PDA

View Full Version : Nieuwe akoestische gitaar



Dennis_Ajax
15 juli 2012, 15:07
Ben op zoek voor over een maandje naar een akoestische gitaar. Speel een tijd elektrisch maar wil een mooie akoestische voor erbij. Ik zie van allerlei soorten en maten en heb gedaan idee waar ik moet kijken. Zou de gitaar gebruiken om mijn zusje te begeleiden dus dan denk ik aan rock/pop nummers maar wil er ook blues op spelen. Naar wat voor iets moet ik kijken? Staalsnarig/Nylon etc. Budget max 700

Rizz
15 juli 2012, 15:17
Heel veel keus in deze prijsklasse, ik zou zeggen, ga lekker spelen in een winkel en laat je gitaren aanreiken!

Voor dat wat je wilt gaan spelen zou ik nylonsnarig iig laten vallen.. Dat is leuk voor wat fingerstyle of gewoon tokkelnummertjes, maar niet echt geschikt voor rock/blues..

Succes!

erandio
15 juli 2012, 23:46
ik raad je juist aan om toch een ijzersnarige te nemen. voor de stijlen die jij wilt spelen klinkt een ijzersnarige echt ''beter'' (in ieder geval bekender) doordat je de sound herkent van het nummer zelf.
pingelen is inderdaad makkelijker met nylonsnaren, maar een plectrum kan je goed helpen

verder raad ik je aan, wat ik fout heb gedaan, om toch gelijk een gitaar te kopen met een element. je weet nooit hoe ver je ooit komt, misschien worden de groepen die je gaat begeleiden steeds groter en voor 700,- max kun je makkelijk een goede gitaar vinden MET element.

welke gitaar precies kan ik je natuurlijk niet vertellen, probeer inderdaad zoals Rizz al zei gitaren te bespelen in een winkel, reviews te lezen en bij meer winkels kijken dan alleen degene die bij jou in de buurt zitten (via internet), want één winkel kan niet alle gitaren hebben.

succes met de zoektocht!

Muzieknono
16 juli 2012, 07:13
Ik zou zeggen, ga eens wat spelen in een goede muziekzaak en probeer nylon en staal naast elkaar uit, als je er eentje neemt met element, laat je dan goed voorlichten en probeer de gitaar ook uit op verschillende akoestische versterkers.
Overigens, blues is prima te spelen op een nylonsnarige, alleen slide zal niets worden.
Veel succes.
Mvgr. Dirk Jan :B