PDA

View Full Version : vox ac30cch twijfel tussen verkoop of upgraden.



Paulusstrat
11 juli 2012, 23:51
Hallo sorry dat ik weer stoor.

Ik zit de laatste tijd veel te tobben over mijn vox ac30cch top. Ik gebruik hem met de de vox 2x12 (wharfdales) openback kabinet. Ik vind mijn geluid de laatste tijd steeds onbruikbaarder worden. Het klinkt alsof de amp punch/transparantie en helderheid mist. Ik weet niet of dit door mijn kritisch luisteren naar het geluid komt of door eventueel buizen die verslijten. Ik heb ook al gekeken of het aan me pedalen ligt door direct me gitaar aan te sluiten. Het geluid veranderde de amper (er was wel verschil maar minimaal). Ik heb de top begin 2012 via marktplaats gekocht en volgens de verkoper waren de buizen nog niet zo lang geleden vervangen.

Ik gebruik mijn amp als een cleane basis en gebruik pedalen voor overdrive en fuzz. Ik twijfel dus tussen het verkopen van de ac30cch +kabinet of het vervangen van buizen en speakers. Bij speakers zit ik denken aan de alnico blues of greenbacks.

Ik zit met de volgende vragen:

1. Gaat het geluid zoveel veranderen met alnico blues of greenbacks inplaats van wharfdales?
2. Kan het zijn dat de buizen bijna op zijn omdat amp punch, helderheid en transparantie mist?
3. is het de moeite waard om eventueel 600 euro te investeren in alnico blues?

Nogmaals excuses dat ik de zoveelste topic over mijn vox ac30cch start:chicken:

cluseau
12 juli 2012, 08:19
Een paar buisjes zal je de kop niet kosten, dan is vraag 2 iig beantwoord. Is het resultaat naar tevredenheid kun je duurdere investeringen achterwege laten.

Rutger Molenberghs
12 juli 2012, 09:57
Hallo sorry dat ik weer stoor.
Ik zit met de volgende vragen:

1. Gaat het geluid zoveel veranderen met alnico blues of greenbacks inplaats van wharfdales?
2. Kan het zijn dat de buizen bijna op zijn omdat amp punch, helderheid en transparantie mist?
3. is het de moeite waard om eventueel 600 euro te investeren in alnico blues?


De initieel goedkoopste oplossing: ga naar een winkel waar ze een cab met Alnico Blue's staan hebben (of eventueel een combo met deze luidsprekers) en test het.
Is dat wat je zoekt dan weet je wat je te doen staat. Gaat je geluid een stuk de goede richting uit, dan kan nogmaals testen met nieuwe buizen in je top. Als ik jouw was zou ik ook een hoop andere luidsprekers testen, je weet immers nooit waar je dan uitkomt.

Tristan
12 juli 2012, 11:00
Ik zou de cab niet upgraden, maar verkopen.
As je punch en directheid wil, ik heb het al vaker gezegd hier op het forum, maar probeer met de AC30CCH eens een goede closed back 2x12 cab met Vintage 30's (bijvoorbeeld Bogner, Kool & Elfring of Framus).
Gewoon even testen, buizen vervangen kan inderdaad nooit kwaad en zo ongelofelijk duur is het nu ook weer niet.

Misery Signals
12 juli 2012, 11:17
Voor zo'n Vox vind ik V30's iets te modern. Het kan, maar probeer een cab met Greenbacks, gaat je wss eerder bevallen.

Maar nog beter vind ik persoonlijk: Doe eens gek en bestel eens bij Thomann twee 50W Jensen Falcons voor 75 per stuk. Beste Greenbackachtig kleurende rockspeakers dat ik ooit gehoord heb, geven onmiddellijk de ingespeelde perfecte tone zonder break-in periode,... Mijn Soldano kast heb ik er onlangs ook van voorzien, waanzinnig geluid. Heb er zelfs eentje extra bijbesteld om in het isocab te kunnen steken ipv de V30.

https://dl.dropbox.com/u/17464639/DSC06573.JPG

MS

the sure thing
14 juli 2012, 16:38
Wharfdales vervangen door andere speakers zou ik zeker doen. Omdat je de drive uit pedaaltjes haalt, zou ik geen blue alnico' s nemen. Vox en greenback gaan heeeel goed samen!!

Mitch
28 juli 2012, 18:06
Setje nieuwe eindbuizen en je hebt je punch en helderheid 90% zeker weer terug.
Upgraden: nee, niet die kast, die is écht niet bijzonder. En het is toch echt zo, een closed back kast met V30s klinkt verrassend goed en veelzijdig met een Vox. Ik gebruik zelf een closed back met M20s en vind dat nóg lekkerder en met M25s kun je ook niet echt verkeerd gaan natuurlijk. Alles beter dan Barfdales.