PDA

View Full Version : DIT MOET JE LEZEN



partysquad
13 januari 2002, 20:36
ik was afgelopen week mijn oma in amerika (kerstvakantie) en ik was op de zolder aan het rondkijken, nou wist ik dat mn opa gitaar had gespeeld. opeens zag ik onder een paar boeken dat er een kop van een fender strat uitstak. ik d8 nou ff kijken.
k schrijf het serienumer op: 12351. kijk ik net op stratmarket is dat het serienummer van een originele pre-cbs '57 strat. ik hoop dat ik hem mag hebben/kopen van haar als ze weet dat ie geld waard is.

ok dit moest ik gewoon ff kwijt.
greetz Rafael.

SteavisSmokin
13 januari 2002, 21:26
AAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!! Van zoiets dromen de meeste mensen alleen maar!! Vertel je oma alsjeblieft voorzichtig te zijn met die gitaar, zet hem ergens neer waar er geen grote temperatuurwisselingen zijn en waar het niet te vochtig of te droog is. Zo'n ding is GOUD waard (afhankelijk van de staat minstens 18000 pieken).
*zucht*....

Steven :wink:

partysquad
13 januari 2002, 21:50
ja, ik ben op slag gelovig geworden. :grin:

DIVE BOMB
13 januari 2002, 22:04
Zorg dat die gitaar in je bezit komt man

BRiet
13 januari 2002, 22:09
Ik zou zeggen; bied je oma 1000,- euro voor die gitaar. Vind ze vast een boel geld voor 'gewoon maar een gitaar'... :smile: Voordat je het weet heb je zo'n ding voor heeel weinig geld...

Kitaarhiero
13 januari 2002, 22:10
zorg dat je in je oma's testament komt!

Valvestate
13 januari 2002, 22:49
O ja...heeft je oma toevallig ook nog een telefoonnummer? :smile:

philbee
13 januari 2002, 22:57
hee partysquad ff zonder zeik is dit echt waar??
Mail me ff op mijn mailadres dat je hieronder kunt aanklikken, ik bied er een serieuze prijs voor (en dan bedoel ik écht serieus....) We gaan samen naar de States die gitaar bekijken en ophalen.

Phil

taylor
13 januari 2002, 23:05
nou ik geloof het niet klinkt te mooi om waar te zijn.

philbee
13 januari 2002, 23:30
ja klinkt ongelooflijk, maar ik heb een 65-er Strat en die persoon waar ik hem van gekocht heb had hem in Duitsland gekocht van een of andere opa die er vroeger hoempapa schlagers op gespeeld had....voor een k.. prijs. Nou jij weer.

Die gitaar is zich helemaal lam geschrokken toen ik erop ging spelen, :smile:

Stringman
14 januari 2002, 10:20
Is je Oma al getrouwd?
I love oma's met een strat

Kitaarhiero
14 januari 2002, 10:44
Nou moet je níet overdrijven.

taylor
14 januari 2002, 11:33
er zullen best van die opa's zijn natuurlijk die ergens op het zolder 1 pre cbs hebben liggen maar.

dan nog als ik bij die oma was geweest had ik hem gelijk van haar gekocht niet dan??

Dila
14 januari 2002, 13:16
jesus christ, zomaar een strat vinden op zolder, daar dromen de meeste mensen alleen maar van...

Outshine
14 januari 2002, 13:40
Kwam laatst ook een gitaar tegen op zolder, zo'n intertoys ding met van die knoppies erop. Damn!

Ditmar
14 januari 2002, 15:28
Tja, maar het blijft een fender he.....

.....maar het is wel werelds als je zo'n kans zomaar krijgt, congrats man. (al zou ik 'm zelf verkopen en er andere gitaren voor kopen)

anoniem
14 januari 2002, 15:50
staat er nu een op marktplaats, maar of dit serieus is.......

http://marktplaats.nl/printbody.php3?g=muziek&u=gitaren&ID=13520&av=&fv= &rv=15&pv=&zoek=&oudei=0&ref=&style=

Ibanez
14 januari 2002, 16:54
Zooooooooooooooo jonge, als dat mij overkomen was??!???!??! Maarja dat is het nou eenmaal niet.....:sad: enne die advertentie van marktplaats lijkt me sterk maar het zou wel kunnen.

