PDA

View Full Version : Gitaar leren spelen



Max92
10 juli 2012, 16:24
Beste mensen,

Vanaf morgen krijg ik mijn gitaar binnen.
Als ik mijn gitaar binnen heb dan zou ik graag gitaar willen leren spelen bij Paul Scheepmaker in Hoofddorp.

Echter het probleem is dat de beste man de aankomende 2 maanden op vakantie is.
Veel mensen zeggen dat je het best gitaar kan leren spelen via een docent, en niet via het internet. Dit omdat je dan de techniek beter aanleert. En zo leer je ook geen foute techniek aan.

Maar nu vroeg ik mij dus af: Zou het heel erg slecht zijn als je de eerste 2 maanden via internet gitaar gaat leren spelen, en daarna pas bij een docent?
Ik zit er namenlijk niet echt op te wachten om nu me gitaar gelijk 2 maanden in een hoek weg te laten stoffen. En wat uiteraard ook mee telt is dat ik niet kan wachten om te beginnen.

Ik hoop dat jullie mij hier een antwoord op kunnen geven :)

Alvast bedankt.

Napoje
10 juli 2012, 16:37
Nee dat is zeker niet erg en misschien wel beter. Leer eerst je gitaar fatsoenlijk stemmen, da's al een klus op zich als je dat nog nooit gedaan hebt. En alvast wat open akkoorden uit je hoofd leren en de posities op de hals bijvoorbeeld is erg nuttig, daar blijf je wel even mee zoet.

Comfortably Daniel
10 juli 2012, 20:12
Lijkt me inderdaad totaal geen probleem als je eerst op eigen houtje wat gaat proberen. Gewoon eens kijken wat je zelf al voor elkaar krijgt. Misschien sta je nog wel te kijken hoe snel het kan gaan als je elke dag wat oefent ;)

VLP
10 juli 2012, 22:00
Met een goede leraar en veel oefening kan je op snelle tijd echt veel vorderingen maken.
Je kan indderdaad al wat voorbereidend werk doen. Noten op de hals vanbuiten leren, gitaar stemmen, technische oefeningen spelen.

Zoek 'Marty Schwartz' eens op op youtube. Dit is wel al meer gevorderd.
http://www.youtube.com/watch?v=4eOSChx1jv0&feature=relmfu is een nederlander die echt de basis uitlegt.

denis.hermans
11 juli 2012, 09:08
Bekijk ook even de site van Justin Guitar : duidelijke structuur en gratis :
http://www.justinguitar.com/

Deze site heeft om. een goede beginnerscursus, video lessen voor gemakkelijke liedjes etc.

Mvg,

Denis

Max92
11 juli 2012, 19:18
Hey mensen,

Bedankt voor alle reacties. Ik heb uiteindelijk besloten om bij de muziekschool bij mij om de hoek te gaan. Ik had gister een proefles, en volgende week weer een les. Daarna zijn ze er 6 weken tussen uit. Maar heb in ieder geval wat huiswerk gekregen. Moet zeggen het is toch nog best wel lastig als je nooit een instrument hebt gespeeld. Zeker een akkoord aanslaan, heb vaak dat ik nog met een vinger ook een ander snaar indruk.

Maarja gewoon blijven oefenen oefenen oefenen en oefenen, en zal dan vanzelf wel progressie maken :). :rockon:

Groetjes Max