PDA

View Full Version : Raar geluid bij lead preset JMP-1



ateng
10 juli 2012, 22:39
Dev laatste tijd heb ik een raar geluid als ik naar mijn lead preset schakel. Het is zowel bij OD1 als bij OD2 maar meer op hoger volume... dus als lead. Want bij rhythm heb ik geen probleem dus het is echt als ik het volume op 18 of hoger heb geprogrammeerd.
Dacht eerst misschien de buizen maar zag bij het checken van de PCB dat er iets niet lekker uitziet...
http://img232.imageshack.us/img232/1140/img0444cb.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/232/img0444cb.jpg/)



Het is de gele component en is genummerd met C108
Kan het daar aan liggen en wat duidt het letter C (want R=weerstand)?

Buizen zijn net vervangen dus het lijkt mij sterk dat het aan de buizen ligt.

tommus42
10 juli 2012, 22:54
Blijft het slechtste Marshall produkt ooit, maar ik weet het niet:ok:. C betekent condensator en het lijkt alsof ie ooit geploft is, zou hem vervangen.

speedmusic
11 juli 2012, 08:29
Er zijn volksstammen die deze Marshall super vinden en hem gebruiken, ook volksstammen die hem K vinden, maar iets zegt me dat 9 van de 10 die pre nooit "goed" aan de tand gevoeld. Meestal lees je dan de ge-papagaai-de opmerking, het is geen echte buizen-pre.....en ze hebben gelijk, maar of dat een amp gelijk slecht maakt?

Maar wat bedoel jij met slecht? Kwaliteit, sound, gebruikersgemak etc.

Ondanks dat ze uit productie zijn zie ik ze regelmatig. Dus slecht, in alle opzichten, lijkt mij al overdreven en het geven van de kwalificatie slechtste Marshall product ooit zoals Tommus42 stelt vind ik ronduit, gelul......

(sorry, dat ik het zo stel ik kan slecht tegen dat soort simpele geenstijl achtige reaguursels en zeker in de ochtend voor de koffie)

C= Capacitor en inderdaad zoals Tommus42 aangaf een condensator

tommus42
11 juli 2012, 09:55
Moet bekennen dat het idd papagaaien is, wel obv veel indrukken en geschreven recensies, bovendien dacht ik aan iets anders:ok:. Heb begrepen dat de kwaliteit van de geluiden het net niet is, van de 19inch versterkers een van de slechteren. Jammer, want de midi enzo is wel in orde.
Tweede hands zie je dat wel terug in de prijs, dat gebrek aan kwaliteit van het geluid, maar ik vind het niet leuk van Marshall dat ze zo leunen op hun naam. Op zich natuurlijk ook weer geen probleem, maar als je dat ding koopt zonder goed te vergelijken koop je voor het geld van een goede pre een matig ding. Weet niet wat voor filosofie daar achter steekt, maar ik vind dat niet netjes. Marshall moet gewoon goede spullen maken:).

HaroldA
11 juli 2012, 09:58
Blijft het slechtste Marshall produkt ooit

Volgens mij is de JMP-1 vele malen beter dan bijvoorbeeld de MG-serie.

tommus42
11 juli 2012, 10:10
Volgens mij is de JMP-1 vele malen beter dan bijvoorbeeld de MG-serie.

Die MG-serie is een budget transistor versterker met de kenmerkende marshall-sound. De JMP-1 pretendeert toch een profie apparaat te zijn, moet het dan ook zijn vind ik.

HaroldA
11 juli 2012, 10:13
De JMP-1 pretendeert toch een profie apparaat te zijn, moet het dan ook zijn vind ik.

En het is het niet, omdat ...

tommus42
11 juli 2012, 10:21
Volgens mij werkt ie op te lage spanningen, de sounds zijn een compromis, volgens mij klinkt ie vlak en plat:hide: als je hem vergelijkt met een Bogner, die nota bene mikt op de Marshall sound.

