PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Diezel Einstein 100



Misery Signals
13 juli 2012, 01:09
Ik had reeds enkele weken contact met een verkoper uit Ath, Wallonië om zijn nieuwstaat Diezel Einstein te ruilen tegen mijn Mayones Regius.
Dit uiteindelijk deze avond kunnen doen (met dank aan forumlid Valoosj om me een nieuwe gitaar-input te bezorgen).
De bedoeling was uiteindelijk om de Einstein te koop te zette, ipv de Mayones, mss dat deze iets sneller zou verkopen...

https://dl.dropbox.com/u/17464639/DSC06964.JPG

Echter, het lot heeft anders beslist. De test was echt "bakken open-stijl"... Enkele indrukken:
* Zijn kleine grappige formaat doet hem geen recht aan. Dit ding knalt een Mesa Rectifier en Peavey 5150 weg.
* Dit is de beste Diezel voor mij. beter dan de VH4 en de Herbert inderdaad. Organischer.
* Dit is sowieso één van de beste amps die ik ooit gehoord heb.
* De head is super veelzijdig. Eerste kanaal dat je kan zetten op prachtig clean, heerlijke Marshall crunch, machtige Diezel heavy crunch. Leadkanaal van weinig gain cfr mooie rocksound tot fenomenale heavy wall of sound met meer gain. Sound heeft een prachtige korrel/definitie.
* De Diezel gaat naar Rik in Tielt om ipv de compensated out een schakelbare fx-loop te laten voorzien. daarna volgt de obligatoire case.
* Wat moet ik met mijn SLO? Wat de SLO doet, doet de Diezel ook, en beter.
* Wat een amp, no way dat deze weggaat... de SLO en de Mesa RK zijn opeens dikke kanshebbers...

MS

caliban
13 juli 2012, 14:51
Hij kan wat de SLO en Boogie kunnen maar niet wat de Bogner doet?

RoelSmoel
13 juli 2012, 21:17
Beestachtig goede amp!
Is het de versie met EL34 of met KT88? De EL34 heeft toch iets voor mij, wat me beter bevalt dan de KT88..

Mocht ik ooit geld over hebben, in zulke staat dat zo'n amp betaalbaar is, zal ik zeker niet twijfelen..

Brum
13 juli 2012, 21:24
De versie met EL34, of KT77?? Bedoel je niet KT88? KT77's zijn gewoon rechtstreekse vervangers voor EL34's.

Die Diezels moet ik ook nodig 's aan de tand voelen, lijken me hele vette versterkers en qua specs zeker de Einstein. Je kunt veel over Duitsers zeggen, maar versterkers bouwen kunnen ze.

RoelSmoel
13 juli 2012, 22:09
De versie met EL34, of KT77?? Bedoel je niet KT88? KT77's zijn gewoon rechtstreekse vervangers voor EL34's.

Die Diezels moet ik ook nodig 's aan de tand voelen, lijken me hele vette versterkers en qua specs zeker de Einstein. Je kunt veel over Duitsers zeggen, maar versterkers bouwen kunnen ze.

KT88 inderdaad.

Misery Signals
15 juli 2012, 10:44
Ik heb gisteren wel iets vreemd ervaren met de gemodde fx-loop, beiden volledig true bypass en samen in of uit te schakelen met de jack van "compensated out" zei de tech mij.
Ik heb mijn pedalenbak in de seriële loop staan, de parallelle gebruik ik niet. In mijn pedalenbak staat ook de tuner in een loop van een Lehle D-Loop zonder return naar de Lehle maw het signaal stopt daar. Dus als ik tune loopt het signaal niet naar de return van de Diezel en moet mijn amp normaal stil zijn.
Echter, als ik stem, krijg ik, stiller, maar duidelijk hoorbaar, geluid uit mijn cab. Zelfs als ik een kabel in de pedalenbak losmaak en het geluid in principe zeker nooit meer mijn return kan geraken, heb ik die gitaartoon.
Hoe komt dit? Gaat er er signaal gedeeltelijk door de loop en gedeeltelijk rechtstreeks naar de return van de fx-loop? Zou normaal toch niet mogen met een seriële loop?

MS

tillens
15 juli 2012, 11:36
Prachtige amp! Heb ook het nieuwe prototype in Frankfurt gezien en het zou me verbazen als dat geen instant hit word! geweldige sounds!

muziekschuur
15 juli 2012, 16:23
is het een nieuwe amp? (Als in ontwerp?)

