PDA

View Full Version : Nieuw eigen liedje uitgewerkt: other way around.



Herman
9 juli 2012, 23:16
Mensen!

Ben bezig geweest voor een nieuw liedje om te gaan uitwerken met onze band. Conceptje heb ik nu af en ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Ik denk dat het met band veel vetter wordt dan een akoestische versie, omdat ik mijn twijfels heb of het echt goed werkt zo in m'n eentje. Toch ben ik met het liedje zelf wel tevreden!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! :)


http://www.youtube.com/watch?v=jWNb1299BKo&list=PLBCC75D9DFB098737&index= 4&feature=plpp_video

JVGM-music
10 juli 2012, 23:43
Ben wel benieuwd hoe je die akoestische backingtrack dan naar een band wilt vertalen....met electrische gitaar zal het effect toch heel wat anders zijn.

Verder een leuk liedje, heb het tot het einde van de film gehaald, lukt niet altijd...dus ja!

Herman
11 juli 2012, 12:21
Thanks!

Met elektrisch gitaar zal het effect ongetwijfeld anders zijn, maar ik denk dat het juist daarom werkt. Eventueel nog wat lichte partijtjes er bij om iets meer onderscheid tussen de verschillende stukken te maken of puur om bv refreinen aan te dikken. Daarnaast denk ik dat je de brug heel tof uit kunt bouwen, met ook vooral extra zang nog. Met een beetje mazzel gaan we komend weekend er met de band mee bezig, dus dan zullen we zien. ;)

Bedankt voor het luisteren iig! :)

Duhsjaak
13 juli 2012, 04:31
Hi
De basis voor een leuk lied ligt er. Als je alleen zou blijven muzieken, dan zou ik zeggen: Klaar. Nieuw lied bedenken. Maar met een band valt er zeker een hoop van te maken.
In dat laatste geval ben ik benieuwd naar de uitkomst. Met spat-gelijke en spaarzame backing kan het nog heeel erg leuk worden.
Keep on keepin' on!
Vriendelijek groet, Gus

Herman
14 juli 2012, 17:18
Dankje Duhsjaak!

Zijn er gisteravond mee bezig geweest. We proberen vooral heel veel uit het spelen met dynamiek te halen. Morgen weer repeteren en dan waarschijnlijk het ideetje af maken!

Comfortably Daniel
15 juli 2012, 10:38
Klinkt inderdaad als een leuk nummer zo. Ben ook benieuwd naar de versie die je band in elkaar gaat draaien.

arjanb01
15 juli 2012, 10:54
Klinkt lekker, de basis is er! Met een band kan je er zeker wat leuks van maken!

proguitar89
16 juli 2012, 14:16
klinkt heel mooi, als je het nummer helemaal klaar is met je band moet je het vooral laten horen;)

Herman
17 juli 2012, 13:29
Bedankt mensen!

Als ik een acceptabele opname van de band-versie heb gooi ik hem wel even op soundcloud. :)