PDA

View Full Version : Welke power supply voor groot board?



Herman
9 juli 2012, 23:55
Mensen!

Ik zit al een tijdje te denken om een powersupply onder m'n board te verwerken. Ik heb toch enige last van wat brom als ik speel (en als ik niet speel), en ik ben d'r redelijk zeker van dat dat (o.a.) met m'n voeding te maken heeft.

Op het moment gebruik ik voor m'n Nova Delay (12v DC dacht ik) en mn Whammy (18 volt? kan dat?) een aparte adapter, en de rest zit op een one-spot met daisychain (waar het ge-etter denk ik dus ook weg komt).

Het liefst zou ik alles op 1 power supply gooien, maar ik kan me voorstellen dat dat te veel gewenst is. Ik wil wel sowieso alle gewone 9v pedalen er op aan kunnen sluiten, en als ik de nova delay of whammy (of beide) er ook op aan zou kunnen sluiten is het helemaal mooi natuurlijk. Nu gaat het om in totaal 10 pedalen die 9v nodig zijn.

Waarschijnlijk nogal een beroerde zoektocht, maar heeft iemand suggesties?

Voor de duidelijkheid voeg ik nog even een foto'tje toe.
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/312278_146590328765651_3427389_n.jpg
Overigens is de Memory Toy vervangen door een Memory Boy, en de Hardwire voor een Boss RV-5. Verder wel gewoon 9v.

Rutger Molenberghs
10 juli 2012, 00:22
Het eerste wat in mij opkomt is de Burkey Flatliner Pro E. Deze heeft uitgangen voor 9v en 12v, welke met een verloopkabeltje per twee 18v of 24v kunnen geven. Volgens TC Electronic heeft jouw Nova Delay 300mAh tot 400mAh (opstarten) nodig en dat is haalbaar met de Burkey (d.m.v. een parallelle Y-kabel en twee 12v uitgangen). Ik weet niet welke versie van de Digitech Whammy je hebt, maar volgens de website van Digitech werken zowel versie 4 als versie 5 op 9v.

Herman
10 juli 2012, 00:37
Die was ik al tegengekomen inderdaad, maar die is zo belachelijk groot. Die raak ik van m'n langzalzeleven niet kwijt op m'n board.

driftkop
10 juli 2012, 01:47
Of twee kleinere voedingen, makkelijker ook om onder je bord te stoppen. Bijvoorbeeld de Burkey SIX.

Rutger Molenberghs
10 juli 2012, 08:20
Die was ik al tegengekomen inderdaad, maar die is zo belachelijk groot. Die raak ik van m'n langzalzeleven niet kwijt op m'n board.

Je moet die ook niet op je bord kwijt geraken, maar onder je bord. De foto die je gepost hebt, is echter zo donker dat het niet te zien is of dat mogelijk is.

HaroldA
10 juli 2012, 08:46
Een Cioks Schizophrenic, DC8 of DC10?

EBOUE
10 juli 2012, 08:56
Voodoo Pedalpower 2.

Deze bestaat uit 8 uitgangen. De eerste zes hebben 9V/12V switches onder en als je een apart kabeltje koopt kan je twee ingangen combineren tot een, dat betekent dus 18V of 24V (EHX Q tron bvb). Uitgang 5 en 6 leveren 500mA voor meer eisende pedalen, zoals Line6 FM4, hun delay of andere digitale dingen. Ook mijn Ring Thing deed het substantieel beter/sneller toen deze op zo'n uitgang stond. De laatste twee hebben een 'sag' output, je kunt dan traploos instellen of ie bvb 8V afgeeft, 7 etc.. dit voor oudere analoge pedalen die dan een lekkerder geluid krijgen. Ik knal ze op max, zodat ik nog twee normale 9V uitgangen heb. Dan kan je heus wel twee pedalen per 9V ingang voeden voor bvb een eenvoudige wah, een chorusje.. dat soort dingen.

Geloof me, als je ruis, brommetjes en bijgeluiden hebt en je wilt alles op 1 gooien > het is een superding. Kan het niet anders zeggen. Ik zat altijd te kloten met meerdere adapters en probeerde het zo goed mogelijk op te lossen, maar dit is wel even een stapje beter. Bovendien is het kastje niet al te groot op je board, scheelt ook weer.

