PDA

View Full Version : HNGD Rebelrelic S-series



SBe
15 juli 2012, 15:44
Enkele weken geleden besteld als kadootje aan mezelf voor het afwerken van de avondschool, 2 jaar lang 4 avonden in de week naar de les dus het mocht wel iets zijn...

Gisteren afgehaald bij de zeer sympathieke Luke Withfield.

Rebelrelic strat S-55
Zwart met een grijze undercoat.
Hard rock maple neck, medium-C
Kluson deluxe tuners
5-way
aged hardware

Heb al een paar fender custom shop relic gitaren maar deze relic job is toch wel van een ander level.
Zeer veel attentie voor detail.
En speelt en klinkt zeer lekker!

Ik had bij mijn bestelling enkele foto's etc.. doorgestuurd van hoe ik ze ongeveer wou, maar het was toch wel spannend toen ik ze gisteren in de de shop zag staan, zeer tevreden van het resultaat.

Voor de liefhebbers:

http://i49.tinypic.com/1eb8uo.jpg

http://i50.tinypic.com/2nvxlaw.jpg

http://i48.tinypic.com/15mjnk3.jpg

http://i47.tinypic.com/verm2e.jpg

orangerocker
15 juli 2012, 15:54
Wauw :crazyhappy: Prachtige strat, veel plezier ermee!

arjanb01
15 juli 2012, 15:57
Nice man! GAS opwekkend! De rosewood variant was een john mayer variant geweest! Welke pu's heeft luke erin gedaan?

SBe
15 juli 2012, 16:20
Nice man! GAS opwekkend! De rosewood variant was een john mayer variant geweest! Welke pu's heeft luke erin gedaan?

Thanks!

Het zijn zijn eigen Rebel Vintage S-55 pickups

Wist niet goed wat te verwachten maar ze klinken zeer goed, nog niet op volume kunnen testen maar eerste indruk zit wel goed.

Hendriks
15 juli 2012, 16:53
Gefeliciteerd (ook met het afrondenden van de studie)

Il_Falco
15 juli 2012, 19:07
...
Voor de liefhebbers:
....



Zijn er dan ook anderen?


Zonder dollen: prachtige plank man !

Mr.Fingers
15 juli 2012, 19:17
Ja... Ik... ik heb het niet zo op strats, maple toets en Rebel Relic...


Maareh, mooie gitaar, los, daarvan!

jutter
15 juli 2012, 19:19
Ja... Ik... ik heb het niet zo op strats, maple frets en Rebel Relic...


Maareh, mooie gitaar, los, daarvan!

Wat zijn nou weer 'maple frets' ??????

jutter
15 juli 2012, 19:22
Gefeliciteerd, mooie strat! Hij is behoorlijk relic maar vind je hem voor een relic niet 'bleek om het neusje'? Oftewel het hout lijk nog zo behoorlijk nieuw.

benwave
15 juli 2012, 20:47
Sorry maar ik vind hem eerlijk gezegd niet zo mooi,
de relicjob vind ik helemaal niet overtuigend, komt op mij erg onnatuurlijk over.
De witte hals ten opzichte van de kop vind ik ook een beetje laat 70tiger jaren, met een nitro kop en een polyurethaan gelakte hals.
De slagplaat wit juist aan de bovenkant waar veel lak weg is zou je een beschadigde slagplaat verwachten.
Dat is dan mij persoonlijke mening en smaak, ik hoop dat je dat niet vervelend vind

bass blom
15 juli 2012, 20:54
Sorry maar ook ik vind hem eerlijk gezegd niet zo mooi,
de relicjob vind ik helemaal niet overtuigend, komt op mij erg onnatuurlijk over.
De witte hals ten opzichte van de kop vind ik ook een beetje laat 70tiger jaren, met een nitro kop en een polyurethaan gelakte hals.
De slagplaat wit juist aan de bovenkant waar veel lak weg is zou je een beschadigde slagplaat verwachten.
Dat is dan mij persoonlijke mening en smaak, ik hoop dat je dat niet vervelend vindt.

SBe
15 juli 2012, 21:53
Sorry maar ook ik vind hem eerlijk gezegd niet zo mooi,
de relicjob vind ik helemaal niet overtuigend, komt op mij erg onnatuurlijk over.
De witte hals ten opzichte van de kop vind ik ook een beetje laat 70tiger jaren, met een nitro kop en een polyurethaan gelakte hals.
De slagplaat wit juist aan de bovenkant waar veel lak weg is zou je een beschadigde slagplaat verwachten.
Dat is dan mij persoonlijke mening en smaak, ik hoop dat je dat niet vervelend vindt.

