PDA

View Full Version : Rouge United - Evacuate The Dancefloor (Cascada Cover)



USofguitar
17 juli 2012, 09:59
Hallo allemaal,

Met mijn band Rouge United hielden wij ons sinds bijna twee maanden weer druk bezig met songwriting. Ondertussen is één van onze lopende projecten af. We hebben een cover van een klassieke dance track opgenomen. Dance is niet echt mijn favoriete stijl (noooo...seriously??? ;)) maar volgens mij hebben we een leuke rock track van gemaakt. En ook een video voor hetzelfde prijs. De bedoeling daarmee was om iets leuk te laten horen totdat we onze volgelingen en fans iets meer geven om naar te luisteren.
Onze eerste EP hadden wij in november 2011 uitgebracht. Check hem hier: www.rougeunited.com

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Don't be too hard on my dancing skills and ugly faces! :)


http://www.youtube.com/watch?v=u2vzBByG1ZY

Duhsjaak
17 juli 2012, 21:58
Hi
Akelig hoog niveau vriend. Zowel de superstrak getimede muziek als de quasi geimproviseerde beelden.

De band heeft met een knipoog naar voorbije tijden zichzelf opnieuw uitgevonden.
Wàt een prestatie!
Gefeli!!! Het liegt er niet om.

Gn'ers: Ga hier (het niveau hè!!!) effe overheen. zal verdraaid niet meevallen.

Had jullie EP afgelopen weekend tijdens een krankzinnige verhuizing in de auto op earsplitting volume en vervloekte de goden dat er maar drie nummers op staan. Er gloort hoop aan de ehm..... horizon? Hoop dat jullie pas stoppen bij pak m beet 18 tracks?

Go Go Go !!!~
Vriendelijke groet, Gus

USofguitar
17 juli 2012, 23:51
Haha Dank je wel Gus.

We hebben idd veel tijd eraan besteden. Alleen de synchronisatie van het videomateriaal die wij tijdens afgelopen maanden hebben verzameld met de muziek koste ons dagen. Maar dat was de moeite waard.

Nou... Eerlijk gezegd had ik nooit zo'n positieve reactie van je verwacht. Haha En ik had ook nooit verwacht dat jij naar onze EP in je auto zou luisteren. Wel leuk om te weten! Haha
Ik moet je hier nogmaals echt bedanken voor je commentaar en ondersteuning.

Trouwens proberen wij om meer likes op FB te hebben. Mocht je op FB zijn hit the "like" button op http://www.facebook.com/RougeUnited
Dit was dus mijn 2 zinnen promotie.

Fusion
20 juli 2012, 23:13
Te gek gedaan. Het origineel is dan ook een te gek nummer (een van hun weinige echte killers). Heel goed uitgevoerd!

Duhsjaak
21 juli 2012, 04:56
[QUOTE=USofguitar;2867457]Haha Dank je wel Gus.

.................................................

Nou... Eerlijk gezegd had ik nooit zo'n positieve reactie van je verwacht. Haha En ik had ook nooit verwacht dat jij naar onze EP in je auto zou luisteren. Wel leuk om te weten! Haha
Ik moet je hier nogmaals echt bedanken voor je commentaar en ondersteuning.

..................................................


Hi
Niet om je tot de orde te roepen, maar ik begrijp je niet helemaal. Bij de lancering van jullie EP heb ik je bedankt dat ik hem mocht downloaden en dat ik dat ook heb gedaan omdat ik er enthousiast over was.

Ook als ik mijn post overlees, geloof ik nog steeds in ieder woord.

Er moet heel in het begin iets gezegd zijn (door mij) dat zich in je geheugen heeft genesteld. Ik zou wel nieuwsgierig zijn naar wat dat is geweest. Dan kan ik het eventueel rechtzetten.
Ik vind jullie als band een ongeëvenaarde tightness/eigenheid te zien geven. En daar heb ik grote bewondering voor.

En op het gebied van likes kan ik je helaas niet helpen. Ik heb geen Feestboek. Soms (zoals nu) spijt me dat.
En de verhuizing is succesvol afgerond. Ook niet slecht.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
21 juli 2012, 11:15
Hi
Gn'ers: Ga hier (het niveau hè!!!) effe overheen. zal verdraaid niet meevallen.

Niet om eoa competitie aan te gaan (want muziek is nl GEEN wedstrijd), maar ik neem de 'uitdaging' aan. Ik vind het origineel een te gek nummer en ga ook aan de slag. Heb niet veel tijd voor muziek de laatste tijd, maar hopelijk volgend weekend wel. Kijken hoe ver ik kom!

Fusion
21 juli 2012, 11:16
@USofguitar: poeh, jullie leggen de lat wel hoog zeg.... :)

Duhsjaak
21 juli 2012, 15:56
Hi
@Fusion
Nee, daar heb je wel een punt. In de strikte zin, is het zeker geen wedstrijd.
Aan de andere kant:
- Je hebt er wel over nagedacht, da's leuk
- je hebt US of G een duidelijk compliment gegeven, heel sportief
- je zult je gaan afvragen hoe je het kunt gaan aanpakken, daarvan kun je alleen maar beter worden
- tot (ik meen) 1936 was architectuur een Olympische sport, waarom zouden we niet op een goedmoedige manier (op GN onderling) mogen proberen elkaar te helpen beter te worden? Battles (Battle of the Bands) is zo oud als de mensheid en, los van spanning en zo, geen enkele band is er serieus slechter door gaan spelen.