philbee
14 januari 2002, 17:33
die ad van marktplaats is een roerei verhaal, heb ik al gecheckt. Zoals ik ook sterk het vermoeden heb overigens aangaande deze USA Oma Strat

philbee
15 januari 2002, 15:33
here philbee to partysquad over,,
krrrrrr sssshhhhhhh, party squad over....
krrrr ssshhhhhh

master G
15 januari 2002, 15:41
Tja die advertentie van Marktplaats klint echt als zo'n ventje die shit weet van gitarenduz ik denk wel dat he kan ( misschien heeft hij hem ook wel van een opa of oma geerfd of gekregen en dacht van ik ga hem verpatsen:)) en trouwens gefeliciteerd met je vondst man!!

ekkerman
15 januari 2002, 18:58
Op 2002-01-14 17:33, schreef philbee:
die ad van marktplaats is een roerei verhaal, heb ik al gecheckt. Zoals ik ook sterk het vermoeden heb overigens aangaande deze USA Oma Strat


kan mij eigenlijk ook geen ruk schelen ,trouwens...al heeft ie 15 dure ouwe fenders staan thuis !

Casey
15 januari 2002, 20:02
Die advertentie op marktplaats is al verwijderd !

philbee
15 januari 2002, 20:52
Op 2002-01-15 18:58, schreef ekkerman:


Op 2002-01-14 17:33, schreef philbee:
die ad van marktplaats is een roerei verhaal, heb ik al gecheckt. Zoals ik ook sterk het vermoeden heb overigens aangaande deze USA Oma Strat


kan mij eigenlijk ook geen ruk schelen ,trouwens...al heeft ie 15 dure ouwe fenders staan thuis !


hee eric, ja gelukkig zijn er nog mensen die denken zoals jij :wink:

moretel
16 januari 2002, 13:27
is een roerei verhaal


Is dat hetzelfde als broodje Aap?
indat geval kunnen we beter naar het smulweb verhuizen, :smile:

philbee
16 januari 2002, 18:00
af en toe moet de nederlandse taal maar verrijkt worden met nieuwe uitdrukkingen, vind je niet? Je bergreep toch wat ik bedoelde.

ekkerman
20 januari 2002, 18:41
philbee heeft gelijk de taal wordt alweer aardig saai zonder ons creatieve luitjes!

JV
20 januari 2002, 22:16
liever saai dan dat we allemaal frans moeten spreken zeg ik maar

philbee
20 januari 2002, 22:40
Roerei is gewoon nederlands toch?
Kon ook noch duits zijn, maar dan spreek je het anders uit.

moretel
21 januari 2002, 13:31
Een roerei is het zelfde als een geklutst ei, alleen doe je het klutsen nu in de warme pan inplaats van ervoor, kan je wel voorstellen wat een zooitje het wordt. Amerikanen eten dat veel maar ja die hebben dan ook geen verstand van koken.

SchaapOpJeHoofd
21 januari 2002, 14:28
Als je een beetje voorzichtig doet kan je een roerei best maken zonder dat je muren onder klodders half gebakken ei zitten. Volgens mij zijn het overigens vooral de Britten die scrambled eggs eten. En dan zo half snotterig gaar. Die gasten kunnen helemaal geen reet koken, aardappelpuree met worst en jus en chips (niet patat, maar chips uit een zak) er over. Amerikanen hebben tenminste nog aardige hamburgers en pizza (hoewel die pizza slechts een kapitalistische versie is van het Italiaanse meesterwerk)

moretel
21 januari 2002, 16:41
Volgens mij gaat er weinig popmuziek over eten, wel hoor je ze regelmatig over paddestoelen maar dat zullen wel geen champignons zijn :smile:

sammick
21 januari 2002, 17:47
ik zou mijn oma vertellen dat ze de allerliefste vrouw van de wereld is en daarna vragen of ik die gitaar mocht hebben.


Whehehe

philbee
22 januari 2002, 10:15
Als je in hotels ontbijt staan er 's morgens meerdere opklappende, V&D stijl chique, soort containers op je te wachten. Behalve vette spek, worstjes en pancakes vind je er ook roerei.