Vervelend? Neen hoor, ieder zijn eigen smaak.
'tis natuurlijk ook een foto, de slagplaat is zeker niet zo wit als ze er op de foto uitziet - er is schade genoeg aan ;)
Ik heb voor deze gitaar mijn 79 strat verkocht, was ook met maple toets en deze zag er helemaal anders uit, een dikke laklaag over hele nek. Hier is veel van de lak weggesleten en voelt veel zachter en aangenamer aan.
De kop is dan weer vergeeld over tijd.

Dat heb je natuurlijk bij relic, de ene wil het zo en de andere vindt dat het anders moet voor een realistische look. Ik vind het persoonlijk zeer geslaagd, in ieder geval is deze zoals ik al zei mooier en vooral realistischer gerelict dan mijn 2 fender CS.

Thx voor de comments!

bass blom
15 juli 2012, 21:58
ach en dat wit van die toets wordt snel grijs :D

barno
17 juli 2012, 00:45
ik snap de insteek van die witte hals relic niet goed. vermits ie aan de achterkant van de headstock en overgang naar hals blijkbaar ook ooit nitro verkleurd is geweest, veronderstel ik dat de suggestie is: hals is gewoon helemaal kaal gespeeld. in dat geval zou de toets en de achterkant echt stuk grijzer moeten zijn. ongelakt maple wordt vuil als je er al maar naar kijkt.

snaarplukker
17 juli 2012, 01:26
Sorry maar ook ik vind hem eerlijk gezegd niet zo mooi,
de relicjob vind ik helemaal niet overtuigend, komt op mij erg onnatuurlijk over.
De witte hals ten opzichte van de kop vind ik ook een beetje laat 70tiger jaren, met een nitro kop en een polyurethaan gelakte hals.
De slagplaat wit juist aan de bovenkant waar veel lak weg is zou je een beschadigde slagplaat verwachten.
Dat is dan mij persoonlijke mening en smaak, ik hoop dat je dat niet vervelend vindt.
+1. Bij zo'n sterk afgeragde body zou je op z'n minst ook wat putjes en beschadigingen in de directe omgeving van de jackplug moeten vinden. Helaas is dat onbeschadigd gebleven.;)
Ik kan je zeker niet vragen een foto van de body zonder slagplaat te plaatsen?

Rooker
17 juli 2012, 18:18
Prachtig ding!! Ik heb RR al een paar keer gezien op de beurs in Veenendaal en daar zaten zeker hele gave bij. Deze vind ik ook erg tof.

Tabula Rasa
17 juli 2012, 20:51
Ben absoluut niet onder de indruk van het relicwerk.

Mr.Fingers
17 juli 2012, 21:05
... en als je hem opendoet, van tiennegen dat je 2 allparts brandmerken ziet...

Pepe
17 juli 2012, 21:18
Nou ga je weer rare dingen zeggen Fingers, allparts vind je een paar straten verder in de winkel van Rienk maar niet bij Luke.
Toch wel een beetje jammer dat kinnesinne.

SBe
17 juli 2012, 22:47
+1. Bij zo'n sterk afgeragde body zou je op z'n minst ook wat putjes en beschadigingen in de directe omgeving van de jackplug moeten vinden. Helaas is dat onbeschadigd gebleven.;)
Ik kan je zeker niet vragen een foto van de body zonder slagplaat te plaatsen?

Man, putjes en krassen genoeg aan de jack input, mss niet duidelijk op foto maar zeker mooi gedaan.
Wil wel een foto zonder slagplaat plaatsen, wel volgende week - nu op vakantie in Frankrijk


Prachtig ding!! Ik heb RR al een paar keer gezien op de beurs in Veenendaal en daar zaten zeker hele gave bij. Deze vind ik ook erg tof.

Thanks, zoals ik zei, zeer tevreden van - iedereen mag eens het vergelijk komen maken met de 2 Feder CS relics die ik heb, zeer goed maar deze is echt wel een stapje verder - vakmanschap - niet minder.


Nou ga je weer rare dingen zeggen Fingers, allparts vind je een paar straten verder in de winkel van Rienk maar niet bij Luke.
Toch wel een beetje jammer dat kinnesinne.

Zo'n opmerkingen komen we hier wel meer tegen als het over relic gaat, altijd voor - en tegenstanders en voor vele nooit goed genoeg.
Dit is een handgemaakte gitaar, voor een allparts was ik er voor minder dan de helft ook wel gekomen - nu heb ik betaald voor iets wat ik al een tijd echt zelf wou en Luke heeft mijn wensen voor 95% vervuld, het enige wat ik inderdaad wat anders had verwacht is de toets van de hals, had ook eerder gedacht dat deze iets meer ging ingesleten en vuiler ging zijn - zal wel vanzelf komen!

