PDA

View Full Version : Waarde Fender Strat F-serial uit '86



Comfortably Daniel
15 juli 2012, 10:15
Hey allemaal,

Ik kwam gisteren een leuke gitaar tegen.
Een japanse Fender Strat uit '86(misschien '87) met F-serienummer, Kahler System II erop, zonder locking nut, S/S/S.
In het vintage white en maple neckje.

Iemand een idee van de waarde van zo'n ding?

Alvast bedankt! :)

Midwolda
15 juli 2012, 10:34
Een 1986 MiJ F-series Strat met een Kahler... dat gaat richting de Contemporaries.
Begin hier eens? http://homepage.ntlworld.com/john.blackman4/history.htm

Comfortably Daniel
15 juli 2012, 10:49
Lijkt inderdaad qua specs wat op een contemporary. Het verhaal achter de contemp's ken ik wel aardig. De prijzen van E-series variëren zo tussen de 300 en de 600 euro, wat ik zo tegen ben gekomen. Maar een F-serie kende ik eigenlijk nog niet.

Comfortably Daniel
16 juli 2012, 18:16
Iemand anders nog weetjes of prijsindicaties voor zo'n gitaar?

barno
16 juli 2012, 18:53
volgens mij doe je nooit een miskoop van een mid 80 Japanoïde Fender onder de 500. Er zijn hier minstens 5 forummers, waaronder ikzelf, die hun 80's stratje top of the list zetten of alleszins gewoon naast usa stuff

Midwolda
16 juli 2012, 22:20
Yep... na een stuk of zes strats ben ik ook uitgekomen op een Japanse Fender uit 1985 (E-series).
Hout, maatvoering, afwerking, balans, allemaal prima voor elkaar. Fuji-Gen he...
De elementen vind ik soms wat slapjes maar op deze heb ik al een andere set gemonteerd.
Zat trouwens ook in die prijsklasse tussen 400 en 500 euro.

Comfortably Daniel
17 juli 2012, 07:44
Klinkt goed. Had ooit eens begrepen dat er ook een kleine slechtere periode was of zo...maar eigenlijk zal dat dan dus gewoon proberen worden en kijken of er iets mis is.
Elementen ben ik inderdaad ook niet zo bang voor...dat kan je altijd nog uitwisselen.

Bedankt voor de info ;)