Henri H
22 juli 2012, 22:02
Gefeliciteerd! Lekker eigenwijs dingetje! :ok:
Bevalt ie nog steeds, en is het tuner probleem ook opgelost?
Kan misschien ook aan de tuner liggen die toch nog wat signaal doorlaat, heeft mijn Polytune ook wel last van, maar sinds ik hem aan het eind v.d. pedalenketen heb is dat over.
Lijkt me zeker een toffe amp!

Misery Signals
23 juli 2012, 00:41
Ik ben nu in Oostenrijk maar ik zal blij zijn dat ik er terug op kan spelen.
Fx loop zou een heel klein beetje bleed hebben, eigen aan Diezel, andere eigenaars zeiden me dit ook al.
Fenomenale amp...

MS

vpilot
23 juli 2012, 11:07
Gefeliciteerd!

marc_o
26 oktober 2012, 13:50
De opvolger van de Einstein, de gloednieuwe D-Moll is onderweg...die klinkt pas ECHT te gek voor een zeer mooie winkelprijs..

tillens
27 oktober 2012, 00:25
Fuck yeah! Ik ben benieuwd!

Henri H
27 oktober 2012, 01:21
Gaaf dingetje hoor!

Enig idee wat ie gaat kosten?

Misery Signals
28 oktober 2012, 10:24
Bij Thomann issie op voorraad voor 1777 Euro.

Vergelijken met de Einstein zal naar verluid nutteloos zijn, het is een andere amp is dezelfde headshell. Neigt veel meer naar een kale Herbert.

Ik ga hem hoe dan ook toch wel eens testen als ik hem onder ogen krijg. Een kennis van me (die hier al eens amps kwam testen), gaat er volgende week één halen dus we zullen ze wel eens naast elkaar zetten.

MS

marc_o
29 oktober 2012, 13:10
Prachtige prijs hoor, kunnen mensen die zich normaal gezien geen Diezel kunnen veroorloven ook eens ballen en een werkend mid in huis halen.
Hij komt in 2 versies die alleen in behuizing van elkaar verschillen.

Misery Signals
29 oktober 2012, 13:44
En ook qua prijs. De grill versie gaat 200 Euro duurder worden dan het front met de ovaal.

MS

marc_o
30 oktober 2012, 09:31
Ik vind de versie met de ovaal wel erg goed gekozen. Diezel is qua uiterlijk niet ieders "kopje thee"...nu kun je dus kiezen.
Ik denk dat het een knaller gaat worden....

Misery Signals
30 oktober 2012, 09:40
De versie met de ovaal was er eerst gewoon op zichzelf.
De grill optie is er pas snelsnel gekomen na een topic op Rig-Talk (waar Peter Stapfer zelf op zit) en de ovaalversie zowat werd afgeknald daar.
http://www.rig-talk.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=120934

Dit gaat de standard housing zijn:
http://www.rig-talk.com/forum/download/file.php?id=31500&mode=view
En dit de grill option:
http://www.krampeamplification.com/dmoll.jpg

Het is natuurlijk wel zo, de D-Moll is de goedkoopste Diezel maar dat moet wel ergens te rechtvaardigen zijn dan he, anders koopt niemand die duurdere modellen nog. De Einstein was bv al zelf iets duurder (enkel bij de uitverkoop pakweg twee maand geleden even voor 1600 Euro, in 2005 was hij 1800 tot begin 2012 2400 Euro) dus dat scheelt al een 600-700 Euro voor een vergelijkbaar jaartal en dan meer opties erop. Dus ik hoop dat ze nergens binnenin een toegeving gedaan hebben die ze als boutique merk niet zouden mogen...

MS

tillens
30 oktober 2012, 12:32
Denk niet dat ze concessies doen aan de kwaliteit. Hij klinkt echt te gek die amp!

interessander
30 oktober 2012, 12:42
Het zijn beide geen schoonheden maar dat komt denk ik eerder door dat enorme logo dan een ander frontpaneeltje. De ovale doet me aan de V-empire amps denken, die zo mogelijk nog lelijker zijn.

arjanb01
30 oktober 2012, 12:59
Ik vind het oerlelijke bakken die Diezels ! Maar voor metal helemaal geschikt natuurlijk, maar qua veelzijdigheid vind ik ze toch one-trick pony's zelfs de nieuwe d-moll. Clean heel plat en crunch ook weinig leven qua sound !

