PDA

View Full Version : Bigsby laten vergulden



Mrmilksop
13 juli 2012, 10:57
Ik heb op mijn Ibanez een Bigsby zitten

die is nu gewoon grijs maar wil hem graag goud kleurig hebben.
Nou kan ik een nieuwe kopen natuurlijk maar die kost +-200euro

Nu heb ik een bedrijf gevonden die dat ook kan vergulden.

Maar mijn vraag is kan dat ?? kan dat verder geen kwaad?

Ike57
13 juli 2012, 11:07
Wat bedoel je met "kan dat verder geen kwaad?"
Invloed op het geluid o.i.d.?

Het heeft geen invloed op het geluid en het kan verder ook geen kwaad. Ik vraag me alleen af hoelang het goed / mooi blijft. Goudkleurige hardware heeft nogal snel de neiging om slijtageplekken te vertonen op plaatsen waar het veel wordt vastgepakt. Het gouden laagje slijt daar snel af.
Ik heb goudkleurige tunerknoppen gezien waar na een paar maanden gebruik het "goud" al vanaf ging. Aan de andere kant heb ik ze ook gezien waar na jaren van gebruik nog niets aan te zien was.
Het hangt, denk ik, ook af van de kwaliteit van de vergulding (is dat nederlands? :D).

Hotpepper01
13 juli 2012, 12:13
Zou ik niet doen. Waarschijnlijk is degene die er op zit verchroomd. Dat moet er eerst af door ontchromen, dan voorbehandelen en zo. Ik denk dat je een kans hebt om niet te krijgen wat je beoogt en wel het geld daarvoor kwijt te zijn. Is het niet makkelijker en vooral qua resultaat zekerder om je huidige los te verkopen en een gouden exemplaar terug te kopen???

Eko
13 juli 2012, 13:47
Echt laten vergulden of imitatie is nogal een verschil. Echt goud is nogal prijzig. Ik denk dat de optie van de oude verkopen en een andere kopen beter is. Of zelfs nog een hele andere gitaar.........

EDV
13 juli 2012, 13:59
Je kunt 't ook zelf doen:



http://www.youtube.com/watch?v=cqLyrRL3PhA



(ik zou alleen witbrood nemen ipv ontbijtkoek :eek:)

stijnkenens
13 juli 2012, 14:43
Ik wil dat al lang eens op een gitaar body doen :)

Maar jeezzz die muziek, verschrikkelijk ...



s.

Mrmilksop
13 juli 2012, 19:46
Niet doen dus is wat de meeste zeggen hier.

Ja het is inderdaad verchroomt dus net wat je zegt dat zal er eerst af moeten dan.

Wat kan je vragen ongeveer voor een bigsby dan? je komt ze namelijk niet veel tegen *gebruikt dan*
Dus heb geen idee is het 50 euro is het 100 euro ? of nog meer?

B-stone
13 juli 2012, 23:03
Niet doen dus is wat de meeste zeggen hier.

Ja het is inderdaad verchroomt dus net wat je zegt dat zal er eerst af moeten dan.

Wat kan je vragen ongeveer voor een bigsby dan? je komt ze namelijk niet veel tegen *gebruikt dan*
Dus heb geen idee is het 50 euro is het 100 euro ? of nog meer?

Is het een bigsby of een imitatie?

Mrmilksop
15 juli 2012, 17:48
Nou het is gewoon een bigsby b3 systeem wat op een Ibanez zit de afs75- td
Dus er staat ook Ibanez op ipv Bigsby

Braindead
18 juli 2012, 23:44
Imitatie van Ibanez dus. In dat geval is het helemaal een mooie opportunity om je gitaar te upgraden met een echte in het goud. Tenminste, als je gitaar dat waard is. Een Ibanez bigsby laten vergulden lijkt me behoorlijk kansloos. Voor het geld wat je erin stopt loont het lijkt mij alleen met een echte Bigsby. Wat moet je voor dat vergulden betalen als ik vragen mag?

Mrmilksop
19 juli 2012, 19:53
Ding word eerst ontchroomd en dan verguld voor €55 euri

Mocht ik het doen dan haha ben er nog steeds niet over uit.... wil het liefst wel ibanez op me bigsby hebben staan aagezien het ook een ibanez gitaar is .... maar ik twijfel toch over de uitkomst al moet ik zeggen dat de dingen die ik zie van hun en andere bedrijven er wel goed uitzien... word ook gedaan doormiddel van elektriciteit bij dat bedrijf dus ik denkdat het wel redelijk goed blijft zitten

jan jansen
20 juli 2012, 12:06
Ik wil dat al lang eens op een gitaar body doen :)

Maar jeezzz die muziek, verschrikkelijk ...



s.

Een aangepaste versie van de 4 jaargetijden...niks mis mee hoor...

Mr.Fingers
20 juli 2012, 19:52
Ik wil dat al lang eens op een gitaar body doen :)


http://berekvam.com/blog/wp-content/uploads/2012/02/Band-robbie-robertson.jpg
Niet verguld, maar "gebronzeerd", zoals ze doen met kinderschoentjes enzo. Woog naar verluid ook een ton!