Wat mij betreft een vijf uit vijf score. Valt zelfs uit te breiden met een andere voeding die je daar weer op aansluit.

Mr. Dynamite
10 juli 2012, 09:43
Ik denk dat je met zon Cioks DC 10 (uit mijn hoofd) een heel eind gaat komen. :ok:

Herman
10 juli 2012, 12:14
Bedankt voor de reacties heren! :)

Die burkleys zijn zo groot dat ze ook onder m'n board veel te weinig ruimte hebben. ;) Ik weet dat ik misschien redelijk veeleisend ben, maar ik ben niet echt bekend met verschillende powersupplies en ben toch wel benieuwd of er iets is waar ik me mee zou kunnen redden. Die Cioks zien er goed uit! Prijzig, maar daar ga ik sowieso bij uit komen denk ik.. Ik zal eens op papier proberen te krijgen hoe de Voodoo Lab tegen over de Cioks (DC10?) is.

Ik denk dat het inderdaad niet per se een probleem is om 2 pedalen op 1 uitgang te gooien, zo lang het maar niet te gek wordt en ik het van te voren goed test.

Herman
10 juli 2012, 12:32
Overigens lees ik net dat de Whammy wel 9 volt is, maar AC ipv DC. Ook schijnt ie 1300 mA nodig te zijn, dus ik vermoed dat ik hier beter sowieso een losse adapter bij zou kunnen houden. Met de Cioks zou ik wel sowieso mijn Nova Delay kunnen voeden, en met een beetje creatief indelen de rest van mijn pedalen denk ik ook wel. Iemand hier ervaringen mee?

Of alsnog andere suggesties?

HaroldA
10 juli 2012, 12:35
Overigens lees ik net dat de Whammy wel 9 volt is, maar AC ipv DC. Ook schijnt ie 1300 mA nodig te zijn, dus ik vermoed dat ik hier beter sowieso een losse adapter bij zou kunnen houden. Met de Cioks zou ik wel sowieso mijn Nova Delay kunnen voeden, en met een beetje creatief indelen de rest van mijn pedalen denk ik ook wel. Iemand hier ervaringen mee?

Of alsnog andere suggesties?

Als je toch losse adapters voor je "speciale" apparaten gaat gebruiken zou je met een kleinere geïsoleerde voeding al af kunnen (Burkey SIX (jr), Cioks Schizophrenic, etc)? Kun je een hoop $$$ besparen ...

Wicked Willy
10 juli 2012, 14:18
http://i47.tinypic.com/15wfp15.jpg

Zoals je kan zien......een Burkey past prima en nog voldoende ruimte voor extra pedalen....

crywolf
10 juli 2012, 19:14
T-rex Chameleon.
5x300mA met kiesbare voltage. 9-12 4x en 9-18 1x. Een AC uitgang.
de 9 volt laag mA gooi je op 1 uitgang met een daisychain.

Comfortably Daniel
10 juli 2012, 20:07
Ik zou gaan voor een Voodoo Labs of een Burkey. Lijken mij de beste keuzes en het meest veelzijdig. En als er teveel uitgangen op zitten heb je er in de toekomst ook nog wat aan, als je meer pedalen gaat gebruiken.

tommus42
10 juli 2012, 20:13
De trafo uit een V&D adapter (1A), met een schakeling uit de elektuur:).

Rutger Molenberghs
11 juli 2012, 09:47
T-rex Chameleon.
5x300mA met kiesbare voltage. 9-12 4x en 9-18 1x. Een AC uitgang.
de 9 volt laag mA gooi je op 1 uitgang met een daisychain.

Met deze heb ik zelf slechte ervaringen. Meerdere exemplaren gaven een luide brom i.c.m. met mijn Cry Baby. Heb hem uiteindelijk ingeruild voor een Pedal Power 2+, maar mijn bord is wat kleiner als dat van de TS.

HaroldA
11 juli 2012, 09:59
http://stinkfoot.se/archives/808

peter_heijnen
11 juli 2012, 10:32
Meerdere exemplaren gaven een luide brom i.c.m. met mijn Cry Baby..
Vertel.....