Kan rebelrelic helemaal aanraden, die kerel werkt met tonnen passie en gevoel!

jules
18 juli 2012, 21:02
wat is er mis met een allparts halsje dan?

Hendriks
18 juli 2012, 21:22
... en als je hem opendoet, van tiennegen dat je 2 allparts brandmerken ziet...

Eerder Warmoth volgens mij , goed spul in ieder geval. Nash gebruikt Allparts , ook niets mis mee , alleen rekent hij er veels teveel voor.

Matthijs24
18 juli 2012, 21:26
Ik vind hem wel erg mooi! Vind wel dat Fenders Custom Shop het beter doet hoor! Neeeeee, niet omdat ik Fendergek ben. Blackie heeft een mooi verouderde hals, snapt wat je bedoeld. Zeker aangezien de body ENORM relic is en de hals niet echt. Verhoudingen. Mooi dingetje! Ben benieuwd hoe ie klinkt!

Mr.Fingers
18 juli 2012, 21:32
Ik vind de CS-relics erg bedroevend (zeker voor de prijs die je betaald). Ook omdat ze nog een (flinterdun) laagje transparant doen over de slijtplekken. De meest realistische die ik al gezien heb zijn die van MJT of Bravewood (http://www.bravewoodguitars.co.uk/images/Fiesta%20B%20front%202.jpg), maar soit, daar gaat het niet over.

soundbound
18 juli 2012, 22:02
ach ja, ieder zijn eigen smaak......ik vind hem erg mooi! Veel plezier ermee!

SBe
18 juli 2012, 23:40
Ik vind hem wel erg mooi! Vind wel dat Fenders Custom Shop het beter doet hoor! Neeeeee, niet omdat ik Fendergek ben. Blackie heeft een mooi verouderde hals, snapt wat je bedoeld. Zeker aangezien de body ENORM relic is en de hals niet echt. Verhoudingen. Mooi dingetje! Ben benieuwd hoe ie klinkt!

Thanks!
Ik kan natuurlijk alleen vergelijken met de CS 60's strat en CS 63 Tele die ik heb, bij mij strat is de relic job nogal aan de fijne kant en niet altijd even realistisch en mooi uitgevoerd en bij mijn Tele net omgekeerd, eerder te grof en te plaatselijk. Bij deze is het meer verspreid over de hele body, ook de hardware is meer realistich verouderd.
Qua speelgevoel lopen ze wel gelijk, de hals, de frets etc...
Qua gewicht is de RR wel iets lichter en resonanter, dus meer sustain.
Sound is anders maar niet speciaal "beter" gewoon anders, nek pu is bij mijn fender iets warmer (komt mss ook door de RW toets VS maple)

De verschillen zitten hem echt wel in de kleine dingen, maar wel voor een mooie som minder - her-verkoopwaarde mag dan wel lager liggen maar heb niet meteen het gevoel dat deze snel zal vertrekken. :rockon:

Matthijs24
18 juli 2012, 23:49
Ik had het trouwens over de Masterbuilt Custom Shops. Ik weet niet of daar veel verschil in zit, maar ik heb er een paar va Todd Krausse en John Cruz gezien, zo realistisch als maar kan. Maar nogmaals, ik houd hier wel van, mooi!

jules
19 juli 2012, 10:08
Ach ja smaken verschillen nou eenmaal, ik hoop in ieder geval dat hij lekker klinkt en speelt

Bernardduur
20 juli 2012, 11:31
Compleet OT: waarom zie je zoveel relics van 'simpele' Fender gitaren maar dat nooit van Gibson gitaren? Zou wel erg graag een mooi LP willen oid

jutter
20 juli 2012, 12:00
Simpel, omdar Fenders nou eenmaal vaker bespeeld worden dan Gibsons :D

Ruud313
20 juli 2012, 12:35
Of ze slijten gewoon sneller...

SBe
20 juli 2012, 23:27
Een strat of een tele ziet er gewoon beter uit met het juiste "mojo" gehalte, het zijn nu eenmaal simpele gitaren - vergeleken met een Gibson en vooral een LP zie ik deze eerder als iets om zorg voor te dragen: Flame Maple top, binding, etc... Een relic zou hier niet echt passen, of zeer subtiel.
Een tele daarintegen is een elektrische gitaar in zijn absolute eenvoud, een krasje meer of minder maakt niet uit.
Just my two cents...

Pepe
20 juli 2012, 23:39
mijn twee centen heb ik al aan deze besteed.

http://img14.imageshack.us/img14/2335/img0574bv.jpg