PDA

View Full Version : Workshops volksmuziek, folk en wereldmuziek



SVNworkshops
17 juli 2012, 14:06
Wij, de SVN, zijn een stichting en organiseren met veel plezier workshops traditionele muziek, folk en wereldmuziek. Wij willen graag iedereen kennis laten maken met de nederlandse traditionele muziek/folk, maar zeker ook met traditionele muziek uit andere landen. Wij organiseren workshops voor beginnende tot gevorderde zangers en instrumentalisten en willen graag de authentieke maar ook vernieuwende traditionele muziek overbrengen. Naast de lessen staat gezelligheid hoog bij ons in het vaandel.

groetjes van Stichting Volksmuziek Nederland

snaarplukker
19 juli 2012, 18:58
Behalve de gezelligheid gaat het ook om commerciële activiteiten. Lijkt mij een en al spamm.:soinnocent:

bass blom
19 juli 2012, 19:36
volksmuziek, is dat nou nog niet uitgestorven? :sneaky:

Duhsjaak
28 juli 2012, 23:09
Hi
Heb al een aantal maal getwijfeld of ik hierop zou posten. Vooral omdat ik spammers geen podium wil geven.

Maar de idioterie van 'volksmuziek' maakt toch dat ik uiteindelijk voor de bijl ga.

Op een bepaald moment, wordt de term 'Folk blues' modern. Volgens de overlevering is Big Bill Broonzy daar falikant tegen. Alle blues wordt gemaakt door folk (mensen), dus alle blues is folk blues.

Analoog daaraan: Alle muziek wordt gemaakt door mensen, dus alle muziek is volksmuziek. Lijkt mij geen speld tussen te krijgen.

Eigenlijk rijp voor het taalpuristen draadje zonder komma.
En voor de rest, voor zover nog niet op vakantie, zou ik de hulp van een moderator willen inroepen.

Voorstel: Deze hele draad er gewoon af. Daaaank!
Vriendleijke groet, Gus

The Bertman
29 juli 2012, 17:38
Beetje geneuzel, Gus. Taalkundig heb je een punt, maar voor de rest is de term volksmuziek gewoon ingeburgerd. Voor de rest, meldingen over spam graag via de rapporteerknop. Ik heb topicstarter al gewezen op het Lessen subforum, waar het gewoon mag.