ben sinds kort eigenaar van een Gibson Les Paul Studio Faded, en ben eens op zoek geweest naar middeltjes en tips om de gitaar te onderhouden.

Nu kwam ik toevallig op het web dit tegen: http://www.virtuosopolish.com/

Iemand hier al ervaring mee?
Dit zou ideaal zijn voor gitaren met een nitro-finish, alleen is de Studio Faded nogal mat, en vrees dat dit een serieuze glans gaat aanbrengen.

Ulgi
18 juli 2012, 12:21
Ik gebruik gewoon zo'n spuitbus meubelwas van het kruidvat of de trekpleister. Kost weinig en is net zo goed als de zogenaamde speciale middeltjes.

Methoxy7
18 juli 2012, 13:51
Heb net even verder gelezen op hun site, en ze raden de polish af voor satin en faded finishes, tenzij je er een glossy finish van wilt maken. Niet dat het kwaad kan, maar eens glossy is dit onomkeerbaar. Zal het dus niet worden, denk ik.

HaroldA
18 juli 2012, 14:00
Is je gitaar zo vies dan? :???:

Hotpepper01
18 juli 2012, 14:33
Ik ken het middel dat je noemt niet. Maar wat ik wel uit eigen ervaring is dat de matte finish van mijn 60s Gibson LP Tribute Goldtop zelfs met Commandant 4 alleen maar met heel veel noeste handarbeid valt om te toveren in iets glanzends. Na een heel klein hoekje ben ik gestopt. Dus....
geloof ik daarom niet dat het dan onbedoeld met een veel milder middel ineens wel lukt....Maar een eenvoudige reiniger is inderdaad ook goed.

Methoxy7
18 juli 2012, 15:19
Nee, is (nog) niet vies, maar omdat een gitaar toch af en toe eens gepoetst moet worden. Zeker als het wat warmer wordt, zweet en zo. Maar omdat dat een faded finish is, wilde ik gewoon eens weten wat hiervoor het beste is ...

HaroldA
18 juli 2012, 15:22
Nee, is (nog) niet vies, maar omdat een gitaar toch af en toe eens gepoetst moet worden. Zeker als het wat warmer wordt, zweet en zo.

Moet dat ja? :???: Dan loop ik al ~20 jaar achter met poetsen.

De enige gitaar die ik ooit gepoetst heb was mijn RD omdat die een soort wax-achtige, vette laag er op had zitten van jarenlang aan de muur hangen. Al mijn andere gitaren veeg ik een keer met een droge handdoek overheen als ze heel erg ranzig zijn.

Methoxy7
18 juli 2012, 15:39
Moet dat ja? :???: Dan loop ik al ~20 jaar achter met poetsen.

Ik weet niet als het moet, mijn tele veeg ik af en toe ook eens af met een droge doek, maar die Studio Faded ziet er gewoon 'delicater' uit met die dunnere laklaag ... Kan ook gewoon tss de oren zitten ... :confused:

snaarplukker
23 juli 2012, 14:50
Met een lichtvochtige doek en theedoek kom je een heel eind.