PDA

View Full Version : Oude Gibson amp op MP ????



jacky
16 juli 2012, 23:12
Ik zit te kijken naar een advertentie op marktplaats

http://link.marktplaats.nl/578477571

Lijkt me eerder een leuk stukje huisvlijt dan dat het om een originele gibson amp gaat

Wat denken de mede speurneuzen ervan

gegraveerde bedienings paneel vreemde layout van de knoppen raar logo

Kan m ook in het gibson boek niet vinden

bass blom
16 juli 2012, 23:21
:dontgeti:


Uw bod van € 17.985,00 is geplaatst.

:supercool:

fastfolkert
16 juli 2012, 23:22
Dat lijkt me idd. ook. Er is iemand met een Dremeltje en viltstift bezig geweest en die rode speakeraansluitingen zijn ook nieuwer dan de jaren 50.
YMMV

Frits van Mourik
16 juli 2012, 23:23
Inderdaad een stukje huisvlijt.
De gravering is raar & lelijk, banaanstekkerbussen op de achterzijde gebruikte men toen ook al niet (meer),
en drie maal het Gibson-"logo" op 't front (handvat, chassis en speakerplank...) wie teveel wil bewijzen,
bewijst dus niets.

jacky
16 juli 2012, 23:26
Inderdaad een stukje huisvlijt.
De gravering is raar & lelijk, banaanstekkerbussen op de achterzijde gebruikte men toen ook al niet (meer),
en drie maal het Gibson-"logo" op 't front (handvat, chassis en speakerplank...) wie teveel wil bewijzen,
bewijst dus niets.

Wel leuk hij lijkt me wel oud denk dat hij ergens in de jaren 60 in elkaar is geflansd geen geld maar toch de wens ;-) Zou de buizen en trafo bezetting wel eens willen zien.

Frits van Mourik
17 juli 2012, 02:12
Ach,
Oud wil niet zeggen goed...
Nieuw wil niet zeggen beter...

Maar dit lijkt me poep.

bass blom
17 juli 2012, 09:24
:crazyhappy:


U heeft een reactie van Debby op uw bod
Op ‘Gibson buizenversterker / Gibson vintage buizen versterker’


Beste bass blom,
volgens mij heb je iets te hoog geboden
Debby
(Meer dan 6½ jaar actief op Marktplaats)

speedmusic
17 juli 2012, 09:29
Armand, heeft volgens mij iets te veel van zijn favoriete product gesnoept:

http://images.retecool.com/uploads/reet-armand.jpg

nico verduin
17 juli 2012, 09:32
Wel leuk hij lijkt me wel oud denk dat hij ergens in de jaren 60 in elkaar is geflansd geen geld maar toch de wens ;-) Zou de buizen en trafo bezetting wel eens willen zien.

Eerst maar eens wat foto's van de binnenkant zien :)

Bernardduur
17 juli 2012, 13:42
Front logo is gewoon zo'n trussrond cover :D

Antoon
17 juli 2012, 16:22
Toch intrigerend..

jacky
17 juli 2012, 18:40
Eens Antoon maar ik houd het op een budget oplossing van een ijverige hobbyist

Antoon
17 juli 2012, 21:47
Op zich lijkt de voorkant met die schuine baffle wel iets op een paar modellen die Gibson had (bijv. de 1960 LP amp). Misschien hebben ze een nieuw chassis in die oude kast gezet (die ook weer "aangepast" is). Die cheapo zilveren Jensen Standard speaker gebruikte Gibson ook. Zou een 12" moeten zijn dan. Oke, bekleding, logo en grilldoek is huisvlijt. Handvat hoort er ook niet op, net als dat rare chassisdeel dat er onderin zit. Bedieningspaneel is natuurlijk ook huisvlijt maar waarom zou je zo enorm je best doen om het ding als Gibson versterker door te laten gaan. Op misschien een paar modellen na waren die ook toen al de mindere van Fender. Het zou mij toch niets verbazen als het aan de binnenkant toch een omgebouwde Les Paul amp blijkt.

Voor een paar tientjes had ik hem nog wel cool gevonden maar ik zie trouwens nu dat bieden vanaf 1200 gaat. Tja of dat gaat lukken..

guitaraddict
18 juli 2012, 09:12
Niet op bieden , die amp is zo fake als maar kan !

Een zogenaamde "Frankenstein" samengesteld uit allerlei "exotische"onderdelen.

nico verduin
18 juli 2012, 16:39
Ik heb om foto's van de binnenkant gevraagd. Maar nog geen reactie. Verder is hij inmiddels gezakt naar 1000 euri.

Gearjunkie
20 juli 2012, 17:14
Inmiddels al meer duidelijkheid??

nico verduin
20 juli 2012, 17:19
tuurlijk niet....

peter_heijnen
20 juli 2012, 18:55
Lol!

Geen idee hoe dat bij oude gibsons is, maar als die ook zo gegraveerd zijn vind ik het heel erg lachen. :)

Gearjunkie
20 juli 2012, 19:52
Lol!

Geen idee hoe dat bij oude gibsons is, maar als die ook zo gegraveerd zijn vind ik het heel erg lachen. :)

+ die authentieke uhhmm trussrod cover op de voorkant.... :)