HaroldA
11 juli 2012, 10:30
Volgens mij werkt ie op te lage spanningen, de sounds zijn een compromis, volgens mij klinkt ie vlak en plat:hide: als je hem vergelijkt met een Bogner, die nota bene mikt op de Marshall sound.

Dus omdat hij op 160V draait (net als vele Valvestates) is dit het slechtste product van Marshall ooit? Een JMP-1 kost 2ehands ergens tussen de €200-300? Wat kost die Bogner?

marc_o
11 juli 2012, 10:34
Voor het geld een fantastisch apparaat juist.
Heb er een jaar of 3 mee opgetreden en natuurlijk zijn er versterkers met een betere sound...dat hou je toch.
Vooral de OD-1 is zeer goed, moddervet en ik ken niet veel amps die dat geluid kunnen evenaren hoor. Clean vond ik dan weer niet fijn en vond de overall attack en dynamiek achteruit HOLLEN zodra je de effectloop gebruikte.
Wanneer je je setup simpel houdt, bijvoorbeeld, jmp-1, dikke eindtrap en een leuke 212 eronder, kun je je op de klassike rock en metalsounds eigenlijk geen buil vallen..

marc_o
11 juli 2012, 10:35
Klopt.....ik heb een Bogner XTC classic....en die klinkt een stuk beter. Alleen de footswitch is al duurder dan een JMP-1...duh!

tommus42
11 juli 2012, 10:44
Triple giant doelde ik op, die nieuwerwetse veel te dure onzin doe ik niet aan:D.

tommus42
11 juli 2012, 10:49
Dus omdat hij op 160V draait (net als vele Valvestates) is dit het slechtste product van Marshall ooit? Een JMP-1 kost 2ehands ergens tussen de €200-300? Wat kost die Bogner?

Selectief en onjuist interpreteren:D. De triple giant heb ik een keer gezien voor 400 euro.

HaroldA
11 juli 2012, 10:50
Triple giant doelde ik op, die nieuwerwetse veel te dure onzin doe ik niet aan:D.

2x zo duur als de JMP-1 dus.

tommus42
11 juli 2012, 10:57
Voor het geld een fantastisch apparaat juist.
Heb er een jaar of 3 mee opgetreden en natuurlijk zijn er versterkers met een betere sound...dat hou je toch.
Vooral de OD-1 is zeer goed, moddervet en ik ken niet veel amps die dat geluid kunnen evenaren hoor......

Iron maiden speelt ermee, weet niet of ze origineel zijn, maar die hebben af en toe ook best een overtuigend geluid:ok:.

tommus42
11 juli 2012, 10:59
2x zo duur als de JMP-1 dus.

Wat kost de JMP-1 eigenlijk nieuw? De bogner kostte toen ie net uit was ongeveer 2500 gulden, hoogtijdagen van het 19inch gebeuren.

marc_o
11 juli 2012, 11:18
Je bedoelt Hafler (designed by Bogner).
Volgens mij was de JMP-1 iets van 1100 gulden??

ateng
11 juli 2012, 12:07
Hoezo is het geen echte buizen preamp... wat doen de 2 buizen dan?

En als je nog nooit over een JMP-1 heb gespeeld ga er dan niet over oordelen want word er een beetje moe van dat mensen een produkt afzeiken naar aanleiding van een recensie of van horen zeggen.
Ik haal mijn soundjes er wel uit en ben zelf een "Tonefreak" dus dat ze slecht zijn is zo'n bullshitt. Dat het voor jou niet werkt of je sound niet is is dan wat anders. JMP-1 is voor mij all-round en dat is precies wat IK nodig heb voor mijn gitaarspel... gebruikt mijn setup voor Toto tribute band, Eagles cover band, mijn eigen band Beat It en zelfs toen met concert van Thomas Berge was ie van de partij.
Moet wel zeggen dat het voor mij uitmaakte met wat voor eindtrap je gebruikt want met een Mesa 295 (6L6) vond ik m kil maar met mijn eindtrap Advance TA70 (EL34) vind ik m super klinken.

arjanb01
11 juli 2012, 12:26
Hoezo is het geen echte buizen preamp... wat doen de 2 buizen dan?