In Nederland is het vaak een soort cement waar je nog net vormpjes mee kan maken, in de UK en US is de substantie vloeibaarder en glibberiger, dat het bijna van de lepel af wandelt voordat je het op je bord hebt. De lepel ligt ook steevast in het roerei, courtesy van de vorige gebruiker.

sweet
20 april 2002, 20:48
allemachtig hee zo krijg ik ook wel een vlammetje in mijn mapje van onderwerpen. Ga een beetje of roerei zitten kankeren ...
tsjongejonge, waarom beginnen jullie geen http://www.roereiforum.nl ??

ekkerman
21 april 2002, 19:08
Op 2002-01-16 13:27, schreef moretel:


is een roerei verhaal


Is dat hetzelfde als broodje Aap?
indat geval kunnen we beter naar het smulweb verhuizen,


nee, een broodje aap moet veel langer in de oven dan een broodje roerei bovendien doen apen weinig voor de potentie behalve de hele dag zitten te eeeh hoe zeg je dat nu netjes ?, maar eieren hebben die potentie verhogende werking schijnbaar wel en laten gitaren nou fallische symbolen zijn en een vooral mannelijk verlengstuk ....

De Klaas
24 april 2002, 16:38
Dat jij al in Nederland bent en die Stratocaster niet?!? Ik was geloof ik niet meer het land uit gegaan zonder die gitaar. enne, je Oma uitleggen dat ze voorzichtig moet zijn met een "gewone" gitaar, dat zal ze zelf ook wel begrijpen dat dat niet klopt. Hij ligt al jaren daar op zolder dus.... waarde zal ze er waarschijnlijk niet aan hechten (in tegenstelling tot iedereen hier :smile:)

ekkerman
25 april 2002, 08:44
broodje gorilla

mvktje
28 september 2005, 18:53
Ik droom er al jaeren over dat zoeits mij over achja ik heb niet een eens een zolder :o .sparen dan maar :razz:

EmgMaster
28 september 2005, 19:20
Waarom schop je een topic van meer dan 3 jaar oud naar boven?? :razz:

Welkom op het forum btw.

robert-gitarist
28 september 2005, 19:27
nou ik geloof het niet klinkt te mooi om waar te zijn.



Och gewoon ff serie nummer na trekken die ie in z'n openings post heeft staan ;)
Ik geloof er ook geen zak van..alleen kheb die link niet meer om nummers na te trekken van Fenders

falcovanhoorn
28 september 2005, 20:03
ik vond laatst bij mn oma op zolder een kerry king signature BC rich! toch maar eens na gaan vragen haha :D

vulvasonic
28 september 2005, 20:05
nou ik geloof het niet klinkt te mooi om waar te zijn.



Och gewoon ff serie nummer na trekken die ie in z'n openings post heeft staan ;)
Ik geloof er ook geen zak van..alleen kheb die link niet meer om nummers na te trekken van Fenders

Het serienummer kan wel kloppen hoor. Het zou zelfs nog een 56er kunnen zijn. Maar het is inderdaad een beetje TE mooi om waar te zijn.
Aan de andere kant, iedereen droomt ervan. Deze figuur geeft ons weer nieuwe input om nog even verder te dromen...., mooi toch? :)

amon
28 september 2005, 22:36
als ik geen zolder zou hebben zou ik er meteen eentje aan gaan leggen!

Maareh, weet iemand hoe dit is afgelopen als het waar is?

turboblues
28 september 2005, 23:36
Gewoon onzin, kereltje met veel fantasie. Op het fenderforum krijgen ze elke maand wel een nieuweling die een '57 of '62 Strat "gevonden" heeft.

Anders_Destium
28 september 2005, 23:38
Ik denk dat mijn reactie wel duidelijk zou zijn als ik zo'n gitaar vind: "Ik heb hier een hele lelijke strat, en hij stinkt" :lol:

nopster
29 september 2005, 09:00
Mijn oom heeft een paar jaar geleden aan oude mensen een originele strat uit 67 gekocht, voor 25 euro. Ze vroegen iets van 50 euro ofzo (was nog in Guldens toen) en hij heeft er nog vanaf gedaan omdat het "zo'n oude gitaar was". :)

Kim Wilson
29 september 2005, 09:50
Jemig, is het nationale schop-oude-topics-omhoog-week ofzo? :-? Dit is nou al de tiende onderhand...





Nou ja, in ieder geval wordt de zoekfunctie weer es gebruikt, en staan ze er nog niet voor niks. :)

Harry
29 september 2005, 10:45
Mijn oom heeft een paar jaar geleden aan oude mensen een originele strat uit 67 gekocht, voor 25 euro. Ze vroegen iets van 50 euro ofzo (was nog in Guldens toen) en hij heeft er nog vanaf gedaan omdat het "zo'n oude gitaar was". :)


'gekocht van' en 'zij hebben wat van de prijs afgedaan' moet het dan zijn denk ik?

