PDA

View Full Version : beste setup voor axe fx II ?



StevenStrat
17 juli 2012, 15:16
Voor een gitarist die van de traditionele feel van een stack achter zich houdt.


Kan je 2 cabs stereo live gebruiken, én een stereo line output naar de PA sturen ?



De matrix GT1000FX lijkt de beste poweramp te zijn, of ga ik toch beter voor een lampeneindtrap ?


Als cabs heb ik 2 1x12s met EVM12Ls, is dat wat of koop ik beter iets anders ?


(heb nog geen Axe FX gekocht, dalen die nog in prijs of blijft de prijs stabiel ? nieuwe units zijn altijd wat duurder kort na de release)

Thanks !

harrie-beton
17 juli 2012, 15:46
Als je een feel van een stack wiilt houden is een AXE FX of andere modeling niets voor jou.
Meningen verschillen maar vanwege de in-ears en vanwege de eenvoud is voor mij het beste om de modeling machine (ik heb een pod HD PRO) te versterken met neutrale versterkers die zo weinig mogelijk kleuren.

Ik speel al lang stereo en gebruik sinds kort 2 zeer goede 12 inch monitoren. Dat klinkt goed en is heel veelzijdig.
http://www.proel.com/proel/products/sound_system.html?cid=12446378643680/

tnijland
17 juli 2012, 22:09
Goede vraag. Ik heb zelf mijn Axe-Fx II geprobeerd met een Ernst Fliek 2x50W buizen eindtrap en 2 2x12" Paul Lenders cabines en dat klinkt als je het eenmaal goed heb ingeregeld prima. Het kan dus wel (met of zonder cab sim).

Toch is er ook een groot nadeel en dat is dat veel andere amps juist minder authentiek gaan klinken omdat je de eindtrap + speaker combinatie in iedere preset terughoort en deze dus toch een zekere kleuring geeft.

Ik ben nu weer terug bij mijn dB technology monitoren maar heb destijds wel een cab-sim gemaakt van mijn Paul Lenders cab en pas deze soms toe in een preset. Toch heb ik ook een tijdje gedacht om een Matrix G1000FX met passende speakers te kopen. De EVM12L lijkt me overigens een goede start voor een dergelijke eindtrap.

hugo
18 juli 2012, 09:51
Ik speel mono met 1x12 evm12L voor podiumgeluid en stereo naar de PA. Stereo op het podium lijkt mij mooi, zeker als je de enige gitarist bent maar heb een hekel aan sjouwen. Met de setup die je beschrijft kan het zeker en moet uitstekend werken. Het enige wat ik bij de EVM doe is het tophoog weg filteren.

Yek1
19 juli 2012, 09:10
Voor een gitarist die van de traditionele feel van een stack achter zich houdt.


Kan je 2 cabs stereo live gebruiken, én een stereo line output naar de PA sturen ?



De matrix GT1000FX lijkt de beste poweramp te zijn, of ga ik toch beter voor een lampeneindtrap ?


Als cabs heb ik 2 1x12s met EVM12Ls, is dat wat of koop ik beter iets anders ?


(heb nog geen Axe FX gekocht, dalen die nog in prijs of blijft de prijs stabiel ? nieuwe units zijn altijd wat duurder kort na de release)

Thanks !

De wachtlijst is sinds vorige week verleden tijd. Ik zou verwachten dat een 2e handse daardoor iets goedkoper gaat worden. De prijs v/e nieuwe gaat waarschijnlijk niet gauw veranderen.

Ik speel op het podium met een Matrix power amp (GM50) en een 1x12" met 100w greenback speaker, of met een EVM.
Dat geeft mij absoluut het geluid en het volume van een analoge combo of stack.

Geen probleem om op stage stereo te spelen, en via de PA ook. Of het via de PA nuttig is (ik vind van niet), is een andere discussie. Maar stereo op het podium is heerlijk als je er de ruimte en het tillen voor over hebt.

EVMs zijn heerlijk als je op volume kan spelen. Het tikkeltje extra hoog ervan en de redelijke platte freq. curve maken dat je er heel wat doorheen kan gooien, zelfs akoestische gitaar als je het hoog wat boost. Voor normale electr. gitaar kun je dat hoog juist weer afvlakken, zoals Hugo al schrijft. Ik speel momenteel wat vaker op mijn Scumback M75 (greenback G12M kopie), omdat die op laag volume beter klinkt.

StevenStrat
19 juli 2012, 13:32
Bedankt voor de reacties !


Yek, je hebt al mijn vragen beantwoord. Nog eentje, gebruik je met de EVM de cab sims ook, of klinkt dat als een speaker door een speaker ?

Het lijkt me wel interessant om die verschillende kleuren ook nog te kunnen gebruiken..

verder beste plaats om te kopen is G66 ?

Yek1
19 juli 2012, 14:40
Bedankt voor de reacties !

Yek, je hebt al mijn vragen beantwoord. Nog eentje, gebruik je met de EVM de cab sims ook, of klinkt dat als een speaker door een speaker ?

Het lijkt me wel interessant om die verschillende kleuren ook nog te kunnen gebruiken..

verder beste plaats om te kopen is G66 ?


G66 is the way to go. Is ook de enige importeur in de buurt en fantastische service.

O ja, die Butler Drive en Ojai die je zoekt, die zijn gemodelled in de Axe-Fx II. ;-)

Wat betreft de EVMs: de meningen verschillen.
Ik heb er maanden over gedaan wat ik mooier vond: met of zonder cab sims, en kies voor zónder.
Ik ken ook spelers die zweren bij: mét.
Kwestie van zelf proberen.

Voor thuis of op laag volume werken de cab sims het beste nmm. Ze vullen bijv het laag aan dat wegvalt op laag volume. En met cleane geluiden werken ze ook heel goed, ongeacht het volume.

Bij hoger volume (live, medium - high gain) vond ik cab sims via de EVMs te zompig klinken. Dat was wel in een tijd dat mijn EVMs wellicht nog niet helemaal waren "ingebrand".

StevenStrat
19 juli 2012, 17:11
ja, de standaard service dat ze de 'noisy fan' vervangen is mooi.


weet ik, al ben ik nog niet overtuigd van de dumble patch in de Axe fx.. (youtube)



tof om te horen dat de EVMs ideaal zijn met de Axe fx II, want ze liggen nu maar stof te vergaren.


Erg bedankt !