En als je nog nooit over een JMP-1 heb gespeeld ga er dan niet over oordelen want word er een beetje moe van dat mensen een produkt afzeiken naar aanleiding van een recensie of van horen zeggen.
Ik haal mijn soundjes er wel uit en ben zelf een "Tonefreak" dus dat ze slecht zijn is zo'n bullshitt. Dat het voor jou niet werkt of je sound niet is is dan wat anders. JMP-1 is voor mij all-round en dat is precies wat IK nodig heb voor mijn gitaarspel... gebruikt mijn setup voor Toto tribute band, Eagles cover band, mijn eigen band Beat It en zelfs toen met concert van Thomas Berge was ie van de partij.
Moet wel zeggen dat het voor mij uitmaakte met wat voor eindtrap je gebruikt want met een Mesa 295 (6L6) vond ik m kil maar met mijn eindtrap Advance TA70 (EL34) vind ik m super klinken.

Maak je niet druk joh, slecht voor je hart ! Iedere gitarist heeft zijn voorkeur en ik vind de jmp-1 voor wat ie doet prima, heb er zelf icm een valley arts gitaar over gespeeld en je krijgt er killer Lukather sounds uit. Nu krijg je dat met veel andere amps ook voor mekaar maar het ding deed het eigenlijk prima waarvoor hij gemaakt is.
Tijdens die TV concerten had je toch wel een lekkere sound vond ik, kwam goed over in de uitzending in ieder geval, beetje gladjes maar toch echt wel oke vond ik.

ateng
11 juli 2012, 17:54
Hahaha nou ja druk... kom ik zo vaak tegen dat gitaristen roepen hoe slecht een produkt is zonder uitgebreid te testen.
Maar goed, mijn rack klinkt inderdaad gladjes omdat Michael Landau '80 sound mijn richtlijn is qua sound. Ik gebruikte bij Thomas Berge veel Landau sound dus kan inderdaad heel gladjes overkomen in de tv uitzending. Maar heb ook presets wat alleen puur de preamp en eindtrap is en dat klinkt heel rauw en bruut.

Maar zal die C108 vervangen en kijken of het probleem dan weg is.

Nocki
13 juli 2012, 12:04
JMP-1..... Ik heb er een stuk of 4 gehad en er zat maar 1 goede bij. Ze klinken allemaal anders...

ateng
13 juli 2012, 14:14
Ik heb er 2 gehad en moet zeggen dat ik geen verschil heb kunnen horen... ja met een ander eindtrap.

Heb net de kapotte condensator vervangen dus ben benieuwd morgen als ik moet optreden. Hoop dat het probleem is opgelost want dan heeft het mij maar 60 cent gekost.

ateng
15 juli 2012, 13:22
Hahaha probleem opgelost!!! Heb gisteren lekker voluit kunnen spelen en het was weer fijn om normaal te kunnen soleren zonder bang te hoeven zijn voor hoge schreeuwende storing geluiden.

En het was trouwens geen condensator dat kapot was maar een elco ofzo...

Agent_Smith
27 juli 2012, 13:20
En het was trouwens geen condensator dat kapot was maar een elco ofzo...

FYI: Elco = condensator.

Een condensator met een polariteit ivm gebruikte electrolyt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrolytische_condensator

123GHK
28 juli 2012, 10:41
Hoezo is het geen echte buizen preamp... wat doen de 2 buizen dan?


De ene buis is voor het cleane kanaal en de andere buis werkt als cathodevolger voor de tonestack van het scheurkanaal. Eigenlijk wordt alle oversturing gemaakt door 2 diodes; Rode led's in dit geval (net zoals de SLX amps).

Eigenlijk is het een luxe transistor scheurpedaal met een buizensausje.

Mooi dat jij er blij mee bent. Ik vind het zeer slecht reageren op je aanslag en volumepot van je gitaar. Meer een aan/uit dingetje

ateng
17 augustus 2012, 10:16
Grappig dat het voor de 1 wel werkt en voor een ander niet :)