Buzzel
11 juli 2012, 16:16
Verschil tussen pedalpower en dc10

http://i51.tinypic.com/2ryr9c3.jpg

Herman
11 juli 2012, 18:50
Bedankt voor alle reacties so far! Ik twijfel een beetje tussen een CIOKS en een Voodoo Lab op het moment. Het is allemaal even goed afwegen.

EBOUE
11 juli 2012, 19:24
Er staat in de handleiding van de PP2 van Voodoo ook een opmerking over AC/DC pedalen, je hebt dikwijls niet een aparte adapter nodig. Dat gaf voor mij mede de doorslag. Zo te douwnlooien van hun webzijde.

Rutger Molenberghs
11 juli 2012, 20:04
Vertel.....

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?138615-Gebrom-in-Crybaby-met-Fueltank-Chameleon/page2

Ik zie trouwens dat mijn verhaal daar niet compleet is. Na de modificatie bleek de voeding minder dan 13v te geven, wat niet genoeg was voor de wah. Ja, meneer, we hebben het getest met uw wah en het werkt perfect. Een bromgeluid gaf hij niet meer... hij gaf geen enkel geluid! De verkoper was stomverbaasd dat ik lichtelijk aan het overkoken was toen ik daar na maanden over-en-weer geloop en voor de zoveelste keer stond met die voeding.

Sindsdien heb ik het gehad met de T-rex Chameleon en raad ik mensen aan verder te kijken. De Pedal Power 2+ doet het perfect op mijn bord. Maar die Cioks DC10 ziet er, op papier, beter uit. Zeker voor een groot bord/bord met digitale veelverbruikers.

HaroldA
11 juli 2012, 20:31
Sindsdien heb ik het gehad met de T-rex Chameleon en raad ik mensen aan verder te kijken. De Pedal Power 2+ doet het perfect op mijn bord. Maar die Cioks DC10 ziet er, op papier, beter uit. Zeker voor een groot bord/bord met digitale veelverbruikers.

De DC8 ook. Ik ben wel fan van de Cioks producten, al een paar keer gemaild met Poul Ciok en iedere keer snel en uitgebreid antwoord gekregen!

Buzzel
11 juli 2012, 20:35
Inderdaad. Ik heb ze ook ooit eens gemaild waarom die cioks dingen zoveel goedkoper zijn in de US of A...Snel en eerlijk antwoord.

peter_heijnen
12 juli 2012, 09:28
Wat een lijdensweg Rutger, maar ik vind het verhaal ook nog steeds wel enigszins vaag.

De spanningsregelaars dus zouden vanwege lage kwaliteit de oorzaak van de ellende zijn, maar na modificatie -ik neem aan dat er dan wel goede kwaliteit spanningsregelaars zijn gemonteerd- hou je nog geen 13v over? Dat klopt toch gewoon niet? Ikzelf zou op basis van dat verhaal niet zomaar de schuld eenzijdig bij de chameleon leggen, te meer daar je wel andere 18v pedalen dan de wah storingsvrij kunt gebruiken.

Hoe dan ook, goed dat het nu wel werkt. :)

Btw ik heb de ft junior en die vind ik geweldig! Is helemaal stil en schoon daar waar bijv een onespot het niet meer schoon houdt.

Rutger Molenberghs
12 juli 2012, 09:51
De spanningsregelaars dus zouden vanwege lage kwaliteit de oorzaak van de ellende zijn, maar na modificatie -ik neem aan dat er dan wel goede kwaliteit spanningsregelaars zijn gemonteerd- hou je nog geen 13v over? Dat klopt toch gewoon niet? Ikzelf zou op basis van dat verhaal niet zomaar de schuld eenzijdig bij de chameleon leggen, te meer daar je wel andere 18v pedalen dan de wah storingsvrij kunt gebruiken.

