PDA

View Full Version : ESP of Ibanez??



dennisvdl
9 juli 2012, 01:34
Hallo ik zit te twijfelen tussen twee gitaren..

de ESP Ltd MH50 ( black, rosewood )
of
de ibanez RG350m ( black, Maple )

welke raden jullie mij aan ( ik ga metal spelen dus welke past daar het best bij )

graag antw.

B-stone
9 juli 2012, 01:38
Echt om het even; wat jij wilt en of beter bij jou past(fijner speelt), of waar je het beste exemplaar van vond in de winkel.

Fiendish
9 juli 2012, 05:02
Als je net begint zou ik onmiddelijk ophouden met kijken naar gitaren met locking tremolo.
Gaat alleen maar voor onnodige complicaties zorgen.

B-stone
9 juli 2012, 10:33
Als je net begint zou ik onmiddelijk ophouden met kijken naar gitaren met locking tremolo.
Gaat alleen maar voor onnodige complicaties zorgen.

Zeker met pisbakkenstalen tremolo's

harrie-beton
9 juli 2012, 11:00
De ESP wint op punten, beide geen slechte metal gitaren.

http://www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/esp/ltd_mh-50/index.html
http://www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/ibanez/rg350m_yellow/index.html

Napoje
9 juli 2012, 11:51
De ESP wint op punten, beide geen slechte metal gitaren.

http://www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/esp/ltd_mh-50/index.html
http://www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/ibanez/rg350m_yellow/index.html


Heb jij wel eens een review daar gelezen die een onvoldoende krijgt? Ga jij je eigen gitaar afzeiken op internet als het niets is? Die recensies zijn een beetje van wij van wc eend adviseren wc eend. Totaal onbetrouwbaar.

Bijl
10 juli 2012, 12:38
Speel er op en kies de gitaar die jou het beste bevalt.

Mocht je toch via internet bestellen zonder er op gespeeld te hebben ga dan lekker voor die Ibanez.

TIm Hemmen
13 juli 2012, 23:39
ik heb zelf ook moeten twijfelen tussen een esp en een ibanez,

wat heel belangrijk is, wat voor muziek speel je, zelf speel ik veel symphonic/power metal, maar ook veel classic hardrock en classic metal (Dio, Deep Purple, Rainbow etc). de meeste ESP/LTD gitaren hebben emg pickups, actieve pickups met heel veel gain, die echt een muur van geluid geeft. sommige Ibanez gitaren hebben dit ook, maar de meeste Ibanez gitaren hebben passieve pickups, met een minder muur-geluid als het ware, als je een accoord aanslaat, dan hoor je de tonen van de apparte snaren wat meer als het ware.

daarnaast moet je uiteraard kijken naar wat je lekkerder vindt spelen. Ibanez Gitaren habben vaak een extreem dunne hals, wat voor shredden uitstekend is, maar uiteraard is dit ook een questie van smaak.

daarnaast, hebben ESP/LTD gitaren een heel diep uitgesneden body, wat enorm lekker speelt, maar dit merk je vaak alleen als je zittend speelt, op dat moment moet je je ook afvragen, hoevaak speel ik zittend, en hoe belangrijk vindt ik dit. daarnaast hebben esp/ltd gitaren vaak een doorlopende hals, waat een heerlijke sustain geeft.

zelf heb ik een keuze moeten maken tussen een esp/ltd mh-350fr en een ibanez rg870qmz, ben voor de ibanez gegaan omdat die gitaar beter past bij de muziek die ik speel, al moet ik toegeven, als je trash metal speelt en alleen palm mute tremolo picking doet, zijn EMG's optimaal voor je ;)

caliban
13 juli 2012, 23:48
ik heb zelf ook moeten twijfelen tussen een esp en een ibanez,

wat heel belangrijk is, wat voor muziek speel je, zelf speel ik veel symphonic/power metal, maar ook veel classic hardrock en classic metal (Dio, Deep Purple, Rainbow etc). de meeste ESP/LTD gitaren hebben emg pickups, actieve pickups met heel veel gain, die echt een muur van geluid geeft. sommige Ibanez gitaren hebben dit ook, maar de meeste Ibanez gitaren hebben passieve pickups, met een minder muur-geluid als het ware, als je een accoord aanslaat, dan hoor je de tonen van de apparte snaren wat meer als het ware.