Als wij van elkaar kunnen leren beter te worden, kunnen we er alleen maar op vooruit gaan. Al was het maar als collegiaal gebaar. Mijn opmerking was bedoeld als pluim richting Rouge, en dat jij de uitdaging daarin ziet, kan ik alleen maar respect voor opbrengen.
Ik ben dus alvast super nieuwsgierig wat dit gaat opleveren.

Misschien moeten we er een aparte topic voor openen.
Food for thought.
Fijn weekend. Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
23 juli 2012, 09:33
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Don't be too hard on my dancing skills and ugly faces! :)
Wat een lekkere dansbare rockcover! Ik ken het orgineel niet maar dit klinkt catchy en strak. Mooie productie ook, en de vrolijke clip maakt het helemaal af. Je gitaarsound vind ik in dit nummer ook waanzinnig lekker! Eigelijk alle 13 goed dus ben benieuwd naar wat nog komen gaat :) Succes!

USofguitar
23 juli 2012, 21:38
Bedankt allemaal. Ik ben momenteel op vakantie en het is helaas niet zo makkelijk om al jullie reacties zometeen te beantwoorden maar ik wil jullie nog bedanken voor jullie complimenten en lieve worden.

@ The Lo Lands, Het gitaargeluid werd komt uit een Axe Fx Standard. Producer was Nicolas Toussaint, uit Brainworks Studios (www.brainworksstudios.com). Die gast is een vriend van mij en een te gek producer!

@ Fusion, Ik ben benieuwd wat eruit komt. Keep us posted! :)

@ Gus, ik weet het zo niet meer maar ik dacht dat mijn gitaar spelen niet van je smaak was (samen met diegenen van Timo en Mendel). Maar het kan zijn dat ik verkeerd was. Alleen zo kan ik helaas niet de tijd vinden om zo alle mijn eerdere posts te zoeken. In alle geval waardeer ik serieus echt je complimenten. ;)

In de komende maanden hopen wij met Rouge veel meer van ons te laten horen. Laat me jullie uitnodigen om af en toe www.rougeunited.com te bezoeken.

Fusion
23 juli 2012, 21:48
Tsja, ik moet alles in mijn uppie doen, geen producer, geen bandleden.... Maar ook een Fractal hehe. Ik hoop aankomend weekend te beginnen en een heel eind te komen!

Duhsjaak
23 juli 2012, 21:57
Hi
Ah...... fijne vakantie.
Het is niet altijd zo, dat de gitaristen die ik het best vind, ook de muziek maken die ik het best vind.

Bij mij staat dat tamelijk los van elkaar.
Waarschijnlijk dat ik dat heb bedoeld. Ik neem met diep respect voor het vakmanschap mijn pet af voor (voorbeeld) Timo en Timo's band. Zie ik mijzelf in die band zitten? Niet helemaal mijn ding. Los van de vraag of ik het zou kunnen.

Waarschijnlijk is dàt, wat ik in gedachte had.

Lekker genieten van je vakantie.
Na een compliment van mij, komt nooit een maar. Do I sense a but? Nee dus. Compliment koop je geen brood voor, maar is altijd gemeend. Simpeler kan het niet.

Vriendelijke groet, Gus

Fusion
25 juli 2012, 18:57
Voorproefje! Had vandaag paar uur (waarvan de meeste opgingen aan het goed krijgen van de 'wobble' in combinatie met de maximizer!!). Hoop m dit weekend af te krijgen :)

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=864258&songID=11788672

USofguitar
27 juli 2012, 11:15
Het klinkt goed, Fusion. Een soorte Djenty Dubstepish cover, dan... Ik ben benieuwd.

@Gus, ik snap wel wat je bedoel, hoor. Spelen en componeren zijn 2 helemaal andere aspecten van een muzikant ook. Dank je. Ik geniet zeker van mijn vakantie.

jaywalker
28 juli 2012, 12:40
Voorproefje! Had vandaag paar uur (waarvan de meeste opgingen aan het goed krijgen van de 'wobble' in combinatie met de maximizer!!). Hoop m dit weekend af te krijgen :)

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=864258&songID=11788672

opzetje is leuk. Zou wel proberen straks die zang wat meer in de mix te krijgen.

Fusion
29 juli 2012, 16:02
Jaja, het is gelukt, wat een klus zeg! http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?156081-Mystic-Evacuate-The-Dancefloor-)

Heffie
31 juli 2012, 08:15
Retestrakke uitvoering in spel en produktie. Hier mogen jullie inderdaad wel trots op zijn.:crazyhappy: Hoog nivo idd.

USofguitar
31 juli 2012, 18:40
Dank je Heffie!

Jeffrey Kroonenberg
31 juli 2012, 18:51
Erg goed.
Jullie stijgen mij band gewoon voorbij.
Erg knap.
Ik kan niks meer zeggen, ik sta dr van te kijken!
Een dikke 10 van uit mij.

allochthomas
15 augustus 2012, 20:36
Nummer kwam mij al ergens bekend van voor toen ik hem gisteren hoorde. Geslaagde show gisteren!(was de kerel met het gele shirt en de afro)

USofguitar
17 augustus 2012, 01:07
Hi Thomas,

Thx. Leuk dat jij er was en dat jij het goed vond. Waarom kwam je niet met ons praten?

Heb je trouwens gelezen dat dit de laatste show van onze huidige zangeres was? http://www.rougeunited.com/?p=869
Voor onze nieuwe album gaan we met een nieuwe zangeres aan de slag.

allochthomas
17 augustus 2012, 12:31
Jammer, vond het een goeie zangeres.

Ik heb effe met jullie staan praten maar had het voornamelijk druk met het verwisselen van de backline en zorgen dat er niks gejat werd.