PDA

View Full Version : Iets voor de Olympische spelen



JVGM-music
10 juli 2012, 23:22
Muse heeft het officielle lied van de Olympische spelen gemaakt en eerlijk gezegd....ik vind het helemaal niks...
Daarom wat uit de oude doos opgevist wat volgens mij veel beter past...was indertijd een eigen beheer plaat ,nog opgenomen met zo,n oude 8 sporen recorder. En het klinkt als een klok volgens mij.

Vertel eens , doet het slaggitaartje u ook aan iemand denken?

http://soundcloud.com/jvgm

Of , als u er een diavoorstelling bij wilt hebben (een beetje NSFW!) dan is er ook Youtube. Maar die klinkt natuurlijk wat minder.

http://www.youtube.com/watch?v=ng66x8nV0Y8

peter_heijnen
16 juli 2012, 09:25
Onbegrijpelijk dat de olympische spelen jou niet hebben gekozen... ;)

JVGM-music
17 juli 2012, 17:42
Ik begrijp het ook niet. En dat terwijl ik zo sportief ben.

Maarreh...leuk liedje he?

Duhsjaak
17 juli 2012, 21:51
Hi
Sportief zijn die jongens van de sportkoepel niet. Dat gaat er alles behalve sportief aan toe daar in (ik meen) Arnhem. Of zit daar alleen Papendal?

Afijn, het lijkt mij dat je beter op muzikaal gebied kan battlen dan op sportief gebied.

Ik heb het 'sportieve' deel van vrij dichtbij meegekregen en ik ben geheel op persoonlijke titel van mening dat een slangenkuil kinderspel is, in vergelijking tot wat er binnen dat metier plaatsvindt.

Ik ben altijd behoorlijk gecharmeerd geweest van Muse. En ik ben (opnieuw op geheel persoonlijke titel) van mening dat ik jouw muziek veel leuker vindt.

Het zal zijn dat het drama en pompeuze gedoe van Muse de uiterste houdbaarheidsdatum al heel lang voorbij is.
In da UK: The best before date.

Ik hoop dat Olympisch of niet je onze drempel nog regelmatig verduistert met je posts. Zijn dat Anglisismes of niet? Als ik maar geen ruzie krijg met de Taalpuristen.
Als jij maar geen ruzie krijgt met Muse.

Met mij niet. Ik zet m nog eens op.
Keep on keepin' on!!!
Vriendelijek groet, Gus

peter_heijnen
18 juli 2012, 10:30
Maarreh...leuk liedje he?
Eerlijk is eerlijk, ikzelf vindt die muse beter. Trouwens, is dat nummer van muse een 'original' en later door de OS geselecteerd of heeft muse dat nummer in opdracht geschreven? Dat maakt echt alle verschil!

Als je zo'n opdracht aanneemt moet je als componist opeens een miljardenpubliek 'bedienen' terwijl je mss altijd gewend bent geweest vanuit jezelf te schrijven. Luister alleen al naar die zeer lauwe chariots of fire rip off aan het begin van het nummer, dat kunnen toch alleen zakenmensen -sponsors- mooi hebben gevonden? En vergeet niet wat er verder nog allemaal in je nek loopt te hijgen bij dit soort gelegenheden. Er spelen veel te veel belangen vanaf het eerste begin, tot aan bijv de choreograaf van het vuurwerk toe probeert iedereen zijn invloed uit te oefenen.

Duhsjaak
18 juli 2012, 22:41
Hi
Gisteren werd en passant nog even gemeld dat een post van mij wat gay en zweverig werd bevonden. Ik kan daar de humor wel van inzien.

In 2000 heb ik het boek Geweldloze communicatie gekocht en doorgeworsteld. Een maand of twee geleden voor de derde keer. Ik kan mijn positie daarover niet helemaal duidelijk bepalen. Ik ben het erg eens met de uitgangspunten; ik vind het alleen allemaal een beetje zouteloos.