daarnaast moet je uiteraard kijken naar wat je lekkerder vindt spelen. Ibanez Gitaren habben vaak een extreem dunne hals, wat voor shredden uitstekend is, maar uiteraard is dit ook een questie van smaak.

daarnaast, hebben ESP/LTD gitaren een heel diep uitgesneden body, wat enorm lekker speelt, maar dit merk je vaak alleen als je zittend speelt, op dat moment moet je je ook afvragen, hoevaak speel ik zittend, en hoe belangrijk vindt ik dit. daarnaast hebben esp/ltd gitaren vaak een doorlopende hals, waat een heerlijke sustain geeft.

zelf heb ik een keuze moeten maken tussen een esp/ltd mh-350fr en een ibanez rg870qmz, ben voor de ibanez gegaan omdat die gitaar beter past bij de muziek die ik speel, al moet ik toegeven, als je trash metal speelt en alleen palm mute tremolo picking doet, zijn EMG's optimaal voor je ;)

ESP's hebben ook vaak passieve pickups, en zeker in de lagere prijsklassen, die stelling van je klopt dus niet echt. En actieve pickups hebben niet per se meer gain dan passieve pickups, meer compressie, dat wel

TIm Hemmen
14 juli 2012, 10:07
ESP's hebben ook vaak passieve pickups, en zeker in de lagere prijsklassen, die stelling van je klopt dus niet echt. En actieve pickups hebben niet per se meer gain dan passieve pickups, meer compressie, dat wel

hmmmm... de meeste esp/ltd gitaren die ik gezien heb (op hun eigen website of in winkels) hadden wel emg's. (er zijn er wel wat die passive esp pickups hebben, of seymour duncans), maar ik moet hierbij wel zeggen dat ik wel al in een hogere prijsclasse kijk.
bovendien vertel ik alleen mijn ervaring ;)

caliban
14 juli 2012, 10:35
hmmmm... de meeste esp/ltd gitaren die ik gezien heb (op hun eigen website of in winkels) hadden wel emg's. (er zijn er wel wat die passive esp pickups hebben, of seymour duncans), maar ik moet hierbij wel zeggen dat ik wel al in een hogere prijsclasse kijk.
bovendien vertel ik alleen mijn ervaring ;)

In de hoge prijsklasse zijn het er inderdaad verhoudingsgewijs wel veel :-)

Jasper.
14 juli 2012, 11:06
Zeker met pisbakkenstalen tremolo's

Uhm, die Edge III van ibanez gaat best een tijd mee als je die een beetje goed onderhoud hoor. Is zeker niet slecht.

Ik zou voor de ibanez gaan. Gewoon omdat ik weet dat daar een redelijk goede tremolo opzit. Ik heb zelf een RG320 gehad en dat was ook een prima gitaar.
Die LTD heb ik nooit gehad dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Misschien is die nog wel beter maar dat weet ik niet.

mesaman
14 juli 2012, 14:10
2e hands Ibanez maar dan rg500 serie kopen, veel beter dan de genoemde gitaren voor de zelfde prijs.

Braindead
14 juli 2012, 15:17
Als je er verstand van hebt is een 2de hands rg of ltd uit een duurdere serie inderdaad een goed idee. Als je dat niet hebt kun je beter een nieuwe kopen aangezien je met een kat in de zak ook niet geholpen bent. Neem anders iemand mee die kan letten op eventuele defecten. Let op of de hals recht is, elektronica werkt zonder storingen, let erop of de frets afgesleten zijn (fretjob loopt aardig in de papieren), let of de floyd in stemming blijft etc...


2e hands Ibanez maar dan rg500 serie kopen, veel beter dan de genoemde gitaren voor de zelfde prijs.

harrie-beton
14 juli 2012, 17:57
De topic starter heeft een bericht count van 1. Dit draadje hoeft niet meer gevoedt te worden denk ik.

TIm Hemmen
16 juli 2012, 09:37
het kan alsnog handig zijn voor mensen met een zelfde probleem? ;)


De topic starter heeft een bericht count van 1. Dit draadje hoeft niet meer gevoedt te worden denk ik.

Jasper.
16 juli 2012, 10:16
En volgens mij heeft de TS een dubbelaccount want hij heeft ook al een topic gehad die uiteindelijk ook over deze twee gitaren ging.

almarvk
16 juli 2012, 10:29
Inderdaad.

Hij mag met z'n andere account daar maar weer verder posten: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155674-Eerste-gitaar-Ibanez