PDA

View Full Version : digitech rp 355



wesse
8 juli 2012, 14:50
Goeiendag allemaal,

Ik ben Wessel en ik heb sinds kort mijn elec. gitaar herontdekt na 10 jaar akoustisch spelen. Nu wil ik voor te oefenen met hoofdtelefoon en opnemen met cubase een rp 355 kopen en was dus marktplaats aan t bekijken of mensen die aanbieden.
Nou viel t me op dat ze wel erg regelmatig aangeboden worden. Dus wil ik graag weten of t wel zo'n leuke aankoop is. t Lijkt wel alsof er dan iets aan scheelt. Iemand ervaring met deze serie en de 355 in t bijzonder?

paulusdeBKB
8 juli 2012, 15:39
Hoi Wessel,

De RP 355 kan een hoop, maar afgaande op youtube filmpjes klinkt hij niet erg bijzonder: niet dynamisch en het lijkt er op dat hij de tone van je gitaar niet intact laat. Overigens moet er wel bij gezegd worden dat de RP 355 niet is gericht op de ervaren gitarist. Dat is ook aan de filmpjes op youtube af te zien. Dit filmpje geeft tenminste een aardig idee van hoe het apparaat klinkt: http://www.youtube.com/watch?v=EDmWwT1FT94&feature=channel&list=UL

Zo te horen is de RP 355 een alles-in-een doosje dat best goed kan klinken, maar dan moet je wel wat werk steken in het aanpassen van de presets - minder effecten! Doe je dat niet, dan blijft je gitaarsound zo plat als een dubbeltje en dat mag op het eerste gehoor keurig hi-fi klinken maar op den duur inspireert het niet om te spelen. Een verschijnsel dat ook bij home keyboards optreedt. Misschien is dat ook de reden dat hij regelmatig op Marktplaats voorbij komt?

Maar: ze zijn niet zo duur (zeker tweedehands) dus je kunt je er geen buil aan vallen. Je kunt besluiten hem te kopen en er een tijdje mee te leven. Als later zou blijken dat je meer kwaliteit wilt, kun je altijd nog uitkijken naar een beter apparaat. Kijk bijvoorbeeld eens naar een 2e hands Vox Tonelab, of naar een nieuwe Fender Mustang II amp: http://www.youtube.com/watch?v=Myzy7_5zkVg Da's een versterker, ook met USB output. Voordeel daarvan is dat je gewoon kunt inprikken en spelen. Geeft toch meer beleving dan aansluiten op hifi- of computerluidsprekers.

wesse
8 juli 2012, 16:01
Ik zie op marktplaats in dezelfde prijsklasse (rond 100 euro) ook vaak de Korg AX 3000G en de boss me-50. Zijn de effecten en het geluid in t algemeen daarvan beter?

paulusdeBKB
8 juli 2012, 16:13
Geen idee, sorry. Geen van de genoemde apparaten staat te boek als 'onbruikbaar'. Nogmaals: 2ehands kun je je er geen buil aan vallen.

EDV
8 juli 2012, 16:15
Maar: ze zijn niet zo duur (zeker tweedehands) dus je kunt je er geen buil aan vallen. Je kunt besluiten hem te kopen en er een tijdje mee te leven. Als later zou blijken dat je meer kwaliteit wilt, kun je altijd nog uitkijken naar een beter apparaat. Kijk bijvoorbeeld eens naar een 2e hands Vox Tonelab, of naar een nieuwe Fender Mustang II amp: http://www.youtube.com/watch?v=Myzy7_5zkVg Da's een versterker, ook met USB output. Voordeel daarvan is dat je gewoon kunt inprikken en spelen. Geeft toch meer beleving dan aansluiten op hifi- of computerluidsprekers.

ik sluit me hierbij aan...het is op zichzelf een leuk speledingetje waar je heel wat tijd mee kwijt kunt.....met de presets aanpassen! :D

wesse
8 juli 2012, 19:09
Okee! Bedankt voor jullie reacties.
Het is inderdaad een leuk speledingetje. De looper is erg leuk en dat er drum in zit ook. Om mee te oefenen en te componeren. Ik kan er altijd losse effecten bij kopen voor t echte werk.