PDA

View Full Version : Dr. Maddox doet ook mee!



Dr. Maddox
17 juli 2012, 14:48
Of dat goed nieuws is mogen jullie zelf bepalen. ;)

Aangenaam!

Ik speel nu net één jaar gitaar. Youtube is mijn leraar (Marty) en ik speel nu al een jaar bijna dagelijks ruim een half uur. Ik ben elektrisch begonnen met plectrum. Inmiddels ben ik overgestapt op akoestisch en finger picking. Een heerlijke stijl waarmee je elke dag wel weer iets nieuws ontdekt.

Op dit moment heb ik drie gitaren waarvan één elektrisch gitaar. Mijn favoriet blijft mijn semi akoestische Yamaha FGX-720SC. Voor mij een grote stap verder vergeleken met het sigarendoosje waar ik op begonnen ben. Ik ben ook helemaal verliefd op het geluid van 6 stalen snaren icm de klankkast van mijn gitaar. Heerlijk!

Gitaarspelen is inmiddels een hobby geworden naast mijn liefde voor fotograferen, illustreren, vormgeven, gadgets en Apple producten.

muziekschuur
17 juli 2012, 14:59
Nou, hang die electrische gitaar eens aan je ipod en speel daarna tweede partij met je acoustische gitaar...

Dr. Maddox
17 juli 2012, 15:03
Ja dat is zeker een goed idee! Ik zit er zelfs aan te denken om een RC2 BOSS loop pedaal te kopen voor dit soort toepassingen. Dat wordt weer sparen! ;)

Duhsjaak
17 juli 2012, 21:15
Hi
Ach, herr Doctor. Hartelijk welkom. De grote Egyptoloog. Geloof ik tenminste. De man van de piramides, in ieder geval.

Zeer veelzijdig bovendien. I like it.
Wij zien ons hier nog op GN?
Vriendelijke groet, Gus

Dr. Maddox
17 juli 2012, 21:55
Dank je wel Gus!

Dokter Richard Maddox (http://nl.wikipedia.org/wiki/Richard_Maddox). Verantwoordelijk voor een van de belangrijkste revoluties in de fotografie door gelatine negatieven uit te vinden. Een vergeten held wiens naam niet vergeten mag worden. ;)

Ik zal zeker komen buurten op GN! Tot snel!

Groeten Maddox

Napoje
17 juli 2012, 22:07
Tip van iemand die al vanaf 1986 als professioneel designer met apples werkt: schrap die hobby "apple producten" dat staat zo sneu... Missschien moet ik mijn grote bek houden, maar ik moest het even kwijt...

Duhsjaak
18 juli 2012, 03:36
Hi
Dank voor de tip over de Maddox familie. Ik heb net de WIKI maar eens doorgespit.
Iedere dag leer ik wat.

Ooit heeft een tamelijk bekend fotograaf (voor mij nog altijd een voorbeeld en een held) de naam laten vallen. Hij heeft dus verteld over één persoon, staat mij bij. Dat het ging om een complete familie wist ik niet.

Ik had verwacht dat iemand/dat jij mij zou hebben gecorrigeerd. Maddox is niet de naam die ik 'per ongeluk' in verband bracht met het piramidespel maar Bernie Madoff. Het uitleggen van een grap, en al helemaal als het een flauwe grap is, is nooit een geweldige zaak.

In 'off topic', te zien wanneer je bent aangemeld, is ook een fotografie topic. Wat je daar zult aantreffen zal je zeker bevallen.
Enjoy.
Vriendelijke groet, Gus

Dr. Maddox
18 juli 2012, 09:09
@ Duhsjaak - Maddof komt mij weer vaag bekend voor. Nu snap ik de grap ook. Ik ben blij dat ik met dat soort piramides niks te maken heb! ;) Ik ga het fotografen draadje eens doorspitten. Ik zal ook eens wat posten. :)

@ Napoje - Wat leuk! Ik heb hier een Macintosh Plus uit 1986 staan. Helemaal origineel, start op en is van binnen voorzien van alle handtekeningen van het Macintosh team van toen. Stukje historie dat staat te pronken op mijn kantoor. Op datzelfde kantoor staat ook een 17 inch iMac G4 (zonnebloem) in spierwitte conditie. Deze zonnebloemen worden normaal gesproken geel van het zonlicht, daar mazzel ik mee.

Ik kan me jouw reactie wel voorstellen. Apple is geen religie of tijdrovende hobby. Het is wel een merk met een mooie historie, prachtige producten en een spannende visie om op de voet te volgen. Het is niet zo dat ik loop te patsen met mijn iPhone of iPad en een sticker op mijn auto plak. Ik was wel bij de opening van de Applestore in Amsterdam. Zo'n nerd ben ik dan wel weer... Verder heb ik natuurlijk genoeg "nieuwe" Apple spullen in huis maar dat heeft eerder een praktisch doel vanwege mijn werk als grafisch vormgever/webdesigner.

Ik ga niet met een vingertje lopen wijzen. Je moet zelf weten wat je van andermans hobby's vindt. Ik sta er zelf wel altijd open voor wat een ander beweegt. Mensen met een passie vertellen meestal de leukste verhalen. Maakt niet uit of het nou om Apple, Gibson of modelbouwtreintjes gaat.