nopster
29 september 2005, 13:08
Idd Harry, ik heb het nogal volks uitgedrukt...
(taalpurist! :evil: :roll: :wink: )

olaf reijnders
29 september 2005, 13:18
Idd Harry, ik heb het nogal volks uitgedrukt...
(taalpurist! :evil: :roll: :wink: )

Eerlijk gezegd moest ik het een paar keer overlezen eer ik het snapte. :wink:

nopster
29 september 2005, 13:23
Jullie moeten dringend jullie Vlaams bijscholen!
Of ik mijn algemeen Nederlands. :wink:

Kim Wilson
29 september 2005, 13:36
Jullie moeten dringend jullie Vlaams bijscholen!
Of ik mijn algemeen Nederlands. :wink:
Dan maar dat laatste. :razz:

nopster
29 september 2005, 13:51
Dat lijkt me idd het beste.
Als we moeten wachten tot jullie Vlaams kunnen, dan kan het nog lang duren. :P

turboblues
29 september 2005, 22:42
Ik denk dat dit eerder je eigen taaltje is, want ik ken niemand hier in ons Belgenland die zoals jij schrijft!

olaf reijnders
29 september 2005, 22:52
Ik denk dat dit eerder je eigen taaltje is, want ik ken niemand hier in ons Belgenland die zoals jij schrijft!

Hee, Nopster! Dus je kan ook al geen Belgisch praten? Of zit je nog op de lagere school? :razz: :razz:

Kasper
29 september 2005, 23:54
http://users.pandora.be/rtaw/Old-MummyHead.jpg

nopster
30 september 2005, 09:23
Ik denk dat dit eerder je eigen taaltje is, want ik ken niemand hier in ons Belgenland die zoals jij schrijft!

West-Vlaams... (van aan mijn kanten toch)

nopster
30 september 2005, 09:24
Ik denk dat dit eerder je eigen taaltje is, want ik ken niemand hier in ons Belgenland die zoals jij schrijft!

Hee, Nopster! Dus je kan ook al geen Belgisch praten? Of zit je nog op de lagere school? :razz: :razz:

Belgisch bestaat niet Olaf. Dat zul je volgend jaar leren als je in het lagere begint. :)

frekie
30 september 2005, 12:01
Mijn oudere broer heeft een begin jaren 60 Mustang, zo'n vergeelde met schildpad slagplaat. Hij speelt al jaren niet meer maar hij wil hem ook niet verkopen :evil:
Ik mag hem graag pesten met de volgende opmerking: als je vroeger wat had doorgespaard dan had je nu een pre CBS strat gehad waarme je je volgende BMW had kunnen financieren...
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Anders_Destium
30 september 2005, 12:30
Het domste wat je kunt doen is geld steken in auto's! Het is net alsof het allemaal verdampt :evil:

markieray
30 september 2005, 12:49
da's allemaal heel mooi maar ik heb het echt wel gehad hoor met vintage strats ... even de nadelen op een rijtje :

- ze zijn belachelijk duur :(
- je kan er niet mee optreden want het risico op diefstal is veel te groot :-(
- met wat tegenslag heb je na een week een dooie pickup :razz:
- je moet ze verzekeren :o
- en vooral : 90% is niet beter dan een GOEIE standard strat, noch qua klank noch qua speelbaarheid :???:

Effe zeggen: ik heb zelf het vintage-hoofdstuk al doorlopen ... heb op jaren '50, '60 en 70' strats gespeeld ... allemaal vintage. En guess what ?
nu speel ik op een mexicaans '60s classic stratje van 400 euro en die kegelt al m'n vintages zo omver ! Niet te geloven, maar het is wel zo ...

Kortom : vintage strats zijn goed voor verzamelaars of speculanten die er - zoals in dit geval - veel geld kunnen uithalen ; absoluut af te raden voor échte gitaristen i.m.o.. Bezint dus eer ge begint ... ! :)

Markie :cool:

olaf reijnders
30 september 2005, 13:01
Tja, ik zie zowiezo het nut niet in om dikke 10.000 Euri neer te tellen voor een versleten gitaar.

Anders_Destium
30 september 2005, 13:13
die ook nog lelijk is en stinkt!

vulvasonic
30 september 2005, 14:28
die ook nog lelijk is en stinkt!

Als het stinkt is het goed.

olaf reijnders
30 september 2005, 15:14
die ook nog lelijk is en stinkt!

Als het stinkt is het goed.

Moet je wel uitkijken voor Pepe Le Pew. :razz:
http://img190.imageshack.us/img190/6537/pepelepew074fq.jpg (http://imageshack.us)