PDA

View Full Version : Mijn nieuwe Lowden F23C!



Merelvh
12 juli 2012, 12:00
Dit zal velen van jullie verbazen ;)

De gitaar die voor mij gebouwd werd gaat helaas niet door. Het begon met wat problemen op zijn werk waardoor hij de gitaar niet meer op tijd kon afmaken en waardoor ik dus zijn gitaren ook helemaal niet mocht promoten. Of niet eens een foto ervan op mijn Facebook zetten.. Hierdoor ging ik heel erg twijfelen omdat het toch bijna 3000 euro was wat ik er aan ging uitgeven. Dit zou een samenwerking met een hele goede bouwer opleveren maar die samenwerking was er dus eigenlijk niet meer. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en besloten om een gitaar te zoeken die ik in de winkel kon kopen.

De zoektocht heeft uiteindelijk 3 maanden geduurd, op ongelooflijk veel gitaren gespeeld.. Al snel kwam ik bij Lowden uit en ik vond deze (de F23C) veruit de mooiste voor mijn spel. Diepe bassen maar toch mooi helder. En ook heel anders als de Taylor die ik al heb. Ik heb nu ook een sponsordeal (:)) met Lowden, dus erg pijn doet het niet om die andere gitaar te moeten laten gaan.

Ik wou de gitaar dan eerst bij Lowden bestellen maar dit zou 5 maanden duren en ik heb de gitaar gewoon nodig bij optredens. Dus uiteindelijk bij Diamond Guitars in Susteren uitgekomen, echt een geweldige winkel! Alleen maar high-end, handgebouwde gitaren. Hele prettige service, zeker een aanrader als je zo'n instrument zoekt!

Genoeg gepraat, wat foto's!

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/P7121255.jpg

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/P7121253.jpg

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/P7121254.jpg

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/P7121252.jpg

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/P7121256.jpg

arjanb01
12 juli 2012, 12:12
Vreselijk verhaal ja, had je verteld en een heel raar verhaal van die bouwer ook. Ik hoop niet dat je moest aanbetalen ? Dat wil je bij Custom Made bouw gauw hebben.
Dan kan je beter voor een fabrieksgitaar gaan. Mooi hout trouwens. Deze gitaar gaat jouw overleven, echt een topper dat ! Heb zelf ook op Lowden gespeeld en klinken lekker warm inderdaad. Is de top van Ceder ? Lijkt heel erg op Ceder dat bovenblad. In ieder geval gefeliciteerd ! En ik neem aan dat deze minder dan 3000 euro was ? Dus hou je ook nog geld over -:)

Rizz
12 juli 2012, 12:21
Dat is mooi! En kijk nu eens wat ik tegenkom! Doe je goed! (http://www.diamondguitars.nl/guitars/new/item/105-new-lowden-f23c-figured-walnut-aaa-cedar.html) :D

Fantastische gitaar, jammer van je custom, ik had al zo'n vermoeden toen ik je vraag op het AGF las, maar dit is wel een hele mooie deal zo! Gefeliciteerd! Je gaat wel als een speer, als je dit soort gitaren nodig gaat hebben.. Diepe buiging voor u!

Eric van Esch
12 juli 2012, 12:22
Jammer dat je custom buld niet doorgaat, zag er veel belovend uit. Maar een Lowden is zeker geen slecht alternatief! Mooi hoor! Veel plezier ervan en succes met je optredens. Als je eens een lijstje van data en plaats hebt, dan houd ik me graag aanbevolen om het lijstje eens te zien.....

zoon van Piet
12 juli 2012, 12:26
Prachtig achterkantje! ;)

Merelvh
12 juli 2012, 12:31
Vreselijk verhaal ja, had je verteld en een heel raar verhaal van die bouwer ook. Ik hoop niet dat je moest aanbetalen ? Dat wil je bij Custom Made bouw gauw hebben.
Dan kan je beter voor een fabrieksgitaar gaan. Mooi hout trouwens. Deze gitaar gaat jouw overleven, echt een topper dat ! Heb zelf ook op Lowden gespeeld en klinken lekker warm inderdaad. Is de top van Ceder ? Lijkt heel erg op Ceder dat bovenblad. In ieder geval gefeliciteerd ! En ik neem aan dat deze minder dan 3000 euro was ? Dus hou je ook nog geld over -:)

