PDA

View Full Version : Solo pedaaltje?



dj0knuf
16 juli 2012, 19:54
Hallo mede-rockers!

Ik ben opzoek naar een mooi distortion/overdrive pedaaltje om de wat heftigere rock solo's mee te kunnen spelen.

Nu gebruik ik een Bad Monkey pedaaltje :sssh: om wat overdrive te krijgen. Ik zoek een pedaaltje die ik hier bovenop kan pleuren als ik een solo ga spelen. Ik zit te twijfelen tussen de

Fulltone OCD
Hardwire SC2

Iemand ervaring met beide pedaaltjes? Volgens mij is de Fulltone eerder een betere vervanger voor de Bad Monkey, maar kan je er niet echt scheurende solo's mee spelen. (of zit ik hier helemaal fout?)

Deel je ervaringen aub!
keep on rocking :punk:

Dirk_Hendrik
16 juli 2012, 21:04
En de rest van je setup bestaat uit?

TimS
16 juli 2012, 21:10
Nog een Bad Monkey!

JohnLord
16 juli 2012, 21:11
Je kunt je ook afvragen of je het voor een solo sound perse in méér drive moet zoeken.

groovieguitarguus
16 juli 2012, 22:16
Zo'n OCD brult als een wilde.... zet drive op 1 of 2 uur... en Gaaaaaaaaaaaaaan....

Ik lees hier ook goeie berichten over een Suhr Riot.....

jutter
16 juli 2012, 22:21
Zo'n OCD brult als een wilde.... zet drive op 1 of 2 uur... en Gaaaaaaaaaaaaaan....

Ik lees hier ook goeie berichten over een Suhr Riot.....

en de SD1 en de.... en de.... :D

lennytien
16 juli 2012, 23:20
Wat voor solo geluid zoek je? Is misschien handiger om te vermelden. Wil je je huidige sound behouden en door de mix heen prikken met een lead? Driveboost+lichte delay?

Ben zelf nog steeds fan van de MI Audio Crunchbox, die zijn ook cheap op marktplaats te krijgen.

lespaulnmarshall
17 juli 2012, 00:31
Zou aanraden om ocd te gebruiken als drive en de monkey als boost. Of als je alleen volume boost wilt: catalinbread super chili picoso.

driftkop
17 juli 2012, 00:56
@dj0knuf: Reageer effe op de vraag van Dirk_Hendrik. We kunnen wel van alles gaan lopen roepen, maar als we niet weten wat voor een gitaar en amp je hebt schiet dat weinig op :ok:

Wicked Willy
17 juli 2012, 11:41
Box of Rock (dan heb je ook meteen een boost!) of OCD is the way to goooooo!

peter_heijnen
17 juli 2012, 11:53
Een rat achtige is een mooie aanvulling bij die monkey. Dat hoeft niet meteen 200 euro te kosten.

lennytien
17 juli 2012, 16:39
Ook een mooie gezien op tgp: box of rock gestackt met een amp 11

dj0knuf
17 juli 2012, 23:13
@lennytien ik zoek een beetje het scheur geluid van David Gilmour
hier bij 6:35 http://www.youtube.com/watch?v=AdKNlGfkyhc&list=FL_aqhaYiMI3g8Hdh-U8q9-Q&index=1&feature=plpp_video

@driftkop @dirk_hendrik
Rest van mn setup bestaat uit:
Cry baby 535Q -> harley benton fuzz -> bad monkey -> EHX octave multiplexer -> EHX nano clone -> memory boy

lennytien
18 juli 2012, 07:44
En hoeveel geld wil je er aan uitgeven?

Je hebt een paar goeie opties: Voor die solo's wil je een lichte midboost in je signaal, ik weet niet of die bad monkey dat doet? Ik zou zelf een ts-achtige unit voor een wat hoger gain pedaal zetten. De keuze in high gains is wat dat betreft weer reuze, een rat is een klassieker, andere goedkope opties zijn de Joyo american dream (suhr riot clone) of de eerder genoemde mi audio crunchbox (evt zelfs de blues pro zou kunnen).

Overigens vertel je wel welke pedalen je hebt, maar niet welke amp en gitaar je hebt! Das minstens even belangrijk.

arjanb01
18 juli 2012, 07:52
Ik zou inderdaad een Ibanez tubescreamer ts-9, een klassieker. Deze voor je huidige pedalen zetten en je probleem is opgelost volgens mij, ongeacht de amp waarover je speelt.

Dirk_Hendrik
18 juli 2012, 08:04
De topicstarter leest verschrikkelijk slecht. Nu weten we de rest van z'n pedalen maar dat hem ook gevraagd werd naar gitaar en versterker is em ontgaan. Open je een thread, lees je de reacties maar half.

En daarmee wordt het een suf opsomtopic.