PDA

View Full Version : Saudades de Marcia (Baden Powell) oefenopname



Harald
10 juli 2012, 19:42
Aangezien ik het er al over had in de post van Lover

Speel het stuk hier net een dag, zal eens kijken of ik het volgende week nog eens opneem, samen met de andere stukken van Baden Powell die ik deze week gespeeld heb.

Benieuwd naar het verschil. Op zich is dit een vrij makkelijk stuk, alleen zijn de grepen in het B stukje vrij tricky, een soort spieroefening met vingers verplaatsen binnen grepen die toch wel wat strekken vereisen...

Toch ook wel mooi, die zuidamerikaanse gitaristen :)

https://dl.dropbox.com/u/34747640/Daudades%20De%20Marcia.mp3

Ernest01
11 juli 2012, 11:41
Harald, ik ben weer helemaal onder de indruk van jouw spel.
Oefenopname of niet, het klinkt erg goed weer en niets mis met jouw spieren.... ;)

Thanks !

Harald
12 juli 2012, 09:41
Dank je !

peter_heijnen
12 juli 2012, 10:54
Mooi Harald!

Mooie gitaar ook zo te horen.

Harald
12 juli 2012, 16:25
Dank je! Gitaar is een Bernabé studiemodel, de goedkoopste Bernabé in de lijn dacht ik, toen zo'n 2000 gulden.

Duhsjaak
13 juli 2012, 04:17
...............................................

Toch ook wel mooi, die zuidamerikaanse gitaristen :)


..............................


Hi Wat is het leven toch vol verrassingen. Jij, zuidamerikaans?

Maar goed, ik kan het ook niet helpen dat ik je een van de beste en absoluut de meest veelzijdige vind. En anders dan de geblondeerde 'medemens' is voor mij de vraag waar je dan precies vandaan komt, ineens een stuk minder interessant.

Genieten, van de eerste tot de laatste noot.
Vriendelijke groet, Gus

beruk
13 juli 2012, 07:20
Schitterend gedaan, dat gaat nog wat worden, een echte opname.

Heffie
13 juli 2012, 08:05
Beslist een verademing in al het elektische geweld wat hier doorgaans gepost wordt. Prachtig opgenomen en gespeeld :ok:.

Harald
13 juli 2012, 11:52
Bedankt!

@Duhsjaak, was toch geen geheim, dat ik de zuidamerikaanse stijl ook waardeer...


Moet trouwens eens zoeken, lang geleden heeft Delphiro ook een stuk van Powell gepost, wat ik nu ook gespeeld heb. Hopelijk snel gewoon internet in ons nieuwe huis... ben nu afhankelijk van het kantoor van mijn vrouw, 'sniehandig! Kan hier moeilijk overdag met mijn gitaar gaan zitten, dingen luisteren lukt ook even niet.

Duhsjaak
17 juli 2012, 22:19
Hi
Je hebt het bij je eigen post over Zuid Amerkaans.
Nou is een mopje uitleggen nooit leuk.
Het is namelijk ook te lezen, als of jij jezelf ook onder die Zuid Amerikanen schaart.
Vandaar mijn opmerking: Nooit geweten dat......

Humor blijft tricky en vooral ook aan mode onderhevig.

Ik ben ooit door Max Tailleur in artistiek opzicht geadopteerd. Hij reed graag rond in een Jaguar en dan zat ik naast hem. En dan zei hij dat hij het leuk vond als de mensen zouden denken dat hij met zijn zoon op stap was. Die Jaguar is in bezit van Han S.

Wij stonden met ons tentje in juni 2.5 week, volkomen geisoleerd op een berg in Frankrijk.
Tussen slapen en waken droomde ik dat Max mij een typische Max mop kwam vertellen. Bijzonder, want ik weet maar zelden wat ik heb gedroomd. De mop ging als volgt:

Sam heeft zijn hengel in de wasbak uitgegooid.
Moos komt binnen, ziet dat en vraagt:
En Sam, nog wat gevangen?
Waarop Sam antwoort:
Ben je gek Moos? In een wasbak?

Dit zijn de moppen, waarmee Max zijn Cabaret 'De Doofpot' avond aan avond mudvol kreeg.
Nu zou je er geen biertje op kunnen verkopen.

De humor in ons land is 180 graden gedraaid. En soms sla ik de plank daarmee mis.

Los daarvan: Een grapje uitleggen is nooit echt een goed verhaal.
Fijn dat de verhuizing inmiddels achter je ligt.
Vriendelijke groet, Gus