PDA

View Full Version : Output dimarzio true velvet laag



muffstuff
13 juli 2012, 11:24
Sinds kort heb ik mijn zelfbouw gitaar af maar zit met het volgende. Wellicht dat dit gewoon logisch is en dat mijn gebrek aan kennis over pickups en techniek gewoon echt te laag is. Mijn excuses bij voorbaad mocht mijn vraag dom overkomen ;)

Ik heb een SD SH-4 bij de brug zitten en een Di Marzio DP175-WH True Velvet, Single Coil, Neck Position, in de neck zitten. Ik bemerk dat de dimarzio tov de SD een lagere output heeft en niet zon klein beetje ook. Ik heb al geprobeerd de neck pickup zo hoog mogelijk af te stellen en de SD lager maar dit compenseert het niet genoeg.

Ik vraag me dus af of dit normaal is of dat miscchien mijn wiring niet klopt, of ik per ongeluk mijn dimarzio pickup beschadigd heb tijdens het kloten met er inzetten. Ik heb een aarde lopen zoals hier onder aangeggeven staat naar mijn bridgeplate. Maar bemerk wel een hogere ruis wanneer ik alleen de dimarzio aan heb staan dan de SD aan ruis geeft.

http://www.axesrus.com/Electronics/wiring%20diagrams/TeleWiringImport2.jpg


Ik heb twee CTS pots van 500 k en een orangedrop van .47 er in zitten.

Klopt het dat de neck gewoon een aanzienlijk lagere output heeft of mag het verschil niet zo groot zijn?

ik heb even gekeken wat het db verschil is, -34db voor de Dimarzio en -27db voor de SD .

http://www.dimarzio.com/pickups/strat/standard-strat/true-velvet-neck
Specs

Wiring: 2 Conductor
Magnet: Alnico 5
Output mV: 130
DC Resistance: 6.21 Kohm
Year of Introduction: 2008
Patent: n/a

SeyMour Duncan SH-4 Jeff Beck
SH-4 JB Model
Four Con.
Bridge: 16.4 k
Bridge: 5.5 KHz
Alnico V
Bar 5 / 6 / 8

muffstuff
13 juli 2012, 15:30
okay, ik voel me wel erg dom, maar het grote verschil in weerstand verklaart dit.

Wat zijn mijn opties, pickup vervangen voor high output sd zoals een SD str-3 (tja ik had betere research moeten doen van te voren, maar ja ik heb geen ballen verstand van al die pickups, zoiets leer je na verloop van tijd lijkt me)

snaarplukker
13 juli 2012, 16:22
Als ik je schema bekijk zit je hot op de aarde van je output plug. Dat verschil zal je dan zeker merken als het op de amp is aangesloten.

Orpheo
14 juli 2012, 12:14
Ruis hoort. tis een singlecoil.

Sowieso is het een heel erg laag output element. De jb is veel hotter. Mismatch was onvermijdelijk.

Oh, een ding nog.

WEERSTAND VAN EEN PICKUP IS GEEN MAAT VOOR RELATIEVE SIGNAALSTERKTE!!!

muffstuff
14 juli 2012, 16:27
Ruis hoort. tis een singlecoil.

Sowieso is het een heel erg laag output element. De jb is veel hotter. Mismatch was onvermijdelijk.

Oh, een ding nog.

WEERSTAND VAN EEN PICKUP IS GEEN MAAT VOOR RELATIEVE SIGNAALSTERKTE!!!

Ja ik merk dat ik nog een hoop te leren heb mbt de techniek haha. Las inderdaad ook al dat de weerstand niet alles zegt over de output. Dure les dit, maar niet onoverkomenlijk.

muffstuff
18 juli 2012, 14:22
de sd quarter pound str-3 bevalt me stukken beter, heb gisteren tot laat zit kloten icm amplitube. Wat een fijn geluid komt er uit dat ding zeg.