PDA

View Full Version : Voorstellen



wuytswalter
13 juli 2012, 23:16
Het is nog even zoeken.Beginnend gitarist in bezit van Tanglewood en naga... En het is verdomde moeilijk... We zullen zien !:mmmm:

Robert&Co
14 juli 2012, 00:31
Welkom hier!
Goh, iemand met een Naga, die kom je niet vaak tegen!
Wat voor een heb je? Heb zelf een CAE09CE, heerlijk ding.
En dat verdomde moeilijk, veel oefenen maar vooral plezier hebben!
Veel plezier hier.

wuytswalter
14 juli 2012, 20:00
Hallo Robert & Co,

Het is een naga model CAW-18CE. Goed contrast tussen hoge en lagen tonen. Ingebouwd microfoontje. Ik heb ze pas sinds een maand en ik ga ze nu terug laten afstellen en "elexir" snaren opleggen, momenteel liggen er addario snaren op, die vind ik nogal stroef ,en tevens ben ik gewoon om op mijn Tanglewood-gitaar met elexir snaren te spelen , die vind ik soepeler, wat ervaring heb jij daarmee ? Welke snaren liggen op jouw naga ? Groetje en bedankt voor de welkomstgroet... W.

Robert&Co
16 juli 2012, 17:44
Zo toe maar weer, prachtige gitaar. Ik heb zelf ook de voorkeur voor elixer snaren, net wat je zegt die zijn wat soepeler. Ik heb zelf een setje bronze nanoweb 0.12 er op liggen.

wuytswalter
16 juli 2012, 20:58
Nanoweb 0.12 ? Passen die het best bij de naga ? Ik wil vooral "fingerpicking" gaan doen. Zijn die 0.12 daar het meest geschikt voor ? Op mijn tanglewood heb ik onlangs mijn vorige elexir snaren vervangen door nieuwe , in het begin vond ik de klank maar metalig klinken, later hoorde ik dat dat meestal het geval is als je pas nieuwe snaren hebt gelegd... Heb jij dezelfde ervaring daarmee ?

Robert&Co
16 juli 2012, 22:30
Die heb ik er wel op, en ik vind ze erg prettig spelen. Of ze er het meest geschikt voor zijn, is geheel aan jou. Een ieder heeft een verschillende smaak qua geluid voorkeur van snaardikte, daar zou je gewoon even wat mee moeten experimenteren. Het klopt idd wel wat je zei over de 'metaal achtige' klank, maar dat is maar even... Als je genoeg speelt ;)

edit: voor fingerstyle is zijn de Naga gitaren uitstekend!!

wuytswalter
17 juli 2012, 20:14
De nieuwe snaren liggen erop. Het zijn elexir 0.11 geworden. Tot nu toe valt de "metaalklank" nogal mee, het valt minder op bij picking dan wel bij het nemen van akkoorden, maar goed , het kan alleen maar beter worden...
En ja , dat is juist wat je zegt ivm dat experimenteren, alhoewel , ik ben die elexir's nu gewoon, en ik denk dat ik niet rap zal overschakelen, ben een beetje een gewoonte-dier , bang dat het tegenvalt ha ha...
Doe jij ook picking op je naga ? Wat is jouw favoriete stijl - op die naga van jou ? Leuk om te horen dat de naga uitstekend zijn voor fingerstyle, dat is ook wat de verkoper mij vertelde...

Robert&Co
18 juli 2012, 18:22
Kijk eens aan, mooizo. Ik speel bijna alleen maar fingerstyle. (oa Masaaki kishibe, speelde ook altijd op Naga)
Hoe lang speel je al? Je geeft aan beginnend gitarist te zijn maar voor de prijs van die Naga van jou kan je ook een Martin D28 kopen.

wuytswalter
18 juli 2012, 19:54
:)Ik ben nu een goed jaar bezig. En voor mezelf had ik de bedenking gemaakt als ik na een jaar nog goed bezig ben, dan koop ik mij een betere gitaar. Dat is nu dus naga . Ik moet zeggen dat ik ook twijfelde om een Martin aan te schaffen, ik probeerde er een in de store , maar de naga beviel mij het best... Misschien had ik de martin wat langer moeten proberen ... Ik weet het niet. Leuk om te horen dat je al langer finger style speelt, bij mij is dan nog zéér beginnend, naast wat akkoorden. Probeerde o.a. "dust in the wind" , wat kleinere tokkels , heb Dvd van happy traum "fingerpicking favorites" ( nog veel te moeilijk ) .Heb jij soms wat suggesties om goed picking in de vingers te krijgen én te houden ? Wat is jouw mening trouwens over die D28 martin , waar ik toch ook over twijfelde ?

Robert&Co
18 juli 2012, 21:07
Ah oke, dan speel je langer dan ik dacht (heb is maar net wat je onder 'beginner' verstaat he :) )
Dust in the wind is een goed nummer om mee te beginnen, qua tokkel steeds hetzelfde, zo kun je mooi snelheid opbouwen en de techniek onder de knie krijgen. Spanish Romance of 'Romanza' is ook een goede oefening voor de vingers. Tabs zijn hiervan genoeg te vinden.
Wat betreft de D28, geen idee, heb nog nooit op een gespeeld. Maar ik zag dat de prijsklasse overeen komt met jouw Naga, vandaar m'n opmerking erover ;)

Groetjes

wuytswalter
19 juli 2012, 10:46
Een jaar spelen is relatief hoor,ik heb eigenlijk té weinig tijd om gericht én genoeg te kunnnen oefenen. Mijn werk neemt enorm veel tijd in beslag. En daarnaast ook het gewone huis-keuken-tuin gedoe, we moeten ook eten en slapen nietwaar ? In ieder geval alvast bedankt voor de tip ivm picking (romanza) , ik vroeg me ook af of er ook boeken / lesstof over picking bestaat , ik heb me alvast ingeschreven voor lessen bij een leraar die ook fingerstyle geeft , dus , we zullen wel zien , ik probeer alvast niet " te lopen voordat ik kan stappen" , té moeilijke oefeningen zijn frustrerend en van té gemakkelijke oefeningen leer je niets meer bij , volgens mij is het een kunst om individueel een goede structuur te kunnen uitwerken... En ja , van talent zal ik ook wel niet overlopen...

wuytswalter
19 juli 2012, 20:52
Daarstraks al even gereageerd. Bericht verdwenen. Het is net wat je zegt , wat versta je onder beginner ? Het probleem met mij is dat mijn werk enorm véél tijd opslorpt en het oefenen daarbij inschiet... En daarbij nog het normale huis-keuken-en tuin gedoe. En een groot licht met talent zal ik ook niet worden... Het punt is dat ik in mijn leertraject een bepaalde structuur moet kunnen brengen , en dat lukt me nog niet zo goed, ben teveel met vanalles en nog wat bezig, vooral met fingerstyle dus...
We zien wel, het moet ook nog plezierig blijven, hoe lang speel jij al , welk leertraject heb je doorlopen ? Alléén of in een band ? Groetjes,

Ik had even niet in de gaten dat de bladzijde werd omgeslagen, ha ha ook beginner op dit forum...