PDA

View Full Version : Toch vind ik dit 'om te kotsen'....



groovieguitarguus
16 juli 2012, 22:30
Ik zag dat er 'helaas' een slotje op deze post is gegaan...

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155892-Hoeveel-is-deze-gitaar-waard-En-welk-type-fender-is-dit

De eigenaar/verkoper weet volgens mij donders goed dat dat ding zo nep als wat is.

Nog specifiek verwijzen naar het '50 anniversary' stickertje...
Later doodleuk melden dat hem een waarde indicatie van '€ 80,- ' meevalt.

Voor hetzelfde geld was er een onervaren gitaarnetter in-gestonken en de gitaar net gekocht voor veel te veel geld...

Getver...

Mijnheer 'Septura'... verre van netjes...!!!

Matthijs24
16 juli 2012, 22:40
Niet gaan speculeren man... Kan best, maar wat dan nog? Het veranderd niets aan het feit dat ie toch niet meer terug komt op het forum en dat nu blijkt dat dat ding nep is. Beetje onnodig topic, helemaal aangezien je nooit zeker kan weten hoe hij het bedoelde. Jij vind het niet netjes (als het zo zou zijn), maar dit vind ik ook niet echt netjes.....

Braindead
16 juli 2012, 22:58
Ik ben het helemaal met groovieguitarguus eens. Die gast gaf zelf al aan dat hij iets onder de 80 euro verwachte. Zo klaar als een klontje dus. Iemand die met de gedachte speelde om dat ding voor een echte te verkopen en bij ons even de lakmoesproef kwam houden.

A piece of shit dat op dit (ik quote) kutforum niks te zoeken heeft. En over snorren gesproken. Gevalletje Peter r. de Vries dit.

Matthijs24
16 juli 2012, 23:05
Ik vind het onnodige negativiteit om er een heel topic overnieuw voor te openen. Het heet volgens mij "Elektrische Gitaren". Ik kom bijna in elk topic gezeik tegen.

Sinner1980
16 juli 2012, 23:14
Wat is dit dan? Het grote 'spuug je gal' topic?
Maar idd, hondsbrutaal en nog een beetje mans praten ook op ons kut forum... Schande! :(

EDV
16 juli 2012, 23:26
Ik vind dit forum nog heel erg meevallen qua trash-talk en member-bashing eigenlijk

groovieguitarguus
17 juli 2012, 07:29
Niet gaan speculeren man... Kan best, maar wat dan nog? Het veranderd niets aan het feit dat ie toch niet meer terug komt op het forum en dat nu blijkt dat dat ding nep is. Beetje onnodig topic, helemaal aangezien je nooit zeker kan weten hoe hij het bedoelde. Jij vind het niet netjes (als het zo zou zijn), maar dit vind ik ook niet echt netjes.....

Matthijs, ik snap je punt... toen ik het Topic opende, was ik er behoorlijk pissig over.
Mijn mening is idd 'ingekleurd'.... maar ik kan me er niet anders bij voorstellen, dan 'misleiding'.
Misschien moet hier er op basis van dit soort 'posts' een Verzamel Topic van gemaakt worden.

Weg met 'misleiding'... Dit moet imo een 'oprechte' plek zijn om te lullen over onze 'passie'....

peter_heijnen
17 juli 2012, 09:01
Haha, dat zaadtopic had ik gemist omdat ik geen 'hoeveel waard' topics open, dank je Guus voor het alsnog hier onder de aandacht brengen. :) Als niet kenner meende ik trouwens op die eerste foto van de achterkant meteen te zien dat de bovenste hoorn werkelijk helemaal nergens op lijkt, kan dat kloppen?

En dan die sticker icm het hele verhaal.....

Je moet helemaal niet hopen dat die 'pa zogenaamd de volle mep voor de nepperd heeft betaald', je moet hopen dat niemand op marktplaats hier in trapt.

Fiendish
17 juli 2012, 09:15
Je moet helemaal niet hopen dat die 'pa zogenaamd de volle mep voor de nepperd heeft betaald', je moet hopen dat niemand op marktplaats hier in trapt.