Thiez
30 oktober 2012, 20:16
Ik vind het oerlelijke bakken die Diezels ! Maar voor metal helemaal geschikt natuurlijk, maar qua veelzijdigheid vind ik ze toch one-trick pony's zelfs de nieuwe d-moll. Clean heel plat en crunch ook weinig leven qua sound !

Sluit ik me ook volledig bij aan. Ik heb de Diezel hagen weleens geprobeerd. Maar vind het een beetje levenloos geluid. Clean is echt super clean, weinig sprankle, maar dat vond ik nog wel het mooiste van de versterker. De gain kanalen vond ik echt helemaal niks. Kon de mid vol opendraaien maar miste die lekkere mid-heavy sound. HIj bleef scooped klinken vond ik. Voor retestrakke high gain metal misschien gaaf, maar ik kon er zelf niet zo veel mee.

Misery Signals
30 oktober 2012, 21:20
Daarom hou ik ook zo van de Einstein. Omdat ie NIET hetzelfde karakter heeft als de andere Diezels van de vloot. Zet de Einstein op Ch1 middelste of derde stand naast een Marshall 2203 en je gaat hem zeker minstens even goed vinden.

MS

marc_o
31 oktober 2012, 15:01
Smaken verschillen gelukkig, anders zouden we allemaal op dezelfde versterker moeten spelen. Ik denk dat het een succes wordt.

arjanb01
31 oktober 2012, 15:14
Denk het ook wel ja, gezien de prijsstelling. Een Peavey 5150 of JSX is net zo duur volgens mij en deze Diezel zit rond dezelfde prijs. Dus voor de metaldoelgroep zal hij aanslaan denk ik. Qua bouw en kwaliteitsonderdelen hoef je Duitsers niks te leren (zie ook Engl, Hughes & Kettner). Verder prima amps met een eigen geluid.

marc_o
31 oktober 2012, 15:23
Het is zoals bekend niet een versterker die speciaal ontworpen is voor de lichte Jazz danwel Bluesspeler.....daar zijn veel betere amps voor uitgevonden.
Ze hebben de bekende Diezelbeuk die goed genoeg is voor bands als Tool, Metallica en Smashing Pumpkins....
Voor de lichtere muziekliefhebbers is er altijd nog de Schmidt van 30 Watt

jasses
31 oktober 2012, 15:26
Daarom hou ik ook zo van de Einstein. Omdat ie NIET hetzelfde karakter heeft als de andere Diezels van de vloot. Zet de Einstein op Ch1 middelste of derde stand naast een Marshall 2203 en je gaat hem zeker minstens even goed vinden.

MS

Ik heb weinig tot niets met metal, maar vond de einstein toch ook een erg fijne versterker. Jammer dat ie niet meer is... Toen ik indertijd naar het verre Duitsland reisde om mijn eerste "echte" versterker te kopen, dacht ik dat ik wel met een marshall zou thuiskomen. De drie overblijvers na een dagje testen waren de einstein, framus dragen en een AC30. Eigenlijk wel drie heel verschillende beestjes. Was de einstein niet zo duur geweest, was ik er waarschijnlijk nooit uitgekomen welke mee te nemen...

Brum
1 november 2012, 00:03
Ik heb weinig tot niets met metal, maar vond de einstein toch ook een erg fijne versterker. Jammer dat ie niet meer is... Toen ik indertijd naar het verre Duitsland reisde om mijn eerste "echte" versterker te kopen, dacht ik dat ik wel met een marshall zou thuiskomen. De drie overblijvers na een dagje testen waren de einstein, framus dragon en een AC30. Eigenlijk wel drie heel verschillende beestjes. Was de einstein niet zo duur geweest, was ik er waarschijnlijk nooit uitgekomen welke mee te nemen...

Spread the Word!:D

Misery Signals
1 november 2012, 00:07
Denk het ook wel ja, gezien de prijsstelling. Een Peavey 5150 of JSX is net zo duur volgens mij
Een 5150 kost 1100 Euro, de JSX 1500 maar die sloeg niet zo goed aan.

Ik denk ook dat het een succes wordt, sowieso een echte Diezel voor dat geld... En de klank, kunnen we maar over leuteren en die paar filmpjes bekijken online, er gaat GETEST worden ha!

MS