PDA

View Full Version : plastic kapjes op elementen



anoniem
13 januari 2002, 20:35
hee mensen, ik heb een epi les paul std. en er zitten op de elementen van die zilverkleurige kapjes. hoe kun je die eraf halen? gewoon die schroefjes losdraaien die erop zitten of zijn die ergens anders voor? kun je ze ook losmaken met de snaren er nog op? thnx

Kitaarhiero
13 januari 2002, 22:12
waarom zou je dat willen doen
persoonlijk vind ik dat een gitaar met "zilveren plaatjes" meer klasse heeft dan een zonder.

ze klinken ook beter met

dus waarom?

anoniem
13 januari 2002, 22:26
omdat ze vol lijmresten (van die gibson-stickers) zitten en ik wil ze losmaken om te reinigen. ik wil geen wasbenzine of wat ook in de buurt van mn lak hebben... dus lijkt het me handig om ze eraf te halen.
bovendien ziet dat er ook mooier uit naar mijn mening.. maar dat doet er niet echt toe, zou iemand misschien mn vraag willen beantwoorden? thnx

Kitaarhiero
14 januari 2002, 10:49
Je moet ook niet met een kleddernatte lap wasbenzine over die dingen heen poetsen, met een watje (snaren eraf) of wattenstaafje (snaren erop) kun je het best weg krijgen.

anoniem
14 januari 2002, 13:04
okee dat is ook een oplossing, maar ik zou gewoon graag willen weten of het makkelijk is om die dingen eraf te halen (zie originele vraag)... zijn daar die 6 schroefjes voor of moet het op een andere manier?

Outshine
14 januari 2002, 13:47
Op 2002-01-14 13:04, schreef anoniem:
okee dat is ook een oplossing, maar ik zou gewoon graag willen weten of het makkelijk is om die dingen eraf te halen (zie originele vraag)... zijn daar die 6 schroefjes voor of moet het op een andere manier?


Volgens mij kun je die schroefjes beter niet weghalen, dat heeft toch te maken met poolstaafjes ofzo?

L4A
14 januari 2002, 14:21
Tsja, je kunt die kapjes er niet afhalen zonder het gehele element er uit te halen (da's bij mij in ieder geval zo), en dat is best lastig terugplaatsen (met die veren die erachter zitten) en je moet ook letten op hoever je het element weer inschroeft.
Anderzijds: mijn gitaar is na mijn 'ingreep' niet slechter gaan klinken geloof ik.
Dus: alleen eraf halen als je je er echt dood aan ergert, anders lekker laten zitten!

anoniem
14 januari 2002, 15:33
eindelijk een antwoord waar ik wat aan heb... maar is dat ook zo bij een epi les paul, weet iemand dat? anders laat ik ze inderdaad maar zitten

L4A
14 januari 2002, 15:37
Ennuh, ja, je moet wel de snaren eraf haluh.....