PDA

View Full Version : wat voor een gitaar is het?



jordyr
12 juli 2012, 15:03
Hey,

Voor zolang ik weet staat er bij men grootouders een gitaar die de laatste jaren niet meer gebruikt is
maar nu vraag ik me eigenlijk af of die eig iets waard is (heb echt totaal geen verwachtingen hoor xD).
Ook weet ik eigenlijk totaal niet wat voor een gitaar het is omdat ik dan ook totaal niet thuis ben in de muziekwereld en al zeker niet in de gitaarwereld. Dus eigenlijk elke informatie die je kan geven over deze gitaar is welkom
Dank bij voorbaat

grtz,
jordy

ps: moesten de onderstaande fotos niet duidelijk genoeg zijn zeg het gerust en zorg ik voor andere

http://profile.imageshack.us/user/xjordyr/
(normaal kan je hier de fotos bekijken, als er problemen zouden zijn zeg het gerust)

VLP
12 juli 2012, 15:08
Ik denk dat het een Spaanse gitaar is. Volgens mij is er niets speciaals aan dus euuh 20€ ? :supercool:

Napoje
12 juli 2012, 16:41
Je diploma nederlands is alvast niets waard :(

smullie
12 juli 2012, 16:59
Je diploma nederlands is alvast niets waard :(
Vald noch well mey.... :okey: En hij dankt dan nog eens bij voorhuid en geeft ineens de info die we nodig hebben om een antwoord te bieden (sommigen dan toch).

Ik heb al slechter gezien en zal dan ook met plezier inhoudelijk op zijn vraag antwoorden:

Geen idee, sorry...:makeup:

snaarplukker
12 juli 2012, 17:50
Het kan een hele oude bijzondere gitaar zijn. Gebouwd voor de tijd dat de bouwers er een etiket in de kast plakte en zijn naam op de headstock met parelmoer inlegde. Ik schat de waarde wel op enkele duizenden euro's.

Ron Houben
12 juli 2012, 17:54
Is dit geen Duitse Wandergitarre? In de 50-er en 60-er jaren werden veel gelamineerde gitaren gemaakt. Zogenaamde Wandergitarren, die nam je mee naar activiteiten buitenshuis. (Wandern is wandelen) Ze mochten natuurlijk niet te duur zijn. Deze gitaar heeft niet meer waarde dan de emotionele waarde die er voor jou eventueel aan vast zit.

angel-eyes18
12 juli 2012, 19:35
Ik denk een Koreaanse Hondo...

Napoje
12 juli 2012, 21:26
Kijk... goede gitaristen of gearfetisisten kopen dure gitaren dus:

Je hebt je grootpa of grootmoe heel veel horen spelen op dat ding

Of:

Hij/zij praatte er altijd over en poetste hem altijd.

Als dit niet van toepassing is heeft het ding zeer waarschijnlijk een hoog rommelmarktgehalte (tenzij hij door een onderduiker is achter gelaten in WO 2).

Geen boones foor jau. Fuk jongu da wort werukku de komede 40 jare.

zoon van Piet
13 juli 2012, 11:24
Een Wandergitarre, inderdaad. Hte Kan duits zijn, maar vanwege de streepjesinleg zou het ding ook uit Midden- of Oost-Europa kunnen komen.
Koreaans of anderszins spleetoog is ie niet, vanwege de absoluut Europese inleg ( 10e fret! ). Ik kan het niet goed zien op die kleine kutplaatjes, maar ik zag geen enkele aanleiding om te denken dat het een dure gitaar zou kunnen zijn. Wel vind ik de plaatsing van de mechanieken vreemd. Maar goed, ik heb wel maffere dingen gezien in mijn leven..

tientjeswerk, dus. en dan mag je blij zijn, want ik kreeg zoiets soms niet eens weggegeven..

jordyr
13 juli 2012, 13:02
Ik dacht ook niet echt dat ze enig waarde had hoor, anders zou ze namelijk veel beter onderhouden geweest zijn dan nu :p
Het was eigenlijk gewoon gezonde nieuwsgierigheid waardoor ik wat info over de gitaar wou en vermits niemand van de famillie er echt iets over wist vroeg ik het hier maar.
Al bedankt voor de nuttige reacties !

jordyr
13 juli 2012, 13:14
Als je op de afbeeldingen klikt worden ze groter