Adviesprijs van deze was 3700, de prijzen zijn lekker omhoog gegaan ;) Ik hoefde gelukkig niks aan te betalen, dus mij kost het niks..
Walnoot en inderdaad een cedar top. Een geweldige combinatie! :D


Dat is mooi! En kijk nu eens wat ik tegenkom! Doe je goed! (http://www.diamondguitars.nl/guitars/new/item/105-new-lowden-f23c-figured-walnut-aaa-cedar.html) :D

Fantastische gitaar, jammer van je custom, ik had al zo'n vermoeden toen ik je vraag op het AGF las, maar dit is wel een hele mooie deal zo! Gefeliciteerd! Je gaat wel als een speer, als je dit soort gitaren nodig gaat hebben.. Diepe buiging voor u!

Haha ja cool!
Inderdaad jammer maar ik heb er gelukkig een onwijs mooi instrument en andere deal voor terug. Dankjewel :)


Jammer dat je custom buld niet doorgaat, zag er veel belovend uit. Maar een Lowden is zeker geen slecht alternatief! Mooi hoor! Veel plezier ervan en succes met je optredens. Als je eens een lijstje van data en plaats hebt, dan houd ik me graag aanbevolen om het lijstje eens te zien.....
Dankje! Op mijn website www.merelvanhoek.com staat een lijstje. Nog niet alles, paar data moeten nog bevestigd worden. Eind van deze week is hij weer up-to-date :)

Plant
12 juli 2012, 12:42
Fraai hoor! Als ik aan Lowden denk, denk ik altijd meteen aan Richard Thompson:


http://www.youtube.com/watch?v=HApy-Xoix-g

Hier weliswaar elektrisch versterkt, maar het zijn zeker prachtige instrumenten.

--=HANS=--
12 juli 2012, 18:59
Wow Merel, ook gaaf hoor! Ik heb een F25c, ceder top met rosewood back & sides en heb het hier al vaker gepost: deze gaat er nooit meer uit. Qua model/maat en klank is het voor mij de ideale gitaar al moet ik zeggen dat toen ik deze kreeg de walnoten versie er nog niet was.
Jammer van die bouwer maar die gitaar krijgt vast wel weer een andere eigenaar die er erg gelukkig mee is.

jazzie1
13 juli 2012, 09:48
ZO !!! Prachtig ding! Ben een volger op de achtergrond en het is inderdaad jammer dat de deal (weer) niet doorgegaan is. Nu zit je voorlopig wel goed met deze Lowden, fantastische gitaren maar voor mijn amateuristisch gedoe in een te hoge prijsklasse, maar het is je van harte gegund ben benieuwd naar je eerste opname op deze gitaar..

Rinze
13 juli 2012, 11:22
Mooie gitaar Merel! Laat je er nog een element/microfoon in zetten of heb je dat niet nodig?

freddy
13 juli 2012, 11:54
Jammer dat je gitaar niet gebouwd gaat worden, maar met deze Lowden is dat uiteindelijk niet zo erg.
Ik heb ooit eens op een Taylor gespeeld met met een walnoot achterkant en die klank is me altijd bijgebleven. Schitterende gitaar deze Lowden ook de bouwkwaliteit is top, het zal met de combinatie Cedar-Walnoot een warm klinkende gitaar zijn, veel succes ermee!

AcousticPeter
13 juli 2012, 13:52
Alhoewel er meer goede gitaren zijn, heb je met deze gitaar wel een super exemplaar gekozen.
Ik heb zelf mijn Taylors ingewisseld voor Lowdens en er geen moment spijt van gehad; wat een ongelooflijk geluid produceren die gitaren !
Ik heb zelf drie O modellen, waaronder een O23 (wèl de Elixers gewijzigd in 'd Addario EJ24 - DADGAD); resultaat is 'n prachtig vol geluid (ik speel veel in lagere stemmingen).
Het is jammer van de mislukte "endorsery deals", maar volgens mij kun je hier niet fout mee gaan.
Ik hoop je binnenkort van het YouTube scherm te zien spetteren !

Ook al gaan de snaren naar de knoppen....je moet altijd in de juiste stemming zijn !

