PDA

View Full Version : Davoli met EL504



Psychomantis
8 juli 2012, 21:48
Er staat voor 100 euro bij mij in de buurt een Davoli Lied Organ Bass 100 te koop, lijkt me wel een mooie aanvulling voor mijn solid state leslie. Misschien krijg ik dan meer die leslie growl. En ik heb altijd wel een mooie buizenbak gewild.
Maar de eindbuizen zijn van het type EL504, zijn die nog goed te verkrijgen of is daar een alternatief voor (eventueel met lichte modificaties)? Of is dit ook een EL503-verhaal, een doodlopende stam?

Hendriks
8 juli 2012, 22:11
Ik heb er ook 1 gehad , buizen toen gekocht bij Tonefactory , hadden ze toen op voorraad.
Grote rode bak ,met allerlei effecten , klonk helemaal niet onaardig.

cluseau
8 juli 2012, 22:32
Er staat voor 100 euro bij mij in de buurt een Davoli Lied Organ Bass 100 te koop, lijkt me wel een mooie aanvulling voor mijn solid state leslie. Misschien krijg ik dan meer die leslie growl. En ik heb altijd wel een mooie buizenbak gewild.
Maar de eindbuizen zijn van het type EL504, zijn die nog goed te verkrijgen of is daar een alternatief voor (eventueel met lichte modificaties)? Of is dit ook een EL503-verhaal, een doodlopende stam?

EL504 is eigenlijk ontworpen voor aansturing van de lijntrap in KTV's tbv de hoogspanning. Meestal in de PL uitvoering maar dat maakt niets uit voor de werking. De buis heeft ook een topaansluiting vanwege de zeer hoge anodespanning. Vaak worden ze ook toegepast in lijn PA versterkers. De buis is overigens nog steeds verkrijgbaar voor een heel leuk bedrag. KLIK (http://www.tonefactory.nl/shop2/advanced_search_result.php?keywords=el504&x=7&y=5)

Psychomantis
9 juli 2012, 16:55
Oke bedankt jongens, ik heb een bod uitgebracht! De prijs bij tonefactory is inderdaad heel leuk ;)