PDA

View Full Version : Fender Blacktop



_PeteY_
9 juli 2012, 13:15
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort de nieuwe Fender Blacktop serie uitproberen. Heb momenteel een standaard strat en het lijkt me wel wat om zo af en toe weer eens lekker te beuken zoals ik vroeger deed. Gibson is me te duur dus lijkt me een Fender met humbuckers wel wat...

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de nieuwe Blacktop serie van Fender?
Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of ze in de buurt komen van de andere humbuckerserie's van Fender.
Ga er uiteraard binnenkort ook zelf eentje uitproberen maar ben gewoon erg nieuwsgierig..

Ik hoor t wel!

Alvast bedankt

dml
9 juli 2012, 14:52
Je bent me net voor, ik sta op het punt een Tele met 2 HB's aan te schaffen en twijfel tussen een Fender Blacktop en een Charvel San Dimas Model 2 2H.

Larss
9 juli 2012, 14:56
Welke van de Blacktop serie wil je proberen? De strat?

Zelf heb ik een Fender Blacktop Telecaster en daar ben ik heel tevreden over. Ze speelt heel makkelijk en de humbuckers geven een warm geluid. Of dat dit in de buurt komt van de andere humbuckerseries van Fender durft ik niet te zeggen, ik kan ze alleen vergelijken met Gibson humbuckers. Mijn tip: probeer er inderdaad eentje uit. Probeer ook dingen uit, waar je in eerste instantie niet aan gedacht had. Zo ben ik bij mijn telecaster uitgekomen.

Ben benieuwd naar je reactie als je er een uitgeprobeerd hebt!

_PeteY_
9 juli 2012, 16:03
Heb nu een standard Strat met maple toets. Dus als ik een blacktop koop word het waarschijnlijk een tele met rosewood. Maar goed, je weet natuurlijk nooit hoe het allemaal klinkt als het in de vingers hebt..

Braindead
10 juli 2012, 20:32
Beetje of topic maar wat een misplaatste naam voor een gitaar die niet eens een top heeft. Het gaat gewoon om een gitaar met een zwarte body. Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt door de naam maar het is pure misleiding helaas.... Geen mooie zwarte top zoals de Gibson blackwater.... I should have known better.

Antoon
11 juli 2012, 01:31
Beetje of topic maar wat een misplaatste naam voor een gitaar die niet eens een top heeft. Het gaat gewoon om een gitaar met een zwarte body. Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt door de naam maar het is pure misleiding helaas.... Geen mooie zwarte top zoals de Gibson blackwater.... I should have known better.

de smeerlappen..

dml
11 juli 2012, 07:13
Precies. Hetzelfde geldt voor PRS, een Ten Top heeft helemaal niet tien topjes. Sue the bastards!!

Braindead
14 juli 2012, 15:21
Sue-en is wel weer het andere uiterste maar ik ben inderdaad wel voor juiste benamingen en geen misleiding. Als Opel een nieuw model uitbrengt met een slap 1.2 motortje ben ik er geen voorstander van dat men deze de Opel V8 Racing gaan noemen. Of een Opel met open dakje een Cabrio noemen.

Il_Falco
14 juli 2012, 15:58
ik heb een blacktop tele geprobeerd omdat ik dezelfde zoektocht had. Vond de kwaliteit niet zo goed als de prijs deed vermoeden. Ben uitgekomen bij een Custom deluxe 72 tele. De strat heb ik wel niet geprobeerd.

FruscianteFan
14 juli 2012, 16:27
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort de nieuwe Fender Blacktop serie uitproberen. Heb momenteel een standaard strat en het lijkt me wel wat om zo af en toe weer eens lekker te beuken zoals ik vroeger deed. Gibson is me te duur dus lijkt me een Fender met humbuckers wel wat...

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de nieuwe Blacktop serie van Fender?
Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of ze in de buurt komen van de andere humbuckerserie's van Fender.
Ga er uiteraard binnenkort ook zelf eentje uitproberen maar ben gewoon erg nieuwsgierig..

Ik hoor t wel!

Alvast bedankt
Ik denk eigenlijk dat je niet goed hebt gezocht: Een Gibson SG heb je tegenwoordig al voor €600 (http://www.thomann.de/nl/gibson_sgspecialfaded_wb_egitarre.htm), een Les Paul met humbuckers is niet veel duurder (http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_studio_limited_wbcr.htm[/url). Ik houd je niet tegen, maar wou je echt voor dat prijsverschil van €50 een compleet andere gitaar kopen?

Rutger Molenberghs
14 juli 2012, 19:01
Ik denk eigenlijk dat je niet goed hebt gezocht: Een Gibson SG heb je tegenwoordig al voor €600 (http://www.thomann.de/nl/gibson_sgspecialfaded_wb_egitarre.htm), een Les Paul met humbuckers is niet veel duurder (http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_studio_limited_wbcr.htm[/url). Ik houd je niet tegen, maar wou je echt voor dat prijsverschil van €50 een compleet andere gitaar kopen?

Die Faded reeks van Gibson moet je van houden. Ik heb ondertussen al twee jaar zo'n SG Faded en die bevalt me nog steeds. De brugpickup is ondertussen wel een 498t geworden i.p.v. de oorspronkelijke 490t. Maar ik zie regelmatig mensen die hun Faded wegdoen omdat ze het gevoel hebben niet 'the real deal' (lees: een Gibson SG/Les Paul Standard) te hebben.

Ik weet trouwens ook niet welke Fender en welke Gibson de TS vergelijkt. Het lijkt mij krom om een USA Gibson te gaan vergelijken met een Mexicaanse Fender (en laat a.u.b. de discussie omtrent wat nu beter is achterwegen).

dml
25 juli 2012, 19:05
Vandaag een paar Blacktop Strat's en Tele's geprobeerd. Kort gezegd vielen ze mij allen vies tegen. Klank van de HB's vond ik erg matjes, geen helderheid, weinig definitie. Afwerking ook minder dan van mijn MiM Standard Strat die ik halverwege jaren '90 heb gekocht, niet gigantische blunders maar hele kleine puntjes zoals de afwerking van de frets. En ja, heb ze op verschillende amps geprobeerd. Daarna een Framus Renegade Pro van de wand gehaald en dat was eigenlijk instant love!!
Dus de Blacktop Tele kan ik van mijn wish-list schrappen.

_PeteY_
26 juli 2012, 18:11
Heb inmiddels zelf ook een Blacktop uitgeprobeerd. Vond de pickups wat dof. Het pakte me niet echt. Heb nu een Gibson SG standard met P-90 pick ups. Ben er heel blij mee, vanaf nu een P-90 fan!

doublet
22 december 2012, 20:02
Heb een kennis zijn Blacktop Tele over gekocht en ben er eigenlijk best tevreden over.
Vermeld er wel bij dat ik geen ervaring heb met andere duurdere gitaren dus de klank onderscheiden is moeilijk.
Maar als beginners Tele heb ik me nog niet beklaagd voorlopig.