PDA

View Full Version : PU voor Ibanez LP '71



Johnvda
14 juli 2012, 12:50
Ik heb m’n oude Ibanez 2350(1971)binnengebracht voor een totale extreme make-over.

Nu heb ik het moeilijk met de keuze van de juiste PU’s.
Ik wil deze gitaar gaan gebruiken voor Blues, Fusion en misschien voor een beetje Jazz(als de klank bruikbaar is, maar eigenlijk heb ik daar een hollow body voor)
Wat de klank betreft moet die in ieder geval anders zijn dan m'n gibbie LP met P90’s.

Ik dacht aan een SD ’59 bridge en een Seth lover neck.
Goeie keuze of is er beter?
bedankt!

Orpheo
14 juli 2012, 13:15
59/custom hybrid in brug, 59 neck of seth brug in neck.

Pepe
14 juli 2012, 13:32
Die oude Ibanezzen Les Pauls zijn semi hollow en hebben over het algemeen een mooie jazz sound in de neckpositie zitten. De brug is een ander verhaal, dat weer wel.
De originele maxon pickups zijn prima in alles tussen George Benson en Larry Carlton in en als vervanging zou ik het in dat gebied ook zoeken. Dus inderdaad, de Seth Lovers of soortelijke cool paffers. De Gibson '57 zou kunnen.

Johnvda
14 juli 2012, 13:56
De originele maxon pickups zijn prima
bedoel je dat ik de maxon beter kan laten staan en combineren met een '59/custom?

Midwolda
14 juli 2012, 15:34
Oei, goed topic dit, goede timing, dank! Even inbreken/aanvullen:
Heb een nagenoeg identiek probleem: een 2350 uit 1977 waarvan de brugpickup kapot is.
Jammer want het is een matching setje Super 70's... :( daar baal ik goed van dus.
Heb nog de beschikking over een set Maxon's uit 1972 of een set Gibson's uit een 1999 Studio.
Originaliteit is allang uit het raam dus het gaat alleen om klank.
Wat is wijsheid?