Waarschijnlijk hebben ze bij de hersteldienst iets niet helemaal goed gedaan bij het installeren of verkeerde componenten gebruikt. Dat die Chameleon op andere 18v pedalen werkte, heeft waarschijnlijk te maken met het type pedaal. Ik heb het toen getest met mijn Fulldrive 2 en ik denk dat de andere een OCD uit de winkel was. In ieder geval waren het beide drive pedalen.
De stock versies die we daarna vergeleken hebben met de brommende Chameleon (ik dacht dat het exemplarisch was), bleken ook een brom te hebben i.c.m. de wah. Terwijl de adapter van Dunlop en de PP2+ geen brom genereerden. De opstelling was telkens dezelfde, dus moet het wel aan de Chameleon gelegen hebben. Het kan trouwens zomaar zijn dat het één bepaalde batch was met problemen en dat T-rex dat ondertussen verholpen heeft. Maar mijn vertrouwen zal die voeding nooit meer hebben.

peter_heijnen
12 juli 2012, 10:01
Dat die Chameleon op andere 18v pedalen werkte, heeft waarschijnlijk te maken met het type pedaal. Ik heb het toen getest met mijn Fulldrive 2 en ik denk dat de andere een OCD uit de winkel was. In ieder geval waren het beide drive pedalen.
De stock versies die we daarna vergeleken hebben met de brommende Chameleon (ik dacht dat het exemplarisch was), bleken ook een brom te hebben i.c.m. de wah. Terwijl de adapter van Dunlop en de PP2+ geen brom genereerden. De opstelling was telkens dezelfde, dus moet het wel aan de Chameleon gelegen hebben.
Kijk je legt nu het probleem eenzijdig neer bij de t-rex, maar volgens mij moet de conclusie toch echt zijn dat de combinatie t-rex met jouw wah het probleem oplevert. Wat je verder stelt -mogelijk probleem ahv het type pedaal- had je kunnen testen door ook andere wahs te proberen, dan had je dus al meer geweten.

Rutger Molenberghs
12 juli 2012, 11:35
De voeding was de enige variabele, dus die is mijn inziens dan ook het probleem. Er waren toen trouwens geen andere 18v wah's in de winkel aanwezig, dus dat testen was niet mogelijk. Mijn conclusie was en is nog steeds dat de Chameleon niet deugde. Dat jij daar een andere mening over hebt, maakt nog niet dat ik de mijne verander. Mijn probleem is het in ieder geval niet meer, mijn bord werkt ondertussen bromvrij.

peter_heijnen
12 juli 2012, 11:49
De chameleon deugt idd niet voor jouw 18v wah, fact, maar er zijn nu eenmaal heel weinig mensen met een 18v wah. Voor veel van die andere wah bezitters -veruit de meerderheid- zal de cham een uitkomst zijn.

En volgens mij was jouw wah toch ook echt een variabele, de cham werkte toch prima met andere 18v pedalen?

driftkop
12 juli 2012, 14:45
Inderdaad. Ik heb ze ook ooit eens gemaild waarom die cioks dingen zoveel goedkoper zijn in de US of A...Snel en eerlijk antwoord.

En wat was het antwoord?

Buzzel
12 juli 2012, 14:55
En wat was het antwoord?

Omdat ze concurrerend willen zijn met pp2+ die daar veel goedkoper is.

Herman
13 juli 2012, 12:57
Even voor de duidelijkheid:

De 9v outputs op een Fuel Tank Classic zijn dus niet geïsoleerd?

HaroldA
13 juli 2012, 12:59
Even voor de duidelijkheid:

De 9v outputs op een Fuel Tank Classic zijn dus niet geïsoleerd?

"In groups" is wat ik ervan kan vinden.

Buzzel
13 juli 2012, 12:59
nee (http://t-rex-effects.com/products/fueltank-classic-1.aspx) niet geïsoleerd.

HaroldA
20 juli 2012, 16:24
Ik heb ook wat voedingen op een rij gezet omdat mijn Schizophrenic moeite heeft met het voeden van mijn MicroPOG (160mA @ 9vdc).

Heeft er iemand ervaring met de BBE Supa-charger (http://www.bbesound.com/products/stomp-boxes/supa-charger.aspx)? €125 voor 8 outputs, waarvan 2 op 200mA is niet echt duur ...


Edit: hmm... hebben die BBE-mongolen de euroconnector op de achterkant gezet :mad: Dat gaat 'm niet worden dan...
Edit2: ... net als de Voodoo Labs voedingen. De PP2+ kan ook max 100mA leveren per uitgang: wordt 'm ook niet.
Edit3: de PP2 blijkt maar 100mA te leveren; de plus kan wel 200mA leveren. Blijft de Euro-connector-plaatsing over als dealbreaker.