PDA

View Full Version : Lover (elektrisch)



Harald
10 juli 2012, 11:40
Weer een nummer van onze tweede cd op youtube...


http://youtu.be/bC-Exed181Q

Eén van de weinige solos die ik live vrijwel hetzelfde speel. De solo is geïmproviseerd, het nummer is grotendeels live ingespeeld. De structuur vond ik goed zo, alleen op puntjes net iets te voorzichtig gespeeld. Ik heb toen de solo thuis noot voor noot uitgezocht, en opnieuw ingespeeld. Achteraf had dat niet eens gehoeven, de overspraak bleek namelijk enorm mee te vallen. De solo zit trouwens op 2'24''

Binnenkort misschien wat Baden Powell of Bach posten... was met Bach bezig, maar een leerlinge kwam met een stuk van Baden Powell aan. Is ook zo mooi! Kan niet kiezen :(

Ernest01
10 juli 2012, 11:51
Dat voorzichtige vind ik wel meevallen. Goed gespeeld in de 'sfeer' van het lied.

"Binnenkort misschien wat Baden Powell of Bach posten..."
Waarom niet allebei ?! :soinnocent:
Ben reuze benieuwd naar die stukken, dus doe mij een plezier.... :crazyhappy:

The Lo Lands
10 juli 2012, 12:05
Erg mooi nummer en productie Harald! De zangeres is erg goed en door haar stemgeluid en muziekstijl zou dit zomaar een soundtrack voor een Bond film kunnen zijn :) Je solo is gepast maar had om maar even een term te noemen wat excotischer gemogen in mijn beleving. Overall een goed nummer die helemaal af is!

marter544
10 juli 2012, 12:29
Klinkt lekker! Maar hoop wel dat er nog het een en ander aan gemixt wordt?

Duhsjaak
10 juli 2012, 12:45
Hi
Je weet gewoon dat ik dit een van de mooiere stukken vind. Fraai lied, heel ingetogen gezongen en een weergaloze solo.
Een auto bio stuk van mevrouw en de band. Moest ik toch even wat om grijnzen.

Bittersweet zie ik persoonlijk niet zo. Lyrisch verhalend. Zo hoort een auto bio te gaan. Als je je dan toch in dat mijnenveld begeeft.

Ik ben altijd een beetje mwah over auto bio.
Wat moet ze Heins nou verder melden?

Ik lag met die easy lay van Koll in bed
ik heb jou maar even uit mijn hoofd gezet (???)

Vraagteken vraagteken. Bij wijze van voorbeeld dus.

Voor mij heeft het altijd een beetje iets van een doodlopende weg. Maar goed, die discussie heb je op je gitaar minder mee te maken.

Gisteravond stond je solo CD nog op in de woonkamer.
En nu dit weer. Het lied is prachtig.
Het leven is prachtig.
Vriendelijke groet, Gus

Harald
10 juli 2012, 19:31
Bedankt :)

@Ernest, zal eens zien, heb deze week drie stukken van Baden Powell doorgespeeld, en oefenopnames van gemaakt. Ben benieuwd hoe die zijn als ik ze nog een week speel (die stukken, niet die opnames, meer draaien lijkt weinig te veranderen aan de opnames ;) ) Deze solo is dus al opnieuw gespeeld hier. Voor mij een uitdaging om precies hetzelfde te spelen als op de originele take, maar dan met wat meer knoflook en peper... Ben normaal niet zo van solo's echt letterlijk naspelen.

@Duhsjaak easy lay? Blij dat de solo cd gedraaid wordt :)

@Lolands exotischer... doe ik al zo vaak. Voor mij eerder een uitdaging om me redelijk aan het pentatonische stramien te conformeren. Meestal gooi ik onbedoeld van alles er doorheen. Soms moet je je dan wel weer redden met een onredelijke dosis chromatiek :D

@Marter alleen live is de mix nu nog anders...