PDA

View Full Version : JCM800 low input kanaal



Keevinkos
8 juli 2012, 22:08
Mijn JCM800 2204 heeft zoals alle jcm800's ook een low input kanaal, en op een of andere manier vind ik die lekkerder klinken dan het high input kanaal. (hoewel deze wel minder distortion geeft) Wat zijn de exacte verschillen tussen beide kanalen? En ik heb het idee dat de low input meer richting een plexi geluid gaat, klopt dit? en lijkt het schema van de low input veel op die van de plexi's?

Thanks

HaroldA
8 juli 2012, 22:17
Mijn JCM800 2204 heeft zoals alle jcm800's ook een low input kanaal, en op een of andere manier vind ik die lekkerder klinken dan het high input kanaal. (hoewel deze wel minder distortion geeft) Wat zijn de exacte verschillen tussen beide kanalen? En ik heb het idee dat de low input meer richting een plexi geluid gaat, klopt dit? en lijkt het schema van de low input veel op die van de plexi's?

Je schakelt 1 buishelft/gainstage van de eerste buis over als je in de low input gaat. Qua blokschema lijkt dat inderdaad meer op een plexi-achtige, maar da's maar 1 van de verschillen.

Keevinkos
10 juli 2012, 11:40
Is het moeilijk om mijn low input kanaal meer richting een plexi te modden? En is het dan bijvoorbeeld ook mogelijk om een one wire mod weer daarop uit te voeren?

HaroldA
10 juli 2012, 11:45
1) Is het moeilijk om mijn low input kanaal meer richting een plexi te modden? 2) En is het dan bijvoorbeeld ook mogelijk om een one wire mod weer daarop uit te voeren?

1) Ligt aan jouw kennis/kunde.
2) Alles kan, maar des te dichter je op de plexi specs zit, des te minder hij op een 2204 gaat lijken of je moet een batterij aan relais gebruiken om alles te schakelen.