De andere kant van het spectrum, 180 graden tegenover het geweld van de geweldloze communicatie ligt het cabaret. Alles is doordrenkt van zwaar aangezette persoonlijke meningen en die meningen worden vaak karikaturaal als waarheid neergezet. Niet zelden ten koste van de nuance.....

Die laatste werkwijze wil ik graag naar voren schuiven. Ten koste van Muse, mijn ooit lievelingen.

Ooit zullen de jongens van Bellamy en co voor zichzelf hebben geschreven. Maar dat is al heel wat jaren geleden. Nu kreunen onder de druk van de commercie? Een van de beste acteurs (ook uit da UK) zei daarover:
Ik heb de hele weg naar de bank oprechte tranen gehuild.

Dit naar aanleiding van kritiek en nadat ie in de originele film 'Alfie' zo ongeveer iedere regel van het smaakvol filmmaken had overtreden.

Dat zij succesvol zijn en dat nu ieder biermerk zich met de muziek begint te bemoeien..... if you can't stand the heat, get out of the kitchen. Zie ook mijn gay lijst: Wat zijn je talenten en wat wil je ermee bereiken.

Alleen daarom is het kleinschalige aspect van TS mij veel liever, dan de megalomane aanpak van Muse.

Geen geweldloze communicatie.... Sorry!!!!!
Maar wel gemeend. Bij Han S čn bij mij mogen bedroom recorders čn jongen honden meer fouten maken dan routiniers en 48 sporen boys.
Alleen al om die reden aan TS een oproep: It ain't over untill it's over. Laat ze de Olympische pleuris maar krijgen. Dat hele circus is gekocht door de grote companies. Jij bepaalt gewoon zelf waarmee je je kont afveegt.

Keep on keepin' on!!!
Vriendelijke groet, Gus

beruk
18 juli 2012, 23:14
Vertel eens , doet het slaggitaartje u ook aan iemand denken?

Ja hoor, past zo in de catalogus van het volgende orkest:

http://www.youtube.com/watch?v=uU5trjpFus0
Leuk liedje, daar niet van.

JVGM-music
19 juli 2012, 07:54
Eerlijk is eerlijk, ikzelf vindt die muse beter. Trouwens, is dat nummer van muse een 'original' en later door de OS geselecteerd of heeft muse dat nummer in opdracht geschreven? Dat maakt echt alle verschil!

Als je zo'n opdracht aanneemt moet je als componist opeens een miljardenpubliek 'bedienen' terwijl je mss altijd gewend bent geweest vanuit jezelf te schrijven. Luister alleen al naar die zeer lauwe chariots of fire rip off aan het begin van het nummer, dat kunnen toch alleen zakenmensen -sponsors- mooi hebben gevonden? En vergeet niet wat er verder nog allemaal in je nek loopt te hijgen bij dit soort gelegenheden. Er spelen veel te veel belangen vanaf het eerste begin, tot aan bijv de choreograaf van het vuurwerk toe probeert iedereen zijn invloed uit te oefenen.

Het zal wel zo iets zijn ja, want normaal is een liedje van Muse wel te genieten...Muse ook altijd sterk qua melodielijn...maar bij die Olympische song ontbreekt dat melodieuze volledig...t, is wel erg bombastisch en groot....en daar zal inderdaad om gevraagd zijn..

peter_heijnen
19 juli 2012, 09:01
...en daar zal inderdaad om gevraagd zijn..
En zelfs als er niet om gevraagd is, kan het gebeuren dat je je laat meeslepen in een bepaalde dynamiek.

Overigens, ik vond jouw liedje wel leuk hoor. Ik had er alleen even zin in om je eigen energie uit je openingspost ''...ik vind het helemaal niks...' even naar je terug te vuren. Zal er mogelijk mee te maken hebben dat mijn vriendin 'geweldloze communicatie' ook heeft gelezen en ik er wellicht zijdelings mee besmet ben. ;)

JVGM-music
19 juli 2012, 18:14
Ach wat, geen probleem met kritiek hoor....heb op dat punt al tamelijk wat eelt op de ziel...
Moet ook wel als je muziek maakt of uitgeeft..