Rizz
13 juli 2012, 14:01
Ook al gaan de snaren naar de knoppen....je moet altijd in de juiste stemming zijn !

Poehee! pffff... enz :seriousf: :D beetje corny, niet? Haha (geintje)

freddy
13 juli 2012, 19:11
Heb je nog nooit gedacht aan Santa Cruz? dat vind ik de beste gitaren die ik ooit in handen gehad heb.
Uitstekende bouwkwaliteit en dan die mooie klank, het zijn ook zeer luid klinkende gitaren.
Ik was perplex hoeveel geluid er kwam uit een relatief kleine body,er hangt ook wel een prijskaartje aan natuurlijk.Vanzelfsprekend is dit persoonlijk en ieder heeft zijn eigen voorkeur.

--=HANS=--
13 juli 2012, 19:27
Santa Cruz en Lowden zijn niet met elkaar te vergelijken, dat wil zeggen, de gitaren die ik in m'n handen heb gehad in ieder geval niet. Beide uitstekende gitaren maar qua feel en sound heel erg verschillend.

vederlicht
13 juli 2012, 22:39
Mooi voor elkaar Merel! Tja, en wat moet je nog zeggen van deze Lowden. Het is een plaatje, en daarmee zeg ik veel te weinig. Ik heb al jouw posts op het forum gevolgd over dit onderwerp en keek er toch vreemd van op dat het uiteindelijk niet doorging. Maar als ik het zo lees treur je beslist niet.
En nu mag je sponseren voor Lowden!! Hoe krijg je dat voor elkaar? Daar moet je toch heel goed voor zijn?;)
Veel plezier met je beauty,
Vederlicht♫

arjanb01
14 juli 2012, 06:34
We zijn zeer benieuwd naar filmpjes van je nieuwe lowden, hoe klinkt ie met microfoon of met een goed klankgat element!

Merelvh
15 juli 2012, 16:49
Heb je nog nooit gedacht aan Santa Cruz? dat vind ik de beste gitaren die ik ooit in handen gehad heb.
Uitstekende bouwkwaliteit en dan die mooie klank, het zijn ook zeer luid klinkende gitaren.
Ik was perplex hoeveel geluid er kwam uit een relatief kleine body,er hangt ook wel een prijskaartje aan natuurlijk.Vanzelfsprekend is dit persoonlijk en ieder heeft zijn eigen voorkeur.

Ik vind Santa Cruz opzich mooie gitaren, maar ze passen niet echt bij mijn spel. Ik hou ook meer van het 'grote' geluid met lekker veel sustain. Santa Cruz is toch wat kleiner en een droger geluid ( de OM die ik heb bespeeld ), meer Martin-karakter.


Mooi voor elkaar Merel! Tja, en wat moet je nog zeggen van deze Lowden. Het is een plaatje, en daarmee zeg ik veel te weinig. Ik heb al jouw posts op het forum gevolgd over dit onderwerp en keek er toch vreemd van op dat het uiteindelijk niet doorging. Maar als ik het zo lees treur je beslist niet.
En nu mag je sponseren voor Lowden!! Hoe krijg je dat voor elkaar? Daar moet je toch heel goed voor zijn?;)
Veel plezier met je beauty,
Vederlicht♫

Haha bedankt! In het begin baalde ik er wel heel erg van, maar nu ben ik gewoon heel blij met deze gitaar :)


We zijn zeer benieuwd naar filmpjes van je nieuwe lowden, hoe klinkt ie met microfoon of met een goed klankgat element!

Hopelijk binnen twee weken een nieuw filmpje opnemen met microfoons!

sly
15 juli 2012, 21:46
Hoi Merel,

Gefeliciteerd met jou nieuwe Lowden, jammer dat het niets is geworden met die bouwer!
Denk je dat dit jou belangrijkste gitaar gaat worden?
Ik bedoel, je hebt al veel mooie gitaren, en het is natuurlijk leuk om diverse gitaren te hebben met hun eigen geluid maar is dit het geluid wat je zoekt?
Als ik voor mijzelf spreek is het gaaf om te kunnen zeggen; dit is mijn geluid!
Sinds dat ik mij Maton heb...:lovelove::mmmm:

Groetjes Silvester