PDA

View Full Version : Probleem met Harmonizer Pedal, wie kan me helpen?



tomhaze
14 juli 2012, 22:47
Dag allen,

Ik heb een maand of 2 geleden een Digitech Vocalist Live 5 besteld. Ik heb besloten het apparaat nog niet live te gebruiken, maar eerst thuis er even flink mee te oefenen. Meteen in het eerste half uur, deed het volgende probleem zich voor. Een soort knetterend geluid dat 3 sec. aanhield, daarna deed de microfoon het niet meer. De stroom van het apparaat afhalen en er weer op zetten, bracht de mic. weer tot leven, en hij heeft het daarna weer prima gedaan.

Binnenkort was ik van plan hem live te gaan gebruiken, maar tijdens het doornemen van mijn set, overkwam me dit probleem opnieuw twee keer. Soms met licht knetterend geluid, soms zonder geluid, maar ineens doet de microfoon het niet meer. Stroom eraf en erop fixt het weer, maar dit mag me niet live overkomen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Het probleem is vooral dat dit probleem soms uren niet voorkomt, en dan ineens zomaar weer. Teruggaan naar de winkel zal ik uiteindelijk wel doen, maar het probleem is dus niet direct te reproduceren, het is maar afwachten wanneer de mic. eruit vliegt. Ik zal de XLR kabel (na het typen van dit bericht) vervangen en kijken of dat misschien de boosdoener is. In de tussentijd hoop ik dat jullie met mij mee willen denken.

Alvast veel dank:)

Grt!

lespaulnmarshall
15 juli 2012, 09:38
Gewoon zomaar een ingeving hoor, maar heb je misschien een mic die geen phantom power nodig heeft aangesloten op phantom power ofzo?

Comfortably Daniel
15 juli 2012, 10:25
Hmm...phantom power lijkt me ook niet gek om even naar te kijken

tomhaze
20 juli 2012, 17:07
Hmmm, ik let er de volgende keer even goed, normaal gesproken staat dat uit.
Thanks!:)