PDA

View Full Version : mesa boogie dual rectifier vraagje



YannickH
8 juli 2012, 18:38
ik heb een vraagje over mijn mesa boogie dual rectifier.
het is misschien wel een domme vraag maar ik ga ze toch stellen.

vanachter op de amp staat een 1 switch waarmee ik kan kiezen tussen: vacuum tubes(normal) en cilicone diodes(high power)

ik heb altijd op vacuum tubes(normal) gespeeld maar wat is nu het verschil tussen deze 2?

Fireburst
8 juli 2012, 19:05
Dat is het hele dual rectifier gebeuren, zijn core business zeg maar : keuze tussen buizen- of diodegelijkrichter.
Diode is wat strakker, buizen geeft meer sag/klinkt wat losser.

YannickH
8 juli 2012, 19:08
dus je mag deze gewoon switchen zonder dat je iets moet veranderen ofzo?

Fiendish
8 juli 2012, 19:13
Ja.
En ik zou het ook meteen ff proberen, een hoop mensen met een dual recto klagen dat ze niet strak genooeg zijn, omdat ze simpelweg nooit de tijd hebben genomen om de schakelaar naar diode over te zetten.
Maakt een aardig verschil.

YannickH
8 juli 2012, 19:21
oke thx man!

Nocki
9 juli 2012, 09:14
Ik heb zelf nooit de buizen gebruikt. Altijd de diode rectifier... Klinkt zo lekker strak in het laag. Al blijft het een amp met een hele logge attack.
Je gaat zien dat je dan ook andere instellingen gaat gebruiken...

allochthomas
9 juli 2012, 12:30
Ik gebruikte zelf altijd de tube recto maar er zijn ook mensen die alleen de solid state geruikte en zelfs de tube recto er niet mee er in hadden zitten. Ik heb in mijn c-type ook een tube/solid state recto zitten en zeker met wat flink volume ga je dat merken in de strakheid en hoe de amp reageerd.

bass blom
9 juli 2012, 13:15
ik vond het moeilijk kiezen, beiden heeft wat. en daarom heeft hij het ook :D

ik heb nu al een jaar een diode ding klaarliggen die ik in de buisvoet van mijn JTM45 kan prikken maar heb nog nooit het idee gehad hem nodig te hebben.
ik denk dat mijn voorkeur naar buis gaat, dat merk ik vooral ook in de mustang III waar je dat traploos in kan stellen.
daar ga ik dan toch vaak als ik er mee zit te klooien naar dat wat zompige wat je met een buizengelijkrichter krijgt.