PDA

View Full Version : Het nut van een akoestische thinline? Tips voor akoestische gitaar?



Ronno
8 juli 2012, 23:15
Hey allemaal

Ik ben opzoek naar een akoestische gitaar en nu zag ik de ADMIRA MALAGA ECT ELECTRO CUTAWAY THINLINE, heeft iemand ervaring met deze gitaar?

Ik vroeg me ook af wat dat Thinline nou doet, is het puur voor het comfort of is het geluid ook anders, want ik neem aan van wel als de klankkast ook kleiner word, zelf gaat mijn voorkeur ernaar uit aangezien ik die dikke kasten wat minder vind om op te spelen ivm grootte.

Ik speel niet elektrisch erop dus zou het verstandig zijn om een thinline te nemen?

En heeft iemand nog tips voor een nylon en staalsnarige gitaar van rond de 400 euro?
Liefst toch elektrisch voor misschien later...

Gr

peppie55
9 juli 2012, 00:12
Een thinline (dunne) gitaar heeft een stuk minder bas, versterkt maakt dit niet uit, maar onversterkt klinkt dit al snel ielig/dun.

Ook moet je jezelf afvragen of je een staalsnarige of een nylonsnarige gitaar wil, want dit zijn totaal andere gitaren.

-Martijn-
9 juli 2012, 00:55
Een thinline klinkt vooral akoestisch veel slechter dan een normale gitaar. Ik zou er niet aan beginnen.

peter_heijnen
10 juli 2012, 09:13
Een thinline (dunne) gitaar heeft een stuk minder bas, versterkt maakt dit niet uit,....
Versterkt maakt dat juist uit, in het laag dat je 'mist' is feedback minder.

peppie55
10 juli 2012, 18:05
Versterkt maakt dat juist uit, in het laag dat je 'mist' is feedback minder.

De TS heeft aangegeven niet elektrisch te spelen, dus akoestisch klinkt zo'n dunne gewoon minder.

LaurentB
11 juli 2012, 01:23
Een akoestische thinline is specifiek ontworpen om elektrisch versterkt te kunnen spelen zonder last te hebben van feedback. Akoestisch klinken ze dus niet geweldig.

Muzieknono
11 juli 2012, 07:40
Ik heb anders eens op een Alhambra gespeeld met dunne kast en die klonk als een klok, supergeluid.
Is wel een gitaar van ruim over de duizend euries.
Mvgr. Dirk Jan :B

peppie55
11 juli 2012, 12:53
Natuurlijk Muzieknono, er zijn altijd wel uitzonderingen, maar meestal is dat wel zelden. En al helemaal in zijn prijsklasse, ook ligt het eraan waarmee je het vergelijkt, een OM model klinkt er dichter in de buurt dan een dreadnought gitaar.

Rizz
11 juli 2012, 13:13
Natuurlijk Muzieknono, er zijn altijd wel uitzonderingen, maar meestal is dat wel zelden. En al helemaal in zijn prijsklasse, ook ligt het eraan waarmee je het vergelijkt, een OM model klinkt er dichter in de buurt dan een dreadnought gitaar.

Meestal wel zelden? da's een mooie voor het taalpuristentopic... :D

peter_heijnen
11 juli 2012, 19:09
De TS heeft aangegeven niet elektrisch te spelen, dus akoestisch klinkt zo'n dunne gewoon minder.
Dit is anders ook wel een taalkundig staaltje.

Berend
12 juli 2012, 09:50
De gitaar die je opnoemt is een klassieke gitaar met nylon snaren en totaal anders dan een steel string. Je moet eerst de keuze maken naar wat voor geluid je precies op zoek bent. Daarnaast is het denk ik verstandiger om een gitaar zonder element te kiezen. Je betaalt natuurlijk ook voor het element, dus lever je in op de overige onderdelen (kwaliteit van het hout/afwerking/etc).

- Heb je momenteel al een gitaar, of ga je beginnen met gitaar spelen?
- Welke muziekstijl wil je er mee gaan spelen?