Als de gitaar in kwestie voorbij komt in het twijfelgevallen topic word 'ie vanzelf door meerdere GN'ers aan marktplaats gerapporteerd en word 'ie met wat mazzel snel weer verwijderd als zijnde fake.
Simpel.

bat
17 juli 2012, 09:29
Je moet helemaal niet hopen dat die 'pa zogenaamd de volle mep voor de nepperd heeft betaald', je moet hopen dat niemand op marktplaats hier in trapt.
Uiteindelijk denk ik dat pa z'n zoon prima in de peiling had en terecht niet al teveel geld heeft uitgegeven voor de nieuwste bevlieging van zoonlief. Jammer alleen dat ie is gegaan voor een echte nepperd in plaats van gewoon een goedkope kopie.

Pepe
17 juli 2012, 09:49
Het spijt me dat ik de teerling wierp en zo'n topic dan verzand in welles nietes maar hallo zeg, van je vader gekregen dus je zou dan zeggen, vraag het die man.
Maar goed, die zal dan dood zijn of zoiets. En dan wordt het een erfstuk waarmee het een nog zieliger verhaal wordt. En het erfstuk moet dan verpatst worden voor 80 euro.

Bij mij staan de tranen alweer in mijn ogen...

peter_heijnen
17 juli 2012, 09:54
Uiteindelijk denk ik dat pa z'n zoon prima in de peiling had en terecht niet al teveel geld heeft uitgegeven voor de nieuwste bevlieging van zoonlief. Jammer alleen dat ie is gegaan voor een echte nepperd in plaats van gewoon een goedkope kopie.
Ik denk eigenlijk dat pa helemaal van niks weet... ;)

snaarplukker
17 juli 2012, 11:01
Uiteindelijk denk ik dat pa z'n zoon prima in de peiling had en terecht niet al teveel geld heeft uitgegeven voor de nieuwste bevlieging van zoonlief. Jammer alleen dat ie is gegaan voor een echte nepperd in plaats van gewoon een goedkope kopie.
Ik denk eerder dat pa een gewone kopie had gegeven en zoonlief creatief met zijn oude PC is bezig geweest.:soinnocent:
En hier even checken of het van echt te onderscheiden is.

patrick0108
17 juli 2012, 13:31
Mischien is het beter om gewoon niet te reageren bij twijfel, Zelf heb ik ook eens een uitstekende deal gemaakt en werd door de koper later verrast via de post met een miniatuur gitaar van mijn verkochte Lucille ivm eerlijkheid. Ik had een BB King Lucille van Epi en had div hoge biedingen gehad, gewoon contact opgenomen en uitgelegd dat het een epi was met Gibson 90 elementen.

Dus Ja nu onze spullen ook steeds meer een optie zijn gewoorden voor inbrekers denk ik dat je wel meer van dit soort vragen kan verwachten.

BamBuFan1
17 juli 2012, 18:04
Ik denk eerder dat pa een gewone kopie had gegeven en zoonlief creatief met zijn oude PC is bezig geweest.:soinnocent:
En hier even checken of het van echt te onderscheiden is.

Zijn hele verhaal is onzin, dus dat hij iets van zijn pa zou hebben gekregen ook. Het was inderdaad gewoon een lijntest-l*lverhaal.

Tunes
17 juli 2012, 18:21
Ik heb het topic gelezen en ik moet zeggen dat ik niet weet voor wie ik me meer schaam, voor de starter of voor de reacties.

Hij vraagt wat het waard is, krijgt antwoord en gaat daarmee akkoord.
Pas nadat er weer door bepaalde personen overheen gepist moest worden kwam zijn "kutforum" reactie.

En gezien de reacties kan ik hem, maar niet in zijn bewoording nog gelijk geven ook.

Matthijs24
17 juli 2012, 18:40
Precies! Dacht toch even dat ik de enige was die niet onnodig over mensen wilde gaan zeiken/speculeren...

stijnkenens
17 juli 2012, 18:53
Shame on you all, gitaarnetters, net even dat topic door gelezen:
TS stelt een vraag wordt op zijn wenken bediend door Mr Fingers. Topic starter gaat akkoord met de gegeven prijs en was helemaal niet verrast.

En dan beginnen jullie te zeuren over die € 1350, over een fake gitaar die hij 'zogezegd' voor dat bedrag zou willen verkopen en over het feit dat hij iemand naar een cursus Nederlands stuurt !

Leer inderdaad lezen, want de TS heeft niets verkeerds gedaan, hij werd nadien enkel aangevallen door de rest hier op het forum, ik zou ook in 'defence mode' schieten !



Soit, voor mij mag dit onnodig topic ook weer op slot, nutteloos !




s.

Luke-wannabe
17 juli 2012, 19:01
Shame on you all, gitaarnetters, net even dat topic door gelezen:
TS stelt een vraag wordt op zijn wenken bediend door Mr Fingers. Topic starter gaat akkoord met de gegeven prijs en was helemaal niet verrast.

En dan beginnen jullie te zeuren over die € 1350, over een fake gitaar die hij 'zogezegd' voor dat bedrag zou willen verkopen en over het feit dat hij iemand naar een cursus Nederlands stuurt !

Leer inderdaad lezen, want de TS heeft niets verkeerds gedaan, hij werd nadien enkel aangevallen door de rest hier op het forum, ik zou ook in 'defence mode' schieten !



Soit, voor mij mag dit onnodig topic ook weer op slot, nutteloos !




s.
Plus één. Valt mij op dat elke nieuwkomer hier altijd vol onder de pek met veren word gegooid. Stijlloos.

Braindead
17 juli 2012, 20:10
In sommige gevallen klopt dat wel maar in dit geval is het toch zo duidelijk als wat. Welke vader geeft zijn zoon een nep Fender zonder dat erbij te zeggen? Meneer was niet verrast.... inderdaad om dat meneer zelf ook al wist dat het een nepfender was maar even kwam peilen of hij hiermee weg zou komen als hij hem voor echt zou verkopen.

Ga het voor zo iemand nog lekker opnemen zeg. In sommige gevallen wordt er onnodig gebasht. (Zoals die keer toen een nieuwkomer een zwarte Gibson kwam showen op het forum.) Sorry about that namens het hele forum (toch?) ;) Maar in dit geval is het gewoon duidelijk. Mijn laatste reactie hierover. Je kunt namelijk ook gewoon ergens over discussiëren zonder dat er meteen weer een slotje op moet.



Plus één. Valt mij op dat elke nieuwkomer hier altijd vol onder de pek met veren word gegooid. Stijlloos.

stijnkenens
17 juli 2012, 20:35
Welke vader geeft zijn zoon een nep Fender zonder dat erbij te zeggen?

Natuurlijk niet, dat is info die bij een 11 jarige niet belangrijk is !!!




Meneer was niet verrast.... inderdaad om dat meneer zelf ook al wist dat het een nepfender was maar even kwam peilen of hij hiermee weg zou komen als hij hem voor echt zou verkopen.

Dat weet jij niet, noch ik !
Ik kan dat toch nergens uit opmaken ...

Maar iedereen krijgt toch een kans, dacht ik, zonder direct door het slijk gehaald te worden !



s.

groovieguitarguus
17 juli 2012, 22:46
Iedereen is meeeeer dan welkom op het forum.
Maar nogmaals:
- informeren over 'wat is het waard'
- let vooral ook even op het 50 anniversary logo!
- je reinste misleiding imo

Uiteraard kan ik niets bewijzen...

bat
17 juli 2012, 22:57
Mwoach, de toon was al snel redelijk tongue in cheek. Voor de rest is alles speculatie.

Braindead
17 juli 2012, 23:07
Quote Septura "Ja eigenlijk boeit mij dit kut forum niet ik wou alleen weten hoeveel geld ik kon krijgen. Ik had al iets onder de 80 euro verwacht dus whats the problem? "

Hieruit maak ik op dat hij wist dat het een nepFender is. Je verwacht niet iets onder de 80 euro te vangen voor een echte Fender in goede staat.

Wat betreft je andere punt: hierover valt te twisten maar ik neig naar dat je dat er wel bij zegt of anders in ieder geval later. Al weet ik niet hoe oud de ts er is.

En uiteraard verdient iedereen een kans maar dit heeft toch op zijn minst een luchtje. Maar goed. Laatste reactie van mij hierover. Wel vind ik het alleen maar een goede zaak dat forumleden in gevallen die enigszins rieken naar oplichting (of spelen met de gedachten) hierin stelling nemen. Er wordt al genoeg genaaid op marktplaats e.d.







Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
Welke vader geeft zijn zoon een nep Fender zonder dat erbij te zeggen?

Natuurlijk niet, dat is info die bij een 11 jarige niet belangrijk is !!!


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
Meneer was niet verrast.... inderdaad om dat meneer zelf ook al wist dat het een nepfender was maar even kwam peilen of hij hiermee weg zou komen als hij hem voor echt zou verkopen.


Dat weet jij niet, noch ik !
Ik kan dat toch nergens uit opmaken ...

Maar iedereen krijgt toch een kans, dacht ik, zonder direct door het slijk gehaald te worden !



s.

B-stone
17 juli 2012, 23:39
Iemand die serieus wat wil weten over zijn gitaar zet alle info erbij wat hij weet of denkt van de gitaar te weten. Septura niet en probeert dus of iemand misschien niet ziet dat het geen echte is, anders zet je erbij dat hij fake is. Terwijl hij donders goed weet dat het een nepperd is; hij verwachtte namelijk al 80 euro.

Verder zegt hij ook: " ik wilde effe weten of ik er winst mee kon maken" of iets in die strekking.

Iedere boere pummel ( ik dus) concludeerd daaruit dat hij gewoon als een echte fender wilde verkopen. Dat het nog voor hem opgenomen word....?!?!? Ik vind alleen de rede van het slotje een beetje onlogisch.

Imo

stijnkenens
18 juli 2012, 10:53
Ach speculaties !

Er bestaan mensen die effectief niets van gitaren afweten (en die zijn met veel), die thuis iets hebben staan en ze komen niet verder dan 'een gitaar', dus zo iemand moet je niet afbreken.

Het is hetzelfde vragen aan iemand, die niets van auto's af weet, met welke auto hij rijdt, en dan het antwoord krijgen: 'met een rode'.




s.

peter_heijnen
18 juli 2012, 11:24
Jazeker, speculatie!

Maar vooral ook gevoed door iemand die bijv niet eerst naar zijn vader gaat om te vragen wat die ervoor heeft betaald, of ons hier dat meedeelt. Als ik als ts hier zou merken dat er door sommigen gespeculeerd wordt dat hier wellicht een nepperd voor echt versleten probeert te worden zou ik toch echt mijn kaarten laten zien. Zo niet ts, vooralsnog is hij degene die alle speculaties niet de mond snoert.

En het argument van die 75/80 euro die ts 'ook beaamt' in zijn eerste posts kun je net zo makkelijk als cynisme verstaan. ;)

groovieguitarguus
18 juli 2012, 11:26
Ach speculaties !

Er bestaan mensen die effectief niets van gitaren afweten (en die zijn met veel), die thuis iets hebben staan en ze komen niet verder dan 'een gitaar', dus zo iemand moet je niet afbreken.

Het is hetzelfde vragen aan iemand, die niets van auto's af weet, met welke auto hij rijdt, en dan het antwoord krijgen: 'met een rode'.




s.

Als je NIETS van gitaren weet.... weet je ook niet wat Fender is... en al helemaal niet de waarde van een 50 Anniversary...

Weg met Misleiding (c.q. oplichting) op dit Forum...

Matthijs24
18 juli 2012, 11:49
Bijzonder veel mensen die geen gitaar spelen kennen Fender hoor. En hij had een gitaar waar Fender op stond, dus natuurlijk ken je het dan. Ik vraag me af waarom er op het nep-fender-topic een slotje zit (snap het niet echt...) maar niet op dit topic... KROM!!!!!

B-stone
18 juli 2012, 15:51
Bijzonder veel mensen die geen gitaar spelen kennen Fender hoor. En hij had een gitaar waar Fender op stond, dus natuurlijk ken je het dan. Ik vraag me af waarom er op het nep-fender-topic een slotje zit (snap het niet echt...) maar niet op dit topic... KROM!!!!!

Doen wij iets verkeerd? Anders kun je net zo goed op heel gitaarnet een slotje plaatsen.....

Matthijs24
18 juli 2012, 16:07
Waar slaat dat nou op? Dit is toch totaal onrelevant? 1. het is niet meer nodig om er over te praten, meneer is weg, zaakje opgelost. 2. Het is een discussie over heel iets anders dan Elektrische gitaren. Hoe heet dit sub-forum? Precies!

marco v
18 juli 2012, 17:29
Ik vraag me af waarom iemand zich zo opwindt over dat topic?
Lekker laten gaan, laat hem de krampen krijgen en focus je energie op de leuke dingen die dit forum te bieden heeft.

smullie
18 juli 2012, 18:00
Ik vraag me af waarom iemand zich zo opwindt over dat topic?
Lekker laten gaan, laat hem de krampen krijgen en focus je energie op de leuke dingen die dit forum te bieden heeft.
Ja, idd, waarom toch, waarom?!?
Boei je zo toch niet op! Wat win je ermee?!?

Laat het zo!

OF MOET IK BEGINNEN ROEPEN OF ZO!

Maar om toch on topic te blijven vond ik het ook niet zo netjes van die kortzichtige achterlijke puber die hier de wereld wou bedriegen door ons een chinese replica van 80€ op te dringen als zijnde een echte Fender. Beter zouden we hem opzoeken, met zijn kl*tn aan een nageltje hangen en zijn hele collectie pokemonkaarten verkopen!

Maar dat doen we niet, want we blijven kalm... Ja, dat doen we. We blijven kalm. En we pakken een pilletje en gaan naar huis.

Vooral niet vergeten pilletje te pakken. Best door te spoelen met een half litertje groene Monster.

bosnialove
18 juli 2012, 18:10
Haha, wat een kutsite is dit, toch?

Braindead
18 juli 2012, 19:40
:D pokemonkaarten verkopen! That will teach him trying to fuck us up!

En wat is dat toch met die "Gilles de la tourette" figuren die elke 5 minuten topics vervuilen met het woord slotje?

Laat mensen toch discussiëren hier. Daarvoor is dit forum toch in het leven geroepen. Wordt anders cipier ofzo.



. Beter zouden we hem opzoeken, met zijn kl*tn aan een nageltje hangen en zijn hele collectie pokemonkaarten verkopen!

marco v
18 juli 2012, 20:00
Uhm.......slotje?

snessiram
3 augustus 2012, 23:44
Ik behoor blijkbaar tot de weinigen die weinig fout ziet aan het topic in kwestie...

Ik beeld me een puber in die wat geld bij elkaar wil krijgen voor een pc en daarvoor onder andere zen gitaar wel wil verkopen. Gezien hij er nooit op speelt en de gitaar op jonge leeftijd kreeg is zijn kennis waarschijnlijk beperkt tot 'het is een elektrische gitaar' en verwacht hij dat hij er wel een klein centje voor kan krijgen (want papa had vast geen dure gitaar gegeven aan een jong knulletje). Dus dan gooit hij maar wat foto's op een forum om te vragen wat het ding waard is (Want weet papa dat nog na al die jaren? Weet papa wat zo'n gitaar nog waard is na x jaren?). En ja, er staat 'Fender' op, dus logisch dat hij vraagt wat voor 'Fender' het dan is. En verder lijkt die sticker me het enige wat hij nog kon vermelden als niet-gitaar-kenner...

Voor zover ik zie wordt er dan correct gereageerd dat het een nep-gitaar is die 75 euro waard is en reageert hij daarop positief... om vervolgens door een hele hoop andere mensen beschuldigd te worden dat hij hem wou verkopen als een fake... hoe hij daarop reageerde was misschien niet mooi, maar die beschuldigingen waren ook nergens voor nodig want het zijn pure insinuaties. De reactie van Mr.Fingers was toch duidelijk genoeg? Wat heeft de rest nu nog bijgedragen... heen en weer gescheld, dit topic, ... zelfs als hij hem als een 'echte' wou verkopen denk ik niet dat die reacties hem ineens zouden tegenhouden...

Mitch
4 augustus 2012, 10:49
Kortom: de één weet precies wat een hem onbekende forumgebruiker voor bedoelingen heeft, de ander niet. Daar gaan jullie het dus ook niet over eens worden. Er zijn argumenten vóór en tegen, maar het beste idee tot nu toe is toch vooral dat gezeur om een slotje. U vraagt, wij draaien.