PDA

View Full Version : Help Ola Englund van Six Feet Under aan een cabinet!



Jarno Verheesen
17 juli 2012, 22:00
Hallo! Ik doe hier woord voor Ola Englund van de metalband Six Feet under. Voor degene die hem niet kennen: http://www.facebook.com/ola.englund en zijn YT kanaal: http://www.youtube.com/user/fearedse?feature=results_main .Hij heeft komende augustus een tour in nederland. Het probleem is dat hij niet al zijn gear mee kon slepen vanuit zweden. Hij vraagt daarom iedere metalhead/gitarist om hem een 4x12 cabinet te lenen voor zijn tour. Hij heeft deze voor 2 weken nodig en doet er ook graag wat voor terug! Het liefst heeft hij een Randal 4x12 cabinet! als iemand een cab heeft staan en hem wil helpen neem dan contact op via zijn facebook pagina!

Groetjes Jarno:rockon:

toddzilla
17 juli 2012, 23:29
Gewoon een 4x12 op Marktplaats scoren en aan het eind van de tour weer voor het aankoopbedrag te koop zetten. Hebben we met mijn vorige band ook gedaan, werkt prima.

B-stone
17 juli 2012, 23:43
Ik ken hem van zij yt demo's. Maar wist niet dat hij de gitarist van six feet under was????

:D weer wat geleerd

guhlenn
18 juli 2012, 09:23
Ben ik de enige die dit een enorme cheap-ass actie vind? Of laat ik het anders stellen: als Six feet under gratis op mijn feestje komt spelen koop ik hem een 4x12, lijkt me redelijk.

Tankman
18 juli 2012, 09:31
Ben ik de enige die dit een enorme cheap-ass actie vind? Of laat ik het anders stellen: als Six feet under gratis op mijn feestje komt spelen koop ik hem een 4x12, lijkt me redelijk.

Nee, hoor. Is vrij normaal dat hij een cabinet wil lenen. Ik vind het wel raar dat hij iet gewoon bij de importeur van Randall waar hij een endorsement heeft gaat. Zo werd er bij ons ook een bass cabinet uitgeleend aan Nathan East. Uiteindelijk hoefde het niet meer, maar goed, vrij normal dus.

Bates15
18 juli 2012, 09:48
importeur idd. via iets als GN een beetje raar.

guhlenn
18 juli 2012, 09:50
Nee, hoor. Is vrij normaal dat hij een cabinet wil lenen. Ik vind het wel raar dat hij iet gewoon bij de importeur van Randall waar hij een endorsement heeft gaat. Zo werd er bij ons ook een bass cabinet uitgeleend aan Nathan East. Uiteindelijk hoefde het niet meer, maar goed, vrij normal dus.

Nou, dat bedoel ik. Zoiets kan je huren. Of je leent het bij een importeur. Maar goed.

vpilot
18 juli 2012, 10:23
Joh dit is gewoon een Facebook publiciteitsstunt, simpel en goedkoop. En het werkt, want zie, wij praten erover.

harrie-beton
18 juli 2012, 10:54
iets minder drugs en hij kan 2 cab's kopen.

almarvk
18 juli 2012, 11:10
Hahaha, wat een actie. Mijn band is ooit gevraagd om een voorprogramma te verzorgen voor Six Feet Under. 8 showtjes voor, ik geloof, 6000,- euro. Wat we moesten betalen wel te verstaan... Heel gek dat die tour toen niet is doorgegaan wegens financiële problemen.

peter_heijnen
18 juli 2012, 11:27
Haha slecht! Btw is dit dan eigenlijk niet ook gewoon verkapte spam?

Komop Almar, laat je niet kennen! :)

LesPaul1612
18 juli 2012, 11:49
Het bericht neigt inderdaad naar spam. Kostentechnisch is het geen probleem om een cab op mp te scoren, en die later weer te verkopen. Dit is meer bedoelt als publiciteitsstunt. Maar zeg nu zelf: het is toch supervet als de gitarist van Six Feet Under gaat touren met jouw cabinet??

HaroldA
18 juli 2012, 12:06
Hahaha, wat een actie. Mijn band is ooit gevraagd om een voorprogramma te verzorgen voor Six Feet Under. 8 showtjes voor, ik geloof, 6000,- euro. Wat we moesten betalen wel te verstaan... Heel gek dat die tour toen niet is doorgegaan wegens financiële problemen.

Wij zijn ook ooit gevraagd ;)

Inderdaad iets van €6000,- en dan ook nog eens eigen vervoer moeten regelen! :stop:

guhlenn
18 juli 2012, 12:33
Maar zeg nu zelf: het is toch supervet als de gitarist van Six Feet Under gaat touren met jouw cabinet??

Als je 15 bent misschien.

iWishmaster
18 juli 2012, 12:43
Hahaha, wat een actie. Mijn band is ooit gevraagd om een voorprogramma te verzorgen voor Six Feet Under. 8 showtjes voor, ik geloof, 6000,- euro. Wat we moesten betalen wel te verstaan... Heel gek dat die tour toen niet is doorgegaan wegens financiële problemen.

Goh, in ieder geval een reden om met een grote boog om die band heen te lopen, wat een apengedrag :dontgeti:.

interessander
18 juli 2012, 12:43
Wij zijn ook ooit gevraagd ;)

Inderdaad iets van €6000,- en dan ook nog eens eigen vervoer moeten regelen! :stop:

Dan ben je dus letterlijk een "support" act!

Ukeloeder
18 juli 2012, 13:22
Ik vraag me af of de drummer van SixFeetUnder op drummersforum.nl om een kick te leen vraagt.

Plant
18 juli 2012, 13:30
Wij zijn ook ooit gevraagd ;)

Inderdaad iets van €6000,- en dan ook nog eens eigen vervoer moeten regelen! :stop:

Oh, dus jullie hoefden niet eens hun vervoer te regelen. Dat valt dan weer mee :stop:

interessander
18 juli 2012, 14:11
Los van het gedoe rondom het betalen voor een show is het natuurlijk doodnormaal in de metal scene om een of meerdere 4x12's van iemand te lenen, men geeft de voorkeur qua kast aan en dan wordt er gekeken of er iets te regelen valt, per show of voor een tourtje, via een van de andere bands of extern.

HaroldA
18 juli 2012, 17:04
Los van het gedoe rondom het betalen voor een show is het natuurlijk doodnormaal in de metal scene om een of meerdere 4x12's van iemand te lenen, men geeft de voorkeur qua kast aan en dan wordt er gekeken of er iets te regelen valt, per show of voor een tourtje, via een van de andere bands of extern.

Klopt helemaal, maar als een band als SFU op tour gaat en de gitarist ook nog eens goede connecties (al dan niet een endorsement) bij Randall heeft lijkt het wel heel erg veel op "freeloading".

Arvoitus
18 juli 2012, 17:24
Goh, in ieder geval een reden om met een grote boog om die band heen te lopen, wat een apengedrag :dontgeti:.
Het komt (vooral in Amerika) vrij vaak voor dat je als voorprogramma geld betaald om voor een grote band te openen (in de commerciële scene's dan).

HaroldA
18 juli 2012, 17:26
Het komt (vooral in Amerika) vrij vaak voor dat je als voorprogramma geld betaald om voor een grote band te openen (in de commerciële scene's dan).

Tank86 moest destijds ook betalen voor de Europese tour met Dozer (wel veel minder), maar daar kregen ze wel 4 plaatsen in de nightliner voor en de backline kon ook mee! :ok:

speedmusic
18 juli 2012, 19:13
Dozer???? en dan nog betalen om mee te mogen, als het nou een band is die zalen als melkweg/paradiso/013 of groter uitverkoopt kan ik me er nog iets bij voorstelllen. Ach, zit zelf ook niet in de Stoner hoek misschien doen ze dat ook wel.

Ben het nu aan het luisteren naar een nummer van ze Empire's End, drums klinken eehhhh apart maar daardoor juist wel lekker, alleen de zanglijnen doen me denken aan Call me van Blondie. Moet zeggen, mijn interesse is gewekt.

HaroldA
18 juli 2012, 19:21
Ben het nu aan het luisteren naar een nummer van ze Empire's End, drums klinken eehhhh apart maar daardoor juist wel lekker, alleen de zanglijnen doen me denken aan Call me van Blondie. Moet zeggen, mijn interesse is gewekt.

Da's ook met de zanger van Clutch ... Welke zanger bedoel je: de eerste of de laatste? ;)

Han S
18 juli 2012, 19:25
Hoe de fok is six feet under?

Rinze
18 juli 2012, 19:32
Goh, dacht dat dit soort gebruiken vooral voorkwam in de oude hardcore- en kraakscene. Ola Englund stikt in de gear en anders koopt ie toch iets en verkoopt het daarna weer? Huren is ook een optie. Kosten doorberekenen, klaar.

Persoonlijk heb ik met het leengebeuren van vroeger slechte ervaringen. Mensen gingen toch anders om met spul waar ze niet zelf voor betaald headden. En als je er dan een opmerking over maakte was je een zeikerd.

speedmusic
18 juli 2012, 19:33
Deze clip was ik aan het luisteren, met 0.24 valt de zang in en ik krijg gelijk "color me your color, baby ........." in mijn hoofd.


http://www.youtube.com/watch?v=SnZYVitckRo&feature=fvst

Dirk_Hendrik
18 juli 2012, 22:42
God komt een wereldtoertje doen. Offie effe een bijbel kan lenen want de transport hemel <=> aarde is zo duur.

Toedeledoki. Steek et